AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Min datter på nå 4 år svetter helt vilt når hun sover. Sovnet på sofaen i dag og ble våt i håret litt bak øret, hun lå på siden og jeg sikter til siden som vender opp, ikke ned. Hun har alltid vært svett av seg når hun sover, type flekk på madrassen.. Er dette vanlig? Noe man bør sjekke eller være obs på? Har time til meg selv hos legen på fredag så skal prøve å huske å spørre om dette da.. Anonymkode: c0997...918
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Tror ikke det er unormalt. Husker både egne og andre barn dyvåte etter å ha sovet. Sover hun med pysjamas så kan du evt prøve uten? Anonymkode: ee142...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ikke det er unormalt. Husker både egne og andre barn dyvåte etter å ha sovet. Sover hun med pysjamas så kan du evt prøve uten? Anonymkode: ee142...1cb Hun sover naken 😅 og ca halve natten uten dyne for den spenner hun av seg... Anonymkode: c0997...918
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Er det veldig varmt på soverommet? Er dynen for varm? Har hun mareritt? Barn svetter de også for å regulere varmen. Hvis hun ellers er frisk ville jeg ikke bekymret meg for dette. Men rådfør deg med legen uansett. Anonymkode: 58538...92c 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Man svetter mer om man sover naken, av en eller annen grunn. Anonymkode: 1f1cc...372 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Min på 5 har «alltid» svettet mye rett etter han har sovnet. Skal alltid ha dyna helt opp til hodet, så når han har sovna tar jeg alltid av dyna, ellers blir han klissvåt av svette. Anonymkode: 43408...537 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det veldig varmt på soverommet? Er dynen for varm? Har hun mareritt? Barn svetter de også for å regulere varmen. Hvis hun ellers er frisk ville jeg ikke bekymret meg for dette. Men rådfør deg med legen uansett. Anonymkode: 58538...92c Ikke unormalt varmt på soverom. Har prøvd forskjellige dyner med samme resultat. Hun sover rolig og later ikke til å drømme eller ha mareritt.. Takk for svar 😊😊 Anonymkode: c0997...918 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Få legen til å ta en blodprøve for å sjekke lagrene. Jeg hadde mye nattesvette når jeg manglet d vitamin, uten at jeg vet om det har noe med det å gjøre.. Men kan jo liksågodt sjekke 🙂 Anonymkode: 53063...b0c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Man svetter mer om man sover naken, av en eller annen grunn. Anonymkode: 1f1cc...372 Hæ? Det er ikke min erfaring. Har du kilde på dette eller noe du selv erfarer? Anonymkode: 94667...f56
sommerfugl154 Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Nattesvette kan være tegn på leukemi/lymfom-kreft hos voksne i allefall (og er noe man alltid skal sjekke hvis man opplever), ville undersøkt om dette også gjelder for barn og derfor kanskje nevnt det for fastlegen til barnet? Kan godt hende nattesvette er helt ufarlig og vanlig hos barn! Det er jo stor forskjell på hva som skjer i en barnekropp og en voksen kropp. Mener ikke å skremme deg, men det skader ikke å sjekke en gang for mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå