AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Nå bor jeg 7 minutter unna jobben med bil, og driver å søker jobber. Har fått flere intervjuer som er 10-15 minutter unna, og synes det er perfekt. 7 min føles nesten for kort, jeg rekker knapt å høre ferdig en sang på radioen før jeg er fremme, og jeg får ikke hentet meg inn på bilturen på vei hjem, før jeg plutselig er hjemme til unger og mas. Har blitt innkalt til ey intervju som er 25 minutter unna, når det ikke er kø, og det virker som drømmejobben bortsett fra avstanden... Google maps sier det er rundt 40 minutter når det er kø. Det er turnusjobb, så slipper garantert unna med 25 minutter hjem fra kveldsvakt. Men til og fra dagvakt, og til kveldsvakt kan det bli opp mot 40 minutter. Er det litt i lengste laget, når jeg har mulighet til å få jobb 7-15 minutter unna? Anonymkode: 302ec...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Hvis det er bare syv minutter å kjøre kan du vel sykle eller gå? Anonymkode: ba655...2d4 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Jeg hadde aldri fått jobb som var 40 min hjemmefra frivillig. Tenk å kaste bort halvannen time i bil. Hver eneste dag. Anonymkode: ba655...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er bare syv minutter å kjøre kan du vel sykle eller gå? Anonymkode: ba655...2d4 Det har da virkelig ingenting med det jeg spør om å gjøre? Anonymkode: 302ec...f8a
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det har da virkelig ingenting med det jeg spør om å gjøre? Anonymkode: 302ec...f8a Det stemmer, men det vitner om dårlige vaner/prioriteringer. Anonymkode: 90f22...61e
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har da virkelig ingenting med det jeg spør om å gjøre? Anonymkode: 302ec...f8a Det er et forslag som vil gjøre tur hjem lenger. Da får du hørt ferdig både sangen på radioen og ladet ut før du kommer hjem. Det er vel knappe tre km. Tar deg kanskje 30 min å gå? Anonymkode: ba655...2d4 2
Gjest Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Dette er et av de rareste HI jeg har sett.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det stemmer, men det vitner om dårlige vaner/prioriteringer. Anonymkode: 90f22...61e Det kan du ikke si uten å vite mer om situasjonen min. Kanskje jeg bruker bilen i jobb? Jeg skal også innom en barnehage, og foretrekker å hente ungen min 15.15 istedenfor 16. Jeg begynner på jobb 7 om morgenen og ville fått unødvendig mye stress ved å gå hjemmefra 6 når jeg kan kjøre 6.45. For ikke å snakke om å skulle gå hjem kl 22.15 om kvelden når jeg har hatt kveldsvakt, og ikke være hjemme før 23. (Og da gjerne skal på dagvakt morgenen etter) Jeg slutter ikke i jobben pga for kort reisevei, jeg slutter fordi jeg har jobbet der i 13 og trenger nye utfordringer. Anonymkode: 302ec...f8a 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er et forslag som vil gjøre tur hjem lenger. Da får du hørt ferdig både sangen på radioen og ladet ut før du kommer hjem. Det er vel knappe tre km. Tar deg kanskje 30 min å gå? Anonymkode: ba655...2d4 Tar ca 45 min å gå til jobb, det er veldig bratte bakker. Bytter ikke jobb pga for kort vei. Anonymkode: 302ec...f8a
Knirke Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Høres ut som et luksusproblem, siden du tydeligvis vasser i jobber😉 Er reiseveien det eneste som er avgjørende? Hva er det som skiller drømmejobben fra en "vanlig" jobb? Er det andre forskjeller i lønn, goder, fasiliteter etc? Om jobben lengst unna scorer best hadde jeg definitivt gått for den. Jeg liker å kjøre bil og synes absolutt ikke 40 minutter er for mye. 2
Gjest Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tar ca 45 min å gå til jobb, det er veldig bratte bakker. Bytter ikke jobb pga for kort vei. Anonymkode: 302ec...f8a Det er jo det eneste du tar opp i HI, så det er ikke rart at det ble oppfattet slik🤣
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis det er bare syv minutter å kjøre kan du vel sykle eller gå? Anonymkode: ba655...2d4 Jeg har en jobb der det tar ca så lang tid å kjøre, men bruker 30-40 min på å gå Anonymkode: 59e8b...bec
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #13 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, Knirke skrev: Høres ut som et luksusproblem, siden du tydeligvis vasser i jobber😉 Er reiseveien det eneste som er avgjørende? Hva er det som skiller drømmejobben fra en "vanlig" jobb? Er det andre forskjeller i lønn, goder, fasiliteter etc? Om jobben lengst unna scorer best hadde jeg definitivt gått for den. Jeg liker å kjøre bil og synes absolutt ikke 40 minutter er for mye. Er heldig å har en ettertraktet utdannelse og lang erfaring Det som hovedsaklig skiller drømmejobben fra de andre er at det er en nyopprettet avdeling med gode mulighet for å påvirke. Det er mye bedre fasiliteter der, splitter nytt sted, men lønna er den samme. Jeg har intervju der om to uker, da finner jeg ut mer, er ikke sikkert jeg mener det er drømmejobben etter intervjuet. 😂 Har hatt flere intervjuer de siste dagene, og har et i dag også, de ligger alle 10-15 minutter unna. Siden intervjuet på "drømmejobben" er først om to uker, blir jeg nødt til å takke nei hvis jeg får tilbud om noen av de andre i påvente av svar fra "drømmejobben". Synes på en måte det er litt dumt å få såppas lang reisevei når jeg er vant til 7 min, og kan få 10 min... Men så synes jeg jo at 7 min faktisk er i korteste laget. Det kan også være greit å jobbe utenfor kommunen, da jeg stadig møter på pasienter og pårørende i butikken og i barnehagen/skolen til ungene mine. Føles som en liten verden, da veier krysses ofte. Anonymkode: 302ec...f8a
Jeffe Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har fått flere intervjuer som er 10-15 minutter unna, og synes det er perfekt. 7 min føles nesten for kort, jeg rekker knapt å høre ferdig en sang på radioen før jeg er fremme, og jeg får ikke hentet meg inn på bilturen på vei hjem, før jeg plutselig er hjemme til unger og mas. Anonymkode: 302ec...f8a Du kan jo kjøre en omvei på vei til barnehagen. Så får du hørt på et par sanger og hentet deg inn. 1
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 Det er småkvalmt å klage på for kort vei til jobb.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, Perseus skrev: Det er småkvalmt å klage på for kort vei til jobb. Ikke hvis man jobber med helse, slik TS tydeligvis gjør. Da kan det være en bakdel å jobbe for nært hjemmet, slik at man stadig vekk treffer pasienter/klienter/pårørende som TS påpeker. Greit med litt profesjonell avstand. Anonymkode: 218dc...5e6 2
Gjest Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke hvis man jobber med helse, slik TS tydeligvis gjør. Da kan det være en bakdel å jobbe for nært hjemmet, slik at man stadig vekk treffer pasienter/klienter/pårørende som TS påpeker. Greit med litt profesjonell avstand. Anonymkode: 218dc...5e6 Det fremkom ikke av HI.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg jobber på sykehus i et helseyrke, så opptaksområdet er kanskje større enn hvis du jobber på type legekontor, lokalmedisinsk senter e.l. ifht å møte pasienter og pårørende på butikken. Men jeg har bevisst valgt å bosette meg nært jobb, både for å slippe å bruke unødig tid på pendling, fordi jeg sparer penger på å ikke pendle (som kan legges i bedre bolig), og fordi dagen min blir ikke heftet av trafikktrøbbel. Jeg går til jobb på 10 min, vil jeg ha mer tur før jeg kommer inn døren hjemme er det bare å legge inn en omvei. Nå når de har vært pandemi der man helst ikke skal ta kollektiv, og busstreik der trafikken har vært komplett kaos og kollektiv ikke tilgjengelig, så er det utrolig deilig å ikke måtte tenke på reisevei i det hele tatt. Jeg har hatt en jobb tidligere der kjøretiden til arbeidsplassen var 20-25 min når det ikke var kø, men vips så skjedde det noe i trafikken og ofte tok det langt over en time å komme seg hjem. Jeg syns det er bortkastet tid, tid som kan brukes mye bedre, så jeg sluttet. Nå har jeg ofte både laget middag og gjort litt husarbeid før flere av kollegene mine har kommet seg hjem, syns jeg får mye mer ut av dagen med å slippe pendling. Syns derfor det høres merkelig ut å velge seg en jobb med lang reisevei for å høre på musikk og roe ned, hvorfor ikke ha kort reisevei og heller ta en omvei, eller stoppe et sted på veien hvis du vil høre litt musikk før du kommer hjem? Eller begynne å gå de 30-40 min hvis bhg er på veien, da har du både fått renset hodet og fått dagens trim innen du kommer hjem. Anonymkode: b515e...170
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg synes alt under 45 minutter reisevei er helt akseptabelt. Anonymkode: f8634...630
Gjest EmKay Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 Hvis det virkelig er drømmejobben, hadde jeg ofret reiseveien. Dvs, jeg har faktisk gjort det. Bruker 1,5 time med bil hver vei (men med muligheter for hjemmekontor ved behov) for å komme til drømmejobben. Det er vanvittig langt, men det får meg oppover på karrierestigen i rekordfart i forhold til andre jobber jeg hadde muligheten til å få. Så jeg ofrer lett det i noen år, med godt samarbeid på hjemmefronten. Jeg ville ringt drømmejobben, sagt at du har en del andre intervjuer, og spurt om mulighet til å flytte intervjuet litt frem. Hvis de virkelig ser på deg som en god kandidat gjør de nok det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå