Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har de siste årene vært i et forhold med en jeg har stolt 99% på, helt frem til nå.

Jeg har i tidligere forhold opplevd utroskap og å bli sviktet flere ganger, noe som har tatt veldig på selvbildet og noe jeg prøver å jobbe meg ut av ved å gi kjærligheten en sjanse. Jeg har vist tillit på alle områder, vist lite sjalusi selv om det har vært vanskelig.

Som sagt, jeg stolte 99% på han, den ene prosenten var en vond magefølelse som jeg etter en stund måtte oppklare. Jeg gikk inn på instagramprofilen hans og fikk bekrefte det jeg fryktet.

Han har søkt på flere fitness modeller, influensere, «oppererte instababes» og en han har hatt sex med tidligere. Det vondeste er at han flere ganger har sagt at han ikke synes sånne jenter er pene, at han har null interesse for andre jenter og at det er bare meg han har fokus på, tydeligvis ikke. 

Endret av NærNok
Privat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta deg sammen. Han har valgt deg. Han har ikke vært utro. 

Anonymkode: 731f3...9a7

• Liker 4
Skrevet

Ikke knytt selvtilliten og selvfølelsen din opp til en annen person. Da får du det mye bedre og vil ikke bli helt knekt til det punktet hvor du føler deg stygg og lite verdt fordi kjæresten så på bilder av noen damer.

Selvtilliten og selvfølelsen din skal komme fra deg selv, ikke utenfra. 

Anonymkode: f3584...651

• Liker 7
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke knytt selvtilliten og selvfølelsen din opp til en annen person. Da får du det mye bedre og vil ikke bli helt knekt til det punktet hvor du føler deg stygg og lite verdt fordi kjæresten så på bilder av noen damer.

Selvtilliten og selvfølelsen din skal komme fra deg selv, ikke utenfra. 

Anonymkode: f3584...651

Jobber med saken, det kom bare på et sårt tidspunkt der det var vanskelig å ikke ta dette personlig. 

Gjest vanSteike
Skrevet (endret)

Generelt råd:

Det du gjør når du former forventninger til noen er å danne deg en forhåpning hvordan de er. Men du vet ikke hvordan de faktisk er. Hvis, eller typisk: når, de ikke lever opp til forventningene dine reagerer du så med sinne og skuffelse.

Her er problemet:

Du hadde ingen grunn til å tro på forventningene du dannet. Tvert imot, de var utformet på basis av håp og ikke på ren realisme. Du satte opp en standard ut hva hva du ønsket, ikke ut fra hva du hadde grunnlag for å tro.

Det er ikke så rart at slikt ofte ender i skuffelse.

En bedre tilnærming når du møter noen er å avvente. Er h*n snill? Vet ikke, gjenstår å se. Er h*n åpen og ærlig? Vet ikke, gjenstår å se. Er h*n trofast? Vet ikke, gjenstår å se.

Det er ikke noe galt i å ikke vite ennå. Det som er farlig er å danne deg forventninger du ikke har grunnlag for. Bedre å la vedkommende vise hvem h*n er først, og så etterpå gjøre deg opp en mening på basis av det du finner ut.

Typen din har vist seg å være en person du ikke kan stole på i forhold til hva han oppsøker på nett. Ta det til deg og juster oppfatningen av ham.

Det er hans jobb å rette opp denne oppfatningen, ikke din.

Endret av vanSteike
Skrevet

Det er så sykt harry med disse instafolka. Herregud. Nei, jeg vet ikke du..personlig hadde jeg ikke vært sammen med en sånn. 

Anonymkode: fe755...a3a

• Liker 1
Skrevet

Personlig ville jeg hatt litt problemer med å være sammen med en mann som fulgte instababes (eotb deltakere o. l), mest fordi jeg synes det er flaut og harry. Men jeg har ingenting med hva kjæresten min søker på. Har du gått inn på profilen hans og sjekket søkene hans? Det synes jeg er ganske invaderende. Jeg skjønner jo at det er sårende, men hva får du ut av denne informasjonen? Du blir bare såret helt unødvendig. Han har jo ikke vært utro? 

Jeg elsker kjæresten min, og det er kun han jeg har lyst på. Men det hender jeg søker opp både det ene og det andre av nysgjerrighet, om det så er ekser, en skuespiller jeg synes er kjekk osv. Det har ingenting med kjæresten min å gjøre. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...