AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg har begynt å gå lengre turer i raskt tempo. Jeg blir ordentlig anpusten og svett hver gang. Går mellom 5 og 8 km. ca. 4-5 ganger i uken. Er stor...veier rett over 100 kilo, er 1.80 høy. Hvor fort kan jeg forvente å se resultater hvis jeg fortsetter med dette? Den siste uken har jeg gått ned en kilo bare...ville trodd det skulle vært mer. Spiser frukt, rent kjøtt, gove knekkebrød, egg, kalkunpålegg og slikt. Har kuttet drastiskt ned på takeaway. Så det er altså STOR forandring på sikt hvis jeg klarer å fortsette. Kan noen fortelle meg at jeg innen noen uker faktisk vil merke forskjell? Anonymkode: 145b3...eea
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #2 Skrevet 1. oktober 2020 Det kommer veldig an på hvordan det totale kalorieregnskapet ditt ser ut. Kjempe bra at du går tur, har kuttet ned på takeaway og spiser bedre mat. Hvis du passer på porsjonsstørrelsene i tillegg så er du godt på vei. Det kan være lurt å bytte til en mindre tallerken. For å få virkelig store resultater raskt må du nok telle kalorier. Der er MyFitnessPal og LifeSum de største. Anonymkode: dd1a7...438 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #3 Skrevet 1. oktober 2020 Kostholdet tar kiloene, trening tar grammene. 7000 kcal er ca en kg kroppsfett. Det er lettere å spise mindre enn å bare trene seg ned i vekt. Notér hva du faktisk spiser og regn ut innholdet,så ser du hvor feilen evnt ligger. https://www.roede.com/sa-langt-ma-ga-a-forbrenne/ Anonymkode: 6ce5c...525 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #4 Skrevet 1. oktober 2020 Det ser ut som du har gjort en veldig god jobb med de vanligste uvanene (inaktivitet, take away og godteri) så fortsett med det. I motsetning til andre så vil jeg oppfordre deg til å holde deg til dette i 2-3 måneder for å gjøre det til gode vaner før du detaljstyrer mer som feks kalorier. Det viktigste er de små endringene gradvis og med så høy vekt så vil nok disse endringene du har gjort holde en stund fremover. Hvor fort du ser fremgang er individuelt, men ikke gi opp. Husk at kvinnekroppen reagerer på alle mulige ting som vann, koffein, salt, hormoner osv så du vil ikke ha jevn vektnedgang hver uke, men det jevner seg ut over tid (feks stillestående en uke, 1 kg opp neste uke, 3 kg ned uken etter på samme kalorier, for å gi et «på spissen» eksempel). Bare hold ut og ikke gi opp! Anonymkode: 2c7dc...ae2 4
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #5 Skrevet 1. oktober 2020 Du har det litt om bakfoten. (Ta det med ro, de fleste sier akkurat det du sier her, det er det vi er lært opp til å tenke og tro er sant, godt og viktig.) Du må spesifisere hvilke resultater du mener. Du må ha kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Du vil bli i bedre form hvis du jevnlig presser deg fysisk, uten å overanstrenge deg. Du kan spise hva pokker du vil. En kilo i uka er helt perfekt nedgang for en med din vekt, du verken kan eller skal forvente mer. Du kan bare gå ned i vekt hvis du fortsetter å være kaloriunderskudd. Anonymkode: 332eb...4cd 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #6 Skrevet 1. oktober 2020 Du har gått ned en kilo! Og du er misfornøyd? Nei, vær fornøyd! Vektnedgang tar tid. Om du raser ned raskere enn 1 kg i uka (som er MYE) så gjør du det usunt. Mye bedre å bytte til sunnere mat og øke aktivitet som du gjør, da er det håp for å klare å holde på vanene. Fortsett med det du gjør, og vær tålmodig. Tenk hvor du er om et år om du fortsetter i det tempoet, eller bare i halvparten av det tempoet. Anonymkode: 9db60...006 4
Bayley Skrevet 2. oktober 2020 #7 Skrevet 2. oktober 2020 Jeg var også 100kg + da jeg startet i mai. Tror det tok 4-5 uker før noe faktisk skjedde, mistet litt vann, men så ble jeg stående stille. For å få til starten måtte jeg ligge på under 100 gram karbo pr dag - jeg var nok veldig insulinresistent, noe som kompliserte det hele. Det gikk også svært sakte om jeg kuttet ut treningen. Med en kombinasjon av lite karbo, få kalorier (plottet inn alt i lifesum) og trening 3-4 ganger i uken (komsisjon), så ble det fart. Gikk ned masse i starten, men nå har det stagnert på 700 gram i uka. Har mistet 16 kg til nå. Er dessverre ikke veldig synlig enda, ikke mange som har kommentert, og bruker fortsatt de samme buksene (stretch vel og merke) som da jeg startet. Fortsatt langt til mål her. Lykke til 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå