Gjest Varg-Menja Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Kan man gå til gynekologisk undersøkelse når man har mensen, eller bør man unngå det?
vixen Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Det beste er nok å unngå det om mulig. Enkelt og greit. -viXen-
Gjest Violetta Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 Vet ikke jeg, men jeg har alltid unngått det, for å ta litt hensyn til legen.
Pleier Skrevet 25. juli 2005 #4 Skrevet 25. juli 2005 Det er bare å gå til gynekolog (med mindre man selv har motforestillinger), Gynekologer er vandt til å se det meste der nede. De kan fint skylle, for å se bedre. Tester vil kunne tas selv om man blør (evt kjønnsykdommer vil ikke forsvinne med mensen, eller andre sykdommer).
Felixa Skrevet 25. juli 2005 #5 Skrevet 25. juli 2005 Jeg fikk beskjed om at det var best at jeg ikke hadde mensen hvis det skulle tas celleprøver,ellers så var det helt greit. Men jeg hadde ungått det for min egen skyld,synes det er nok å ligge der om jeg ikke må blø i tillegg.
Arkana Skrevet 25. juli 2005 #6 Skrevet 25. juli 2005 Man kan fint ha en GU om man har mensen, men celleprøve kan ikke tas da siden blodet vil forurense prøven.
monja Skrevet 25. juli 2005 #7 Skrevet 25. juli 2005 Jeg har alltid unngått å gå dit med mensen, men de har sagt at det er OK ja.
Gjest Varg-Menja Skrevet 25. juli 2005 #8 Skrevet 25. juli 2005 Ok, takk for svarene. Selv vil jeg helst unngå det, for min egen del, men sliter litt med uforutsigbar mens.
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2005 #9 Skrevet 26. juli 2005 Jeg hadde ikke likt å gå når jeg hadde mensen.......
Gjest Milah Skrevet 26. juli 2005 #10 Skrevet 26. juli 2005 Jeg hadde ikke likt å gå når jeg hadde mensen....... ← Ikke jeg heller..
Midnattsol Skrevet 26. juli 2005 #11 Skrevet 26. juli 2005 Man kan fint ha en GU om man har mensen, men celleprøve kan ikke tas da siden blodet vil forurense prøven. ← Det stemmer, men jeg var så uheldig å få det samme dagen jeg skulle til GU og skulle ta celleprøve. Det gikk fint med prøvene så jeg slapp å komme tilbake for å ta en ny.
Cupcake Skrevet 31. juli 2005 #12 Skrevet 31. juli 2005 Det har jeg også lurt på. Hadde uansett ikke gått hvis jeg hadde mensen.
Arkana Skrevet 31. juli 2005 #13 Skrevet 31. juli 2005 Det stemmer, men jeg var så uheldig å få det samme dagen jeg skulle til GU og skulle ta celleprøve. Det gikk fint med prøvene så jeg slapp å komme tilbake for å ta en ny. ← Heldig du. Jeg hadde engang GU helt på slutten av mensen, blødde bare såvidt, og det var nok til at jeg måtte komme tilbake og ta celleprøve på ny. (Og jeg hadde brukt en privat lege, så det var 1200 kroner som var kjapt oppbrukt ).
meta2 Skrevet 9. august 2005 #14 Skrevet 9. august 2005 Skulle skifte hormonspiral og om morningen begynte jeg å blø. Fikk skiftet spiral, men måtte komme tilbake for å ta celleprøven.
ashera Skrevet 9. august 2005 #15 Skrevet 9. august 2005 Skulle skifte hormonspiral og om morningen begynte jeg å blø. Fikk skiftet spiral, men måtte komme tilbake for å ta celleprøven. ← Det er faktisk en fordel at spiralen blir satt inn på slutten av mensperioden!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå