AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Del Skrevet 30. september 2020 I det siste har jeg hatt uvanlig stort håravfall. Jeg er en som allerede sliter med ganske tynt hår, og har alltid mista mer hår enn venninnene mine, men de siste ukene har dette økt kraftig, og håret mitt er merkbart tynnere enn det er til vanlig. Føler ikke jeg har rå til å miste noe mer nå, så jeg spør desperat, hva er det som har hjulpet dere under håravfall? Noen hårvitaminer? Det finnes så utrolig mange der ute, det er vanskelig å vite hvilke som faktisk fungerer. Jeg bør vel nevne at jeg gikk på keto en stund, og hadde litt ekstra håravfall i begynnelsen av dietten som jevnet seg ut etter to uker ca. Håravfallet økte igjen rundt den tiden jeg slutta på keto, men det har bare ikke roet seg ettersom ukene har gått. Kan dette være noe ubalanse i hormoner kanskje? Bør jeg gå tilbake til keto? Takk på forhånd for svar! Anonymkode: c55b9...76c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Del Skrevet 30. september 2020 Har du vært utsatt for stress, vært alvorlig syk, eller operert de siste månedene? Da kan det være telogen efluvium, dvs at du mister hår pga kroppslig stress. I tilfelle må det bare gå over av seg selv. Anonymkode: 15829...2c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Del Skrevet 30. september 2020 Håret har tre måneders syklus, så gå tilbake til sommeren og se hva som skjedde da! I tillegg må du sjekke nivåene dine i kroppen! Hør med legen om du skal ta ekstra tilskudd av sink og/eller b-vitaminer, eventuelt noe annet! Anonymkode: f2b51...c46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå