OPIgirl Skrevet 1. oktober 2020 #61 Skrevet 1. oktober 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Som jo er antidepressiva.. Anonymkode: 26546...bf8 Noen antidepressiva kan også brukes mot nervesmerter. 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #62 Skrevet 1. oktober 2020 Teit tråd. Anonymkode: dec21...edb 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #63 Skrevet 1. oktober 2020 Er høyt utdannet (bachelor med div videreutdanninger) og helt i underkant av normalvekt. Jobber 80% (klarer ikke mer, men er ikke sykemeldt altså). Jeg antar at jeg har fått fibro, fordi jeg kjenner igjen absolutt alle plager jeg har hos min mor, som har det. Min mor vokste opp med en alkoholiker som slo henne. Som sendte henne i fosterhjem når naboen voldtok henne. Jeg har selv opplevd flere overgrep pg vokste opp med en syk mamma som aldri var voldelig, men ikke til stede heller. Traumatiske barndommen skaper ofte syke voksne. Færre nå som har fibro enn før. For tross alt, så har de fleste en bedre barndom enn generasjonene før hadde. Anonymkode: 44fc5...bc4 4
Djungelvrål Skrevet 1. oktober 2020 #64 Skrevet 1. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Er ikke helsefagarbeider en "lavt utdannet" stilling? Anonymkode: 937f2...241 Nei, det er det ikke. Det er en 4 år lang fagutdannelse. 2
Gjest theTitanic Skrevet 1. oktober 2020 #65 Skrevet 1. oktober 2020 Kjenner to med fibromyalgi og begge er tynne og med høy utdannelse. De liker å jobbe, og har muligheten til det fordi høyere stillinger gir mye bedre mulighet for tilrettelegging. Med tilrettelegging fungerer alt så meget mye bedre. På dårlige dager så jobber de hjemmefra, og når arbeidet blir gjort er ikke så nøye så lenge det blir gjort i løpet av et par dager. Det fungerer ikke slik i servicebransjen, og derfor blir mulighetene for jobb selvsagt lavere for mennesker med lavere utdanning.
OPIgirl Skrevet 1. oktober 2020 #66 Skrevet 1. oktober 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Teit tråd. Anonymkode: dec21...edb Fordi?
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #67 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg skjønner ikke hvor du har den misforståelsen fra. Fibro er en revmatisk sykdom som kan ramme i alle samfunnslag. Både topp utdannede kvinner med full jobb og folk med lav utdanning kan få sykdommen. Anonymkode: be3c0...2a2 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #68 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg var smellfeit og hadde fibro mildt. Gikk ned 50kg og har fått kraftig fibro. Så ja Anonymkode: 96184...723 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #69 Skrevet 1. oktober 2020 Bachelor, midt i livet med god stilling med meget god lønn, slank og aktiv livsstil. Det var meg før fibromyalgien kom og jeg ble ufør. Anonymkode: ddb8d...adf 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #70 Skrevet 1. oktober 2020 20 minutter siden, Apocalypte skrev: Nei, det er det ikke. Det er en 4 år lang fagutdannelse. Helsefagarbeider regnes som lavt utdannet. Det betyr ikke at det er en dårlig utdannelse, men det er en utdannelse på l avere nivå. Anonymkode: a9130...e1d 11
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #71 Skrevet 1. oktober 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, nettopp. Veldig merkelig det der altså. Eller vent, kanskje fordi vi også ligger i verdenstoppen i økonomisk stønad. Hmmm, snodig 🤔😂 Anonymkode: 92566...2ea Kan du gi faen? Anonymkode: c44a5...732 9
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #72 Skrevet 1. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Her: link blir denne kommentaren sagt. Hva synes dere om slike holdninger? Dere kvinner som har fibroymalgi, er dere lavt utdannet eller overvektig? Anonymkode: 937f2...241 Hva kom først av høna og egget? Får man fibromyalgi av overvekt, eller blir man overvektig på grunn av plager fra fibromyalgien? Får man fibromyalgi på grunn av dårlig utdannelse og de jobbene man kan få som ufaglært, eller blir studiene lagt til side på grunn av plager fra fibromyalgien? De jeg kjenner med fibromyalgi har hatt sine plager fra sent i tenåra, tidlig i voksenåra, og hos dem er lav utdannelse og evt overvekt en konsekvens av fibromyalgi, ikke motsatt. Anonymkode: 3f3fe...6ab 15
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #73 Skrevet 1. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helsefagarbeider regnes som lavt utdannet. Det betyr ikke at det er en dårlig utdannelse, men det er en utdannelse på l avere nivå. Anonymkode: a9130...e1d En som har et fagbrev har en utdanning, har alle i Norge i alle yrker med fagbrev lav utdannelse? Lav utdannelse er mennesker som ikke har fullført utdannelse eller har gått skole i det hele tatt etter 10 kl. Anonymkode: 5402b...cd9 3
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #74 Skrevet 1. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En som har et fagbrev har en utdanning, har alle i Norge i alle yrker med fagbrev lav utdannelse? Lav utdannelse er mennesker som ikke har fullført utdannelse eller har gått skole i det hele tatt etter 10 kl. Anonymkode: 5402b...cd9 Ja, det er lavere utdanning. De som har droppet ut har ingen utdanning. Anonymkode: 2c21b...a4b 14
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #75 Skrevet 1. oktober 2020 Just now, AnonymBruker said: En som har et fagbrev har en utdanning, har alle i Norge i alle yrker med fagbrev lav utdannelse? Lav utdannelse er mennesker som ikke har fullført utdannelse eller har gått skole i det hele tatt etter 10 kl. Anonymkode: 5402b...cd9 Har du ikke fullført utdannelse så har du jo ikke utdannelse. Universitet/høgskole er høyere utdanning, fagskoler er høyere yrkesfaglig utdanning, og så er yrkesfag på vgs er lavere utdanning. Det betyr ikke at det er dårlig utdanning, men det er sånn det rangeres. Anonymkode: 5d783...c5b 14
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 1. oktober 2020 #76 Skrevet 1. oktober 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke kosthold nesten alt å si for vekt? Er ikke helsefagarbeider en "lavt utdannet" stilling? Anonymkode: 937f2...241 Fagarbeider er vel hverken høy eller lav utdanning. Høyskole/universitet = høy utdanning, fagarbeider/håndverker = middels utdanning, ikke fullført vgs = lav utdanning. Det første har du helt rett i, det er kosthold som har nesten alt å si for vekt. Så at man ikke orker å trene er ingen unnskyldning for overvekt.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #77 Skrevet 1. oktober 2020 Fått diagnosen og jobber 100% ikke spesielt feit og har til og med videreutdannet meg. Det å ha kroniske smerter betyr ikke man blir ditt eller datt. Anonymkode: 7b367...418 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #78 Skrevet 1. oktober 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fått diagnosen og jobber 100% ikke spesielt feit og har til og med videreutdannet meg. Det å ha kroniske smerter betyr ikke man blir ditt eller datt. Anonymkode: 7b367...418 Men "veldig mange" som det står i trådtittelen betyr ikke "alle". Anonymkode: 2c21b...a4b
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #79 Skrevet 1. oktober 2020 Definisjonen på høyere ut danning er master og oppover. Anonymkode: 58e50...b97
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #80 Skrevet 1. oktober 2020 Har 2 venninner som har dette, ene advokat, andre har ikke utdannelse. Begge jobber 50%, og er normalvektige. Anonymkode: f8c12...f39 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå