Gå til innhold

Gave til venninne på sykehus, hva kjøper jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som plutselig fikk problemer og er boende på sykehus på ubestemt tid. Har så lyst til å gi henne en liten oppmuntring, men vet ikke helt hva. Hun har noen favoritter blant mat og godteri, men medisinering gjør at hun ikke spiser hva som helst. Hun er sengeliggende og uten mye krefter så noe håndarbeid utgår. Blomster har hun fått allerede og det syns jeg er litt kjedelig. Finnes det andre ting? Hva ville du satt pris på å få om det var deg som var innlagt? 

Anonymkode: 2dbc0...4f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Abonnementet på storytel eller lignende. 

Anonymkode: d58ce...ac6

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde nok satt pris på en pen gaveeske med bodylotion og lignende produkter, noe som jeg kan se fram til når jeg blir frisk og vil føle meg fresh  

Anonymkode: 7557d...3b9

• Liker 2
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ei venninne som plutselig fikk problemer og er boende på sykehus på ubestemt tid. Har så lyst til å gi henne en liten oppmuntring, men vet ikke helt hva. Hun har noen favoritter blant mat og godteri, men medisinering gjør at hun ikke spiser hva som helst. Hun er sengeliggende og uten mye krefter så noe håndarbeid utgår. Blomster har hun fått allerede og det syns jeg er litt kjedelig. Finnes det andre ting? Hva ville du satt pris på å få om det var deg som var innlagt? 

Er det noen favoritter hun kan spise som du vet om? Evt en bra bok eller noe 

Skrevet

Bok, en myk deilig genser...

Anonymkode: b87a1...8af

• Liker 1
Skrevet

Spør henne hva hun har lyst på av godteri/snacks, og så kanskje en god bok😊 hadde blitt veldig glad om noen tok seg tid til å spørre meg hva jeg ønsket meg.

Anonymkode: c4a9c...9b0

Skrevet

Sånne billige kose-tøfler med antigli under, en liten boks med litt forskjellig godteri, en bok/gavekort på storytel eller andre greier som kan være nyttig. Leppomade, håndkrem er jo nyttig siden det ofte er tørr luft på sykehus. 

• Liker 1
Skrevet

Håndkrem og leppepomade er alltid kjærkomment. Ellers noe å gjøre på, kryssord hvis hun liker det eller en bok. 

Anonymkode: a273c...5bf

Skrevet

Tusen takk for tips! 

Tenkte på storytel faktisk, men det har hun allerede. En bok var ikke dumt. Så kan jeg spørre om det er noe annet hun mangler/trenger i tillegg 😊

Skrevet

En skikkelig god dusjsåpe og ansiktskrem (eller håndkrem), det må man jo bruke enten man er på sykehus eller ei. 🙂 

En myk og digg pysjamas med knapper. Man får vel ofte en sykehuskjortel og noe greier, men deilig å ha sitt eget. 

Innesko/tøfler til å loffe rundt med på sykehuset. 

Varmeflaske om hun er frysen.

Ei fin vannflaske.

Et godt hårstrikk, gode sokker..

Fargeleggingsbok og fargeblyanter til voksne.

• Liker 2
Skrevet

En digg joggebukse! Og sjokolade, noe å lese på (et blad?). Kryssord, om hun klarer det? 

Anonymkode: edaf3...19a

Gjest SmokeyEye
Skrevet (endret)

Kamferdrops og druer. 

Endret av SmokeyEye
Skrevet

Min mor lå mye på sykehus en tid og hun orket ofte ikke lese bøker, men satt veldig pris på blader for det var mer lettlest og små stykker av gangen, krevde ikke for mye konsentrasjon. Ellers kan nevne  pastiller i ulike smaker, både søtt og salt, frukt, brus, nettbrett (til låns feks). 

Anonymkode: e21cd...8a1

Skrevet

Gode sokker, et fint kort med gode ord/bilder, bok/lydbok, favorittgodisen (selv om hun ikke spiser det setter man ofte pris på at folk husker hva du er ekstra glad i!) varmeflaske med et pent trekk, en kopp, leppomade eller god ansikts/håndkrem! (er ofte utrolig tørr luft på sykehus!!), en søt bamse av hennes favorittdyr.. 

Anonymkode: 4a6ed...3dc

Skrevet

Først og fremst, jeg ville satt aller mest pris på besøk fra venninnen min (og gjerne noen podcast-tips). 

Ellers kommer gaver helt an på budsjettet ditt. Det er jo alltids kjekt med tidsfordriv når man er på sykehus og ikke orker så mye. Har hun med seg pc? I så fall kunne jo et abonnement på Disney+ være kjekt, så kan hun ligge og se på Disneyfilmer og annet kos i senga fremover. Ellers tenkte jeg på lydbok, men det er allerede nevnt. Kanskje abonnement på Spotify eller lignende, for masse god musikk og podcaster?

Ellers ville jeg satt pris på en god krem, som jeg kunne hatt på nattbordet. Jeg blir så forferdelig tørr på hender og ansikt på slike plasser. Eller hva med en drikkeflaske som holder drikken kald lenge?

Anonymkode: d629d...ee7

Skrevet

En korg med tdsfordriv. Bok, sodukohefte, kryssord, kortstokk til å spille kabal med, snadder te (ja, sykehuset har te men stort sett bare lipton) snacks, tegnesaker hvis hun er typen til det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...