Gå til innhold

Barbehage nekter og gi morsmelk.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trollollolo? 

Anonymkode: 1132e...eea

• Liker 7
Skrevet

Enig med deg. Vår barn fikk kun mme og klarte seg godt med det. Jeg ammet aldri.

Anonymkode: 18bd8...c5a

• Liker 3
Skrevet

Helt enig i det. Kan de ikke vente med å ha barnet i barnehagen om det er så utrolig viktig?

Anonymkode: 69dda...a6b

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med barnehagen. Jeg ville heller ikke likt å håndtere andres kroppsvæske. Denne familien må da kunne gi morsmelkerstatning i barnehager og morsmelken hjemme.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nekter-a-gi-morsmelk-pa-flaske-i-barnehagen-1.15172522

Anonymkode: 2fa5a...427

Da ville du neppe utdannet deg og hatt en jobb som nettopp innebærer det. Leger, sykepleiere, politi, helsepersonell, barnehager, bussjåfører, lærere osv har alle en jobb der de av og til er nødt til det. I barnehagen skifter de bleier og tørker snørr av barna. Morsmelk er noe helt naturlig og også viktig for babyer. Dette er det dummeste jeg har lest på lenge! 

Anonymkode: 29ef4...51a

• Liker 47
Skrevet

Jeg mener at morsmelk er veldig viktig for barna, så lenge som mulig! 
Men hvis dette blir for mye styr eller oppleves ubehagelig for barnehagen, så jeg jeg ikke skjønne hvorfor ikke barnet kan drikke den flasken hjemme etter barnehagen? Der faller jo hele helse-argumentet bort, og dette blir en ikke-sak. 
Stort sett alle andre familier får dette helt fint til!

Anonymkode: e7683...1e8

• Liker 13
Skrevet

Om foreldrene låner ut flaskevarmer til barnehagen ser jeg ikke problemet med å gi mm. Men det er klart at vi har ikke kapasitet til å varme mm i springen, da det er tidkrevende og krever en voksen. Jeg jobber i barnehage å syntes det er flott at foreldre gir mm til barnet sitt! 

• Liker 7
Skrevet

Er det forde det kommer ut av en voksen kropp? Eller en pupp?? De blir ikke tvunget å drikke den, og morsmelk er jo merke at steril. Er ikke bæsj fra en rompe verre? 

Anonymkode: 1ede9...e1c

• Liker 9
Skrevet

Det er ikke nødvendig å varme melka til en så stor unge. Barnehagepersonalet trenger ikke ha mer arbeid med morsmelka enn med en hvilken som helst annen type melk.

Anonymkode: 3b5d3...31d

• Liker 5
Skrevet

Barnet kan da vel søren meg få den flasken hjemme?? Enten på morgen, ettermiddag eller kveld? 

Anonymkode: 5d8d4...e4d

• Liker 10
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er helt enig med barnehagen. Jeg ville heller ikke likt å håndtere andres kroppsvæske. Denne familien må da kunne gi morsmelkerstatning i barnehager og morsmelken hjemme.

https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nekter-a-gi-morsmelk-pa-flaske-i-barnehagen-1.15172522

Anonymkode: 2fa5a...427

Du drikker ikke melk og spiser ikke ost du da? 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnet kan da vel søren meg få den flasken hjemme?? Enten på morgen, ettermiddag eller kveld? 

Anonymkode: 5d8d4...e4d

Ungen kan vel slren meg få den flaska i bhg samtidig som de andre får mme? 

• Liker 17
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med deg. Vår barn fikk kun mme og klarte seg godt med det. Jeg ammet aldri.

Anonymkode: 18bd8...c5a

😂🤪

• Liker 3
Skrevet

Jobber i barnehage og ser virkelig ikke problemet med å varme opp mme. Men skjønner heller ikke at de gidder å lage en sak ut av det, morsmelk kan barnet få hjemme. Er vel begrenset hvor mange ganger om dagen ungen får morsmelk? 

• Liker 4
Skrevet

Helt enig med barnehagen. Foreldrene kan gi den flaska hjemme. 

Anonymkode: 2cd5c...26a

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg hadde gledelig tatt på meg det oppdraget om jeg fremdeles jobbet i bhg 🙂 oppleves som umodent å syntes det er «ekkelt». 

(Barnet i artikkelen får melk hjemme også, og foreldrene innretter seg. Her var det snakk om kosen med å ha melka midt på dagen når andre får mme.)

Endret av Snurrepurre
  • Liker 12
Skrevet

Herremin, jeg blir så flau på folks vegne. At det er mulig. Og at en mann skal stå tilrette og svare med å forsvare barnehagens håndtering, gjør ikke saken bedre! Nå er det anbefalt å gi mm til barnet er 1 år, og det skal være den største energikilden til barnet i løpet av første leveår, så Når barnet bikker 11 mnd, så skal det plutselig ta slutt? 

Jeg undrer meg sånn hver dag, det er hele tiden ett eller annet. Men himla meg så forbaska mange idioter som finnes der ute!! Det er sp flaut at jeg har ikke ord! Hadde droppa den barnehagen lett. For en holdning!

Anonymkode: 29ef4...51a

• Liker 11
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det forde det kommer ut av en voksen kropp? Eller en pupp?? De blir ikke tvunget å drikke den, og morsmelk er jo merke at steril. Er ikke bæsj fra en rompe verre? 

Anonymkode: 1ede9...e1c

Her er det snakk om produkt fra en tredje person, ikke barnet i barnehagen. 

Hvem gidder forøvrig  å lage sak ut av dette? Sier jo litt om foreldrene, da barnet ikke ha den flaska for å komme gjennom dagen. 

Men om det var et barn med spesielle behov, så hadde det kanskje stilt seg annerledes. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...