Gå til innhold

Kan man unngå mye løshud selv ved stor nedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gått ned veldig mye i vekt, men likevel ikke har så mye løshud? Eller må man regne med å måtte evt operere? 

var opp i 116kg som høygravid, er nå rett over 100. Ser jo magen er litt bollete og henger litt og jeg hater meg selv for å ha latt det gå så her langt. Om jeg så blir slank igjen så vil jo kroppen min aldri bli fin...

Anonymkode: 53a3b...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du vil få drøssevis av uvitende kommentarer som sier "ja huden trekker seg sammen" og "du er ung da blir du stram igjen", men det er langt ifra sannhet. Om huden er strukket mye så vil den ikke ha noe sted å gjøre av seg når du har blitt slank. Om det er snakk om bare 20 kg overvekt og mindre så går det nok fint, men om du har over 30 kg å miste så er det sannsynlig at du vil få litt løs hud. De som får MYE løs hud har gjerne gått ned 50 kg og mer. 

Det er ganske logisk at når man har vært veldig stor, så har man mye hud. Denne huden forsvinner ikke bare i løse luften. Den vil trekke seg sammen litt, men det er så lite at det ikke vil ha noe å si om det er mye hud det er snakk om. 

Anonymkode: c8ba6...933

Skrevet

Gå ned sakte ☺

Anonymkode: a40ef...fa3

Skrevet

Du får hud. Men det tar inntil 2 år før kroppen viser rett resultat av overflødig hud.

Anonymkode: 018a0...83a

• Liker 6
Skrevet

Jeg har gått ned 30 kilo, og har ikke betydelig mye løshud. Litt nederst på magen, og litt øverst på lårenes innside. Det er ikke mer enn at jeg tror det fortsatt kan stramme seg opp litt til. Som 83a skriver, så går det lang tid før huden er er på plass etter vektnedgang.

Ikke la redselen for løshud hindre deg fra å ta tak i vekten!

Anonymkode: 8a031...59d

• Liker 2
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 30 kilo, og har ikke betydelig mye løshud. Litt nederst på magen, og litt øverst på lårenes innside. Det er ikke mer enn at jeg tror det fortsatt kan stramme seg opp litt til. Som 83a skriver, så går det lang tid før huden er er på plass etter vektnedgang.

Ikke la redselen for løshud hindre deg fra å ta tak i vekten!

Anonymkode: 8a031...59d

Takk for tips! Er ikke redd for det. Vil heller være slank med løshud/ hengemage enn tjukk med hengemage😅 

Anonymkode: 53a3b...c18

• Liker 2
Skrevet

Har selv gått ned 43-45kg (110-66 ca). Og har noe løshud på mage, under armene og rumpe/lår. Men merker at det stadig blir bedre og bedre, vært vektstabil siden mai/juni, så har fortsatt en stund igjen til jeg ser endelig resultat.

Men, så er det jo individuelt. Andre som har gått ned mindre har f.eks mer heng enn meg (har ikke noe heng, selv etter 3 barn), så tror en del også går på gener osv.

Har også hørt at å drikke nok vann, samt styrketrening kan hjelpe på. :)

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...