Gjest tabbe Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Dager før avreise så røyk støvsugeren. 3 dager seinere skulle vi campe på Voss,bestilte for 2 dager og begynte og pakke ut teltet,men der var det ikke noe telt,det lå igjen hjemme,ørten mil unna. Så vi måtte handle telt. Så ble brillene til mannen min tråkket på. Så punkterte vi. Så tar vi fram primusen og skal koke pølser på en rasteplass,da tar trebordet fyr og jeg må helle vann på for å slukke brannen. Så kjører vi videre og datteren vår mister hele lommeboka med alle feriepengene sine. Vi kjøper magetaske til henne og fyller den opp med penger igjen. Så holder vi på å miste tannplata til en av unga som koster 5000,-kroner. Så holder vi på å gå bensintom midt inni en skog. Så reiser vi på besøk til noen der andreklassingen knuser 2 ting på en og samme dag. Noen ungdommer lekte med en trepalle og skrapa opp bilen vår. Så mister datteren vår pengene en gang til. Så skal vi raste på en rasteplass og der hold det på å ta fyr en gang til. Men ellers er alt bare bra.
Cr@sh Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Da jeg bodde hjemme skulle jeg på skiferie sammen med noen venner. Var på loftet og hentet ski og skistøvler og reiste avgårde. Da vi skulle ut på vår første skitur oppdaget jeg det.... jeg hadde tatt Pappa sine skisko. (Vi hadde helt like sko, bare ulike størrelser!) Det gikk bra på skitur for det... brukte to par med tjukksokker oppi!
Gjest Violetta Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 Usj ja, hjelper ikke mye å være smart og moderne og kjøpe billige billetter på internett når man legger igjen utskriften hjemme så man må kjøpe nye til full pris...
bizzy Skrevet 26. juli 2005 #4 Skrevet 26. juli 2005 Dro på sommerferie og glemte hele bagasjen min... 2 uker uten skift.. Måtte bruke feriepengene på nye klær
sixx Skrevet 26. juli 2005 #5 Skrevet 26. juli 2005 Dro på sommerferie og glemte hele bagasjen min... 2 uker uten skift.. Måtte bruke feriepengene på nye klær ← Er det virkelig mulig.
Titti72 Skrevet 24. august 2005 #7 Skrevet 24. august 2005 Skulle på hyttetur på fjellet en påske. Vi hadde kjørt langt og det var mørkt når vi kom fram. Selvfølgelig hadde vi handlet med oss MASSE mat og flytende varer. Ikka plastflasker, men tunge glassflasker. Vi var 4 stk. og alle måtte bære sin egen bagasje + 2 tunge bæreposer hver. Når jeg skulle ta på mine lånte (av mamma) ski fant jeg ikke ut hvordan jeg skulle feste skoa på skia. Etter masse fomling i mørket fant vi ut at det var 1 type bindinger og 1 type sko. Det var plent umulig å bruke disse sammen...... Enden på visa var at jeg måtte teipe fast skoa til skiene!!! Dere kan vel tenke dere hvor god gli jeg fikk!!!! NOT!!!!! Og hytta lå ikke 500 meter fra veien men nærmere 5 KILOMETER!!!!!!!!! Vi brukte vel 2 timer fra parkeringa, det var skikkelig dyp snø og selvølgelig ingen skispor der så når vi endelig kom fram så var jeg så forbannet, svett og irritert som jeg aldri tidligere har vært. Hjemturen var heller ingen lek. Tapen løsnet flere ganger og jeg måtte ta på ny. Gudskjelov hadde jeg nok tape med meg. Det tok meg et par uker før jeg kunne le av den episoden der. Hytta hadde selvsagt ikke vann (måtte smelte snø), så jeg følte med svett og kjip hele turen.
Gjest Madeline Skrevet 24. august 2005 #8 Skrevet 24. august 2005 Vi skulle på campingtur. Vel framme høljet regnet ned så alt ble vått. Om ikke det var nok så oppdaget vi at mannen min hadde glemt å ta med soveposen sin. I løpet av natta gikk det også hull i det oppblåsbare liggeunderlaget mitt slik at jeg lå rett på den harde bakken. Det var siste gang vi dro på campingtur i telt!
Gjest Melk Skrevet 24. august 2005 #9 Skrevet 24. august 2005 Dro til Paris og glemte adressen til hotellet. Oppdaget det ikke før vi gikk av toget på Montparnasse. Ble en del telefoner og fransk stotring for å finne ut hvor vi skulle.
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #10 Skrevet 24. august 2005 :rosasmil: :rosasmil: artig lesning. jeg var på hotell i london, et stort og fint et (det var jobbsammenheng!). dørene var selvsagt låst når du lukket den - slik dere vet. vel jeg ruslet ned til frokosten, spiste og når jeg skulle gå opp igjen ikke bare manglet jeg nøkkelkort, men jeg hadde heller ingen aning om hvilket rom eller etasje jeg hørte hjemme i. pinelig å forklare situasjonen i informasjonen....
Cata Skrevet 24. august 2005 #12 Skrevet 24. august 2005 På helgetur til sommerhuset med familien - i lånt bil. Alle tar med seg bagasjen inn og ofrer ikke bilen en tanke før vi skal hjem søndag ettermiddag. Da begynner leteaksjonen: "Hvor i h***** er nøklene". Omsider kommer et lyst hode på å kikke inn bilvinduet. Ganske riktig. Nøkkelknippet står uskyldig i tenningslåsen og sier ikke et pip - og alle dører er låst. Dette var i tiden før elektronisk låsing og alarm om man glemmer nøkler, men etter at biler ble noenlunde "dirksikre". Løsningen ble at min far måtte kjøre 12-15 mil i min gamle skrabb av en bil for å få gitt oss reservenøklene.....
Gjest Gjest Skrevet 24. august 2005 #13 Skrevet 24. august 2005 Bodde på hotell under en London tur. Vi var flere stk sammen så jeg skulle bare en liten tur over til "naboen". Tenkte jeg på at døra hadde smekklås? Nei. Nøkkelen lå selvfølgelig inne på rommet og det samme gjorde skoene mine.
tigerpus Skrevet 26. august 2005 #14 Skrevet 26. august 2005 Vi var 6 stykker i min familie som var på besøk hos slekt i Los Angeles. Da vi skulle sjekke billettene og se at alt var iorden dagen før avreisedagen så jeg at vi skulle ha reist tidligere samme dag. Vi dro ut på flyplassen allikevel dagen etter og regnet med at vi fikk komme med et fly. Men vi måtte reise tilbake til slektningene, vi fikk ikke nytt fly før om 4 dager. Slektningene hadde da tatt av alt sengetøy og var i full gang med å vaske etter oss, endelig alene liksom. De tok det med godt humør da! Måtte ringe jobben og si at jeg ble forsinket + at jeg måtte arrangere sånn at noen naboer kunne ta imot en benkeplate jeg hadde bestilt fra IKEA. Familien Glum på tur! -- Tiger
Gjest Spacegirl Skrevet 26. august 2005 #15 Skrevet 26. august 2005 Var på Island med campingbil. Tenkte det var smart med campingbilen, for da slapp vi å holde oss i nærheten av bebyggelse. Men fjellveiene var elendige, og etter to dager takket bilen for seg. Måtte få noen til å reise helt fra Reykjavik for å taue bilen inn på verksted. Så da leide vi en bil, men den var ikke forsikret for fjellveier. Vi burde vel ha lært etter å ha kjørt i stykker vår egen bil, men neida. Først punkterte ene dekket. Greit nok, det fikk vi skiftet. Så punkterte ett til. Og samtidig døde bilen fra oss. Og dette var ikke campingbil, og det fantes ikke mobildekning. Så for å holde varmen om natta, måtte vi sove ute, i nærheten av en varm kilde. Etter 4 dager kom det heldigvis en bil kjørende og reddet oss, og hjalp oss og bilen tilbake til bebyggelse. Men det ble en dyr opplevelse, å kjøre i stykker leiebilen nøyaktig på de stedene forsikringen ikke dekket. Men det var vel en grunn til at forsikringen ikke dekket det også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå