Gå til innhold

Mannen fjerner gifteringen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min fjerner gifteringen sin når han publiserer teite videoer av seg selv på sosiale medier. Jeg ga klar beskjed om hva jeg synes om det at han tar av seg ringen for å vise seg fram på sosiale medier. Det endte i en stor krangel og han kom ikke hjem og har bestemt seg for å dra på en fest imorgen hos en venninne av ham. Jeg har sagt at jeg synes han burde prioritere å ordne opp med meg etter krangelen framfor å dra på festen imorgen. Jeg er også gravid i uke 31 og føler meg veldig sårbar og alene her. Det kan sies at vi har en historie med utroskap av hans side for noen år siden  som gjør at det er ekstra sårt at han i det hele tatt føler et behov for å fjerne ringen.. 

Anonymkode: 0b427...ade

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud. Altså, jeg har også tatt av meg ringen innimellom hvis jeg skal bruke henda mye etc. Men hva er hans begrunnelse? Altså, hvorfor tenker han i det hele tatt på å ta den av? Gir han deg noe annet svar enn "slutt å blande deg" etc? Nå er både jeg og mannen ganske logiske av oss, men vi forventer at den andre kan begrunne rare valg som tas, og her klarer jeg ikke se noen annen grunn enn at han prøver å sjekke opp noen...

Anonymkode: aee3f...83d

• Liker 4
Skrevet

Litt sent å si det nå, men ofte er det sånn «en gang utro, alltid utro».

Om han ikke klarer å begrunne hvorfor han tar av seg gifteringen og hvorfor det er så smart å dra på fyllafest hos en venninne etter storkrangel fremfor å ordne det opp med sin barnemor - kanskje du skal begrunne for deg selv hvorfor forholdet deres er verdt det. 

Her er du.. kanten på å vær høygravid, opplevd brutt tillit og er gift med en drittsekk. 

Får helt vondt av situasjonen din! Har du noen familie eller venner som du kan ta kontakt? 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg pakket klærne mine i en koffert og tatt meg en liten ferie bort fra idioten! Hadde reist til foreldrene mine eller en god venninne. Jeg hadde ikke gitt noen beskjed siden han skal prioritere fyllefest fremfor forholdet. Skal love deg den idioten blir å terrorisere telefonen, men om han ikke blir å gjør det så vet man i det minste at han ikke bryr seg. 

• Liker 16
Skrevet

Jeg mener at hvis man velger å gå videre etter utroskap, må begge parter legge det bak seg. Men likevel har den som var utro et særskilt ansvar for å trygge partneren, når usikkerhet oppstår. I dette tilfellet ville nok mange blitt mistenksomme, selv uten en forhistorie, og at han svarer med å krangle gjør ikke akkurat saken bedre. Han bruker også krangelen som unnskyldning til å dra på fest hos en venninne. Han vrir det over til at du er urimelig, ikke han. Det hadde fått mine alarmklokker til å ringe.

Min mann bruker ikke ring lenger, fordi han må ta den av på jobb. Han glemte den stadig. Det bryr jeg meg ikke noe om. Men hvis han hadde hatt en historie med utroskap, hadde jeg sett annerledes på det. Og hvis jeg hadde sagt at det betydde mye for meg at han bar den, så hadde han jobbet hardt for å huske å ta den på.

Anonymkode: d86a9...fdd

• Liker 8
Skrevet

Kommer ikke hjem? Drar på fest hos venninne mens du er alene og høygravid? Når han har en historie med utroskap? Utrolig å måtte si det, men ringen er virkelig det minst problematiske med dette feilslåtte forsøket på en mann...

• Liker 15
Skrevet

Han er hos foreldrene sine i natt. Hans begrunnelse er at ringen er forstyrrende når han synger og vifter med hendene..

Jeg har sagt til ham at om han prioriterer den festen framfor å ordne opp med meg, så kan han bare glemme å komme hjem igjen noensinne. Han er bare sint og mener at jeg overreagerer på det at han tar av ringen sin. Sier han har gjort det flere ganger før fordi den er forstyrrende. Jeg synes det rett og slett er merkelig for jeg var ikke klar over at han faktisk gjorde det før idag. I hans øyne er det jeg som er problemet her. 

Skjønner jo at jeg fortjener mye bedre enn denne dritten.. Samtidig føler jeg meg veldig stuck, alene og sårbar her når han behandler meg sånn. Bare så trist at han er faren til sønnen vår. 

Skrevet

Hvor stor og tung er denne ringen, egentlig? Herregud for en unnskyldning 😂

Han gaslighter deg. Han vrir skylden over på deg og prøver å få det til at det er du som er urimelig, når han vet utmerket vel at det er han. Han har dårlig samvittighet, men gidder ikke rydde opp.

• Liker 10
Skrevet

Folk som tror at er forhold kommer uten et par feilsteg, er naive. Din mann er ikke en drittsekk selv om han kanskje har oppført seg teit eller vært utro. Dere må slutte å strø om dere med ‘drittsekk’-ordet hele tiden. Alle gjør nå for faen feil her i livet! Ingen går perfekt gjennom livet. Alle kan drite seg ut. Er dere virkelig så skinnhellige at dere tror alt dere gjør og mener er det eneste rette?

Er du virkelig klar til å kaste mannen din ut av livet ditt, og angrer på at han er far til barnet ditt over denne filletingen med ringen og at han (sikkert i sinne) har sagt at han skal gå på fest til en venninne i morgen? Dere kommer nok i så fall til å ha mange krangler som dette i framtiden. Han har bare å danse etter din pipe, ellers er det slutt?

Jeg er enig med mannen din, du overdriver. Han føler seg sikkert kontrollert av deg,det er jo ikke noen big deal at han tar av seg ringen for å lage teite videoer på sosiale medier. 

Om han er en drittsekk, så må nå du i så fall være en kontrollerende bitch. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Repus Asserts skrev:

Folk som tror at er forhold kommer uten et par feilsteg, er naive. Din mann er ikke en drittsekk selv om han kanskje har oppført seg teit eller vært utro. Dere må slutte å strø om dere med ‘drittsekk’-ordet hele tiden. Alle gjør nå for faen feil her i livet! Ingen går perfekt gjennom livet. Alle kan drite seg ut. Er dere virkelig så skinnhellige at dere tror alt dere gjør og mener er det eneste rette?

Er du virkelig klar til å kaste mannen din ut av livet ditt, og angrer på at han er far til barnet ditt over denne filletingen med ringen og at han (sikkert i sinne) har sagt at han skal gå på fest til en venninne i morgen? Dere kommer nok i så fall til å ha mange krangler som dette i framtiden. Han har bare å danse etter din pipe, ellers er det slutt?

Jeg er enig med mannen din, du overdriver. Han føler seg sikkert kontrollert av deg,det er jo ikke noen big deal at han tar av seg ringen for å lage teite videoer på sosiale medier. 

Om han er en drittsekk, så må nå du i så fall være en kontrollerende bitch. 

Er man utro er man mildt sagt drittsekk jo, det er psykisk misbruk, og minst like ille som vold. Utro tapere, voldtektsmenn og voldelige folk fortjener ikke å bli tilgitt, og det er absolutt ikke det samme som å gjøre "en liten feil"

Og nei, men er ikke "bitch" fordi man har sunne grenser.

Men ts burde jo dumpet han i det han var utro, ikke avlet videre på de dårlige genene hans.

Anonymkode: a6f93...d91

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er man utro er man mildt sagt drittsekk jo, det er psykisk misbruk, og minst like ille som vold. Utro tapere, voldtektsmenn og voldelige folk fortjener ikke å bli tilgitt, og det er absolutt ikke det samme som å gjøre "en liten feil"

Og nei, men er ikke "bitch" fordi man har sunne grenser.

Men ts burde jo dumpet han i det han var utro, ikke avlet videre på de dårlige genene hans.

Anonymkode: a6f93...d91

Skjerp deg! Du kan ikke røle sammen voldtekt og utroskap på denne måten.

TS, jeg synes det er klokt at du setter ned foten og ber ham ordne opp med deg. Og når dere ordner opp, reparerer, så gir du litt du også. Si at du er ekstra følsom nå som høygravid, hormonene går i spinn, så du trenger at han støtter deg i denbe tiden. At det er vanskelig å alltid vite hva som er urimelig og ikke. Men når han tar av ringen, så gjør det deg utrygg, og du har ekstra behov for å føle deg trygget av ham i denne tiden. Så ser du om han møter deg på dette.

Om han drar på fest og ikke gidder ordne opp, så hadde jeg reist til mine foreldre eller en venninne for en stund.

Anonymkode: 233b3...d31

• Liker 2
Skrevet
6 timer siden, Repus Asserts skrev:

Er du virkelig klar til å kaste mannen din ut av livet ditt, og angrer på at han er far til barnet ditt over denne filletingen med ringen og at han (sikkert i sinne) har sagt at han skal gå på fest til en venninne i morgen? Dere kommer nok i så fall til å ha mange krangler som dette i framtiden. 

Alle par har ikke krangler som dette eller utroskap nei. Svært mange forhold er mye mer harmoniske. 

Anonymkode: 9f9ec...c6a

• Liker 3
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor stor og tung er denne ringen, egentlig? Herregud for en unnskyldning 😂

Han gaslighter deg. Han vrir skylden over på deg og prøver å få det til at det er du som er urimelig, når han vet utmerket vel at det er han. Han har dårlig samvittighet, men gidder ikke rydde opp.

Min første tanke også. En enormt stor ring laget av betong.

Anonymkode: efdb1...2d9

• Liker 5
Skrevet

Er ringen for stor? Er det en stor stein på? Jeg merker ikke at jeg har den på. Jeg ville kun tatt den av hvis jeg ønsket å fremstå som singel. Og det er ikke så mange grunner til hvorfor man ønsker det. Utroskap eller finne ny partner, er det eneste jeg kommer på.

Jeg hadde dumpet han etter utroskapen. Jeg mener at den som velger å være utro, velger å ødelegge forholdet.

Anonymkode: bce19...798

Gjest MissFlower
Skrevet
10 timer siden, Kenelz skrev:

Litt sent å si det nå, men ofte er det sånn «en gang utro, alltid utro».

Om han ikke klarer å begrunne hvorfor han tar av seg gifteringen og hvorfor det er så smart å dra på fyllafest hos en venninne etter storkrangel fremfor å ordne det opp med sin barnemor - kanskje du skal begrunne for deg selv hvorfor forholdet deres er verdt det. 

Her er du.. kanten på å vær høygravid, opplevd brutt tillit og er gift med en drittsekk. 

Får helt vondt av situasjonen din! Har du noen familie eller venner som du kan ta kontakt? 

Hadde jeg vært deg så hadde jeg pakket klærne mine i en koffert og tatt meg en liten ferie bort fra idioten! Hadde reist til foreldrene mine eller en god venninne. Jeg hadde ikke gitt noen beskjed siden han skal prioritere fyllefest fremfor forholdet. Skal love deg den idioten blir å terrorisere telefonen, men om han ikke blir å gjør det så vet man i det minste at han ikke bryr seg. 

Signerer denne. Min erfaring er at utroskap sjelden er en enkelt hendelse en gang i livet fordi «jeg ble ikke sett og hørt» De som har det i seg å være utro og er det, er det ofte igjen og igjen, dessverre. Ville spurt meg selv om jeg var deg, orker jeg virkelig det her? Tror du egentlig vet svaret.

Skrevet

Alder?

Anonymkode: 231b1...9fe

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min fjerner gifteringen sin når han publiserer teite videoer av seg selv på sosiale medier. Jeg ga klar beskjed om hva jeg synes om det at han tar av seg ringen for å vise seg fram på sosiale medier. Det endte i en stor krangel og han kom ikke hjem og har bestemt seg for å dra på en fest imorgen hos en venninne av ham. Jeg har sagt at jeg synes han burde prioritere å ordne opp med meg etter krangelen framfor å dra på festen imorgen. Jeg er også gravid i uke 31 og føler meg veldig sårbar og alene her. Det kan sies at vi har en historie med utroskap av hans side for noen år siden  som gjør at det er ekstra sårt at han i det hele tatt føler et behov for å fjerne ringen.. 

Bra catch, han der!

Anonymkode: 48626...7d3

Gjest Dævendøtte
Skrevet
9 timer siden, Repus Asserts skrev:

Folk som tror at er forhold kommer uten et par feilsteg, er naive. Din mann er ikke en drittsekk selv om han kanskje har oppført seg teit eller vært utro

Om min mann er utro, så handler det ikke om et feilsteg, men at han er en drittsekk! 

Skrevet

Med tanke på historien hans om utroskap syns jeg dette er et stort, rødt flagg. Høres nesten ut som at han tar den av seg for å vise potensielle damer at han er ledig. Og dette er mens du er gravid med hans barn. Jeg tar kun av min forlovelsesring når jeg baker eller er redd for å miste den (kanskje badeland liksom), aldri ellers. Jeg er jo stolt av den, og viser gjerne at jeg er opptatt.

At han drar på fest i stedet for å ordne opp med deg sier også veldig, veldig mye om hans prioriteringer.

Jeg tror du dessverre bør forberede deg på å bli alenemor ❤️ 

Anonymkode: d96ae...e88

Skrevet
10 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Om min mann er utro, så handler det ikke om et feilsteg, men at han er en drittsekk! 

Ok. Det blir for svart/hvitt-tenkning for meg. 

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flytt før ungen kommer. Jeg sitter her nå og må vente 3 mnd før jeg har inntekt pga jeg ikke kastet han ut før barnet kom. 

Anonymkode: f94e3...52b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...