Gå til innhold

Er ikke BLM rasistisk?

Fremhevede innlegg

Gjest Lisa Rowe
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis en HVIT person får LAAANGT bedre karakterer enn noen mørkhudene personer, men likevel får de som var mørke i huden arbeid først utelukkende på grunn av hudfarge eller kjønn. 

Hvem er den aller mest "priviligerte" da liksom?                 

Anonymkode: 873a2...db6

I slike saker så snakker vi generelt, ikke om enkelthendelser. Om du tror at det er flere hvite som opplever rasisme og urettferdigheter basert på hudfarge enn mørke, så er du feilinformert og naiv. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En ting jeg alltid har lurt på, og som kom fram i dokumentaren til Thomas Seltzer. Hvis USA er så rasistisk, hvorfor blir ikke asiatene skutt ned for fote? Og hva med jødene? Som burde være de mest utsatte i et rasistisk samfunn. Men faktum er at disse gruppene har det bra. Hvordan kan det ha seg i et rasistisk samfunn?

Nå skjønner jeg også bedre hvorfor det heter BLM, og ikke All lives matter. Fordi ingen andre grupper opplever det samme.

Anonymkode: f76fd...529

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En ting jeg alltid har lurt på, og som kom fram i dokumentaren til Thomas Seltzer. Hvis USA er så rasistisk, hvorfor blir ikke asiatene skutt ned for fote? Og hva med jødene? Som burde være de mest utsatte i et rasistisk samfunn. Men faktum er at disse gruppene har det bra. Hvordan kan det ha seg i et rasistisk samfunn?

Nå skjønner jeg også bedre hvorfor det heter BLM, og ikke All lives matter. Fordi ingen andre grupper opplever det samme.

Det kan du si, og ikke minst, hvorfor presterer asiater så bra at enkelte universiteter angivelig diskriminerer for å ikke få så mange asiatiske inn, og for å få flere svarte inn? En skulle jo tro at det var vell så mange stengsler for asiater, i et land som hadde konsentrasjonsleirer for japanere lenge etter at slaveriet var avviklet. 

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Asiatene blir skutt de også. Men ikke av hvite. 

Hvem glemmer de rene krigstilstandene i California på 80-tallet hvor koreanerne forsvarte sine butikker og eiendom mot svarte angripere.

Anonymkode: 7be6f...f73

Skrevet
On 10/11/2020 at 3:35 PM, AnonymBruker said:

Rasisme betyr at noen er systematiske diskriminert. Ommman klarer ikke å forstår det born man holde seg langt bort fra diskusjon om det. Det eneste man bidrar blir kun fordumming. 

Anonymkode: 7ba0b...587

Skrevet
On 10/11/2020 at 3:46 PM, herzeleid said:

Det kan du si, og ikke minst, hvorfor presterer asiater så bra at enkelte universiteter angivelig diskriminerer for å ikke få så mange asiatiske inn, og for å få flere svarte inn? En skulle jo tro at det var vell så mange stengsler for asiater, i et land som hadde konsentrasjonsleirer for japanere lenge etter at slaveriet var avviklet. 

Antar at du har lite erfaring med Asia om du tror «Asiater» og «Japanere» er lik. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme betyr at noen er systematiske diskriminert. Ommman klarer ikke å forstår det born man holde seg langt bort fra diskusjon om det. Det eneste man bidrar blir kun fordumming.

Feil.

All rasisme er diskriminering, men ikke all diskriminering er rasisme. Kvinner er systematisk diskriminert i Saudi-Arabia, men det er ikke rasisme.

Du burde lære deg mer om hva rasisme betyr før du deltar i debatter og bidrar til fordummingen.

• Liker 3
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil.

All rasisme er diskriminering, men ikke all diskriminering er rasisme. Kvinner er systematisk diskriminert i Saudi-Arabia, men det er ikke rasisme.

Du burde lære deg mer om hva rasisme betyr før du deltar i debatter og bidrar til fordummingen.

Enig. En kommentar som "håret ditt ass, det er ikke noe fint" er mobbing dersom det blir sagt til en hvit person med feks rødt hår, mens det er rasisme hvis det blir sagt til en svært person. Det er så teit! ALT er IKKE rasisme! 

Kjipt, diskriminering, mobbing, erting og sårende atferd, absolutt, men det betyr ikke at det er rasisme. Skjønner ikke den trangen til å måtte kalle alt rasisme. Er det liksom verre fordi det er "rasisme"? I think not.

(Og forresten, jeg syns rødt hår er nydelig, det var bare et eksempel fordi rødhårede ofte opplever nettopp det)

Anonymkode: 4250b...5b8

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig. En kommentar som "håret ditt ass, det er ikke noe fint" er mobbing dersom det blir sagt til en hvit person med feks rødt hår, mens det er rasisme hvis det blir sagt til en svart person. Det er så teit! ALT er IKKE rasisme! 

Kjipt, diskriminering, mobbing, erting og sårende atferd, absolutt, men det betyr ikke at det er rasisme. Skjønner ikke den trangen til å måtte kalle alt rasisme. Er det liksom verre fordi det er "rasisme"? I think not.

(Og forresten, jeg syns rødt hår er nydelig, det var bare et eksempel fordi rødhårede ofte opplever nettopp det)

Rettet bare svært til svart.

Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Antar at du har lite erfaring med Asia om du tror «Asiater» og «Japanere» er lik. 

Det ser ut til at poenget gikk deg over hodet.  Spør hvis noe er uklart. 

Endret av herzeleid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...