Gå til innhold

Mye kriminalitet på Oslo vest - Er det trygt å bo her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I siste årene har jeg sett på bolig på Oslo Vest, da jeg synes det er tryggere å bo her i forhold til Oslo Øst (hvor det er mye kriminalitet og innvandrere).

Jeg har to barn i grunnskolealder og er frykter å bosette meg i Majorstuen. Da det ofte er mye kriminalitet i disse områdene, gjennomført av våre egne. Jeg er spesielt engstelig for rusmiljøet på Oslo vest, spesielt "russefester" på Los og en rekkehendelser som Politiet har skrevet på sine sider.  

Nå vurderer seriøst å heller bosette meg på Oslo øst istedet som er mindre belastet. Hvilke steder på Oslo Øst er aktuelle? Det går fint med innvandrertette områder, sålenge de er godt integrerte og høflig. Det må føles trygt! Skolene må være gode. Det må vel være gode skoler på Oslo Øst, da mange norskfødte med innvandrere bakgrunn er både leger og ingeniør.

Hva anbefales.

Anonymkode: c7973...2fa

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du er ute etter å trolle, flytt ned til grønland, gjerne rett ved brua. Trygt og godt miljø for deg og dine barn :)

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, M71 skrev:

Siden du er ute etter å trolle, flytt ned til grønland, gjerne rett ved brua. Trygt og godt miljø for deg og dine barn :)

Jeg er ikke ute etter å trolle. Det var direkte og seriøst forespørsel. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er ikke ute etter å trolle. Det var direkte og seriøst forespørsel. 

Betviles sterkt :)

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på disse festene her:

https://www.nrk.no/urix/lokale-pa-ios-om-norsk-russ_-_-de-sier-at-norsk-ungdom-ikke-eier-skam-1.14154754

Dette er veldig vanlig på Oslo Vest, men det er sjeldent at ungdommene blir utsatt for kriminalitet. De skal føle seg trygge.

Anonymkode: 4ef6b...737

Jeg er redd for barna skal havne i slike miljøer, da de har havnet i dårlig miljø tidligere. Ble spesielt engstelig etter å ha sett flere slike hendelser tidligere:

https://www.tv2.no/nyheter/11679718/

Jeg vet ikke hvem som utfører slike kriminalitet på unge mennesker.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er redd for barna skal havne i slike miljøer, da de har havnet i dårlig miljø tidligere. Ble spesielt engstelig etter å ha sett flere slike hendelser tidligere:

https://www.tv2.no/nyheter/11679718/

Jeg vet ikke hvem som utfører slike kriminalitet på unge mennesker.

Det er som regel ungdomsgjenger som utfører slike grusomme handlinger på andre ungdommer.

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I siste årene har jeg sett på bolig på Oslo Vest, da jeg synes det er tryggere å bo her i forhold til Oslo Øst (hvor det er mye kriminalitet og innvandrere).

Jeg har to barn i grunnskolealder og er frykter å bosette meg i Majorstuen. Da det ofte er mye kriminalitet i disse områdene, gjennomført av våre egne. Jeg er spesielt engstelig for rusmiljøet på Oslo vest, spesielt "russefester" på Los og en rekkehendelser som Politiet har skrevet på sine sider.  

Nå vurderer seriøst å heller bosette meg på Oslo øst istedet som er mindre belastet. Hvilke steder på Oslo Øst er aktuelle? Det går fint med innvandrertette områder, sålenge de er godt integrerte og høflig. Det må føles trygt! Skolene må være gode. Det må vel være gode skoler på Oslo Øst, da mange norskfødte med innvandrere bakgrunn er både leger og ingeniør.

Hva anbefales.

Oslo øst er som gamle plata med mye muslimer, kriminalitet og narkotika. De fattige på øst, stjeler fra de rike på vest. 

Anonymkode: 65142...38d

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oslo øst er som gamle plata med mye muslimer, kriminalitet og narkotika. De fattige på øst, stjeler fra de rike på vest. 

De bor vel endel muslimer på Oslo vest også. Gjør det ikke?

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er noen ghettoer i Bærum også.

Anonymkode: 80a67...39d

Skrevet

Virker som om du heller bør flytte ut av Oslo..

Anonymkode: 0b831...630

• Liker 2
Skrevet

Bor på Ullern. Oslo vest, her er det ikke særlig med trøbbel. Aldri opplevd noe og bodd her i 20 år

• Liker 1
Skrevet
På 30.9.2020 den 21.57, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: e342b...c7c

• Liker 1
Skrevet

Jeg nevner i fleng: Hauketo, Lambertseter, Høyenhall, Ryen, Brattlikolken, Ulsrud, Godlia osv. Det finnes mange hyggelige boligområder i Oslo Øst

Anonymkode: 99621...608

• Liker 3
Skrevet

Trasop/Oppsal/Lambertseter. Mye narkotika på Oslo Vest, da, selv om det er "trygt" og østkanten er "farlig".

Anonymkode: 6a89b...bf4

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke. 

Anonymkode: e342b...c7c

Den siste setningen stemmer faktisk ganske bra. Mange fra østkanten kommer til vestkanten med T-bane for å stjele fra befolkningen der

Anonymkode: 1ebbd...c56

• Liker 6
Skrevet

Vestkanten er vel fint om du liker å betale blodpris for å bo sammen med kokainfiffen. Personlig betaler jeg gladelig mindre for å bo nesten hvor som helst med mindre narko og færre narsissister.

Anonymkode: 07ea2...a43

• Liker 5
Skrevet

Jeg ville flytta sør i Oslo. Holmlia, Bøhler, nær sjøen og marka. Har hørt mye bra om skolene der. Og der er trygt og godt sted. 

Oslo vest er bare møl. Har bodd der i mange år og mistrives veldig. Ville heller bodd i områdene oppe ved Sognsvann, Maridalen, Lillomarka da, altså. 

Anonymkode: 7d1a1...2d4

• Liker 1
Skrevet
På 30.9.2020 den 21.59, AnonymBruker skrev:

Ikke på Veste Aker her jeg bor, nei! 

Skrevet
På 1.10.2020 den 8.55, AnonymBruker skrev:

Det er noen ghettoer i Bærum også.

Anonymkode: 80a67...39d

Bærum er i Viken, ikke Oslo. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...