Gå til innhold

Hvordan få barn til å stå opp tidligere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei😊 

Hvordan får man småbarn til å våkne av seg selv tidligere? Altså uten å vekke dem.. 

Vurderer å prøve å legge en time tidligere og håpe hun står opp syv. Hun sover fra 20 til 08 ca.. Blir litt travelt på morgenene. Hun er tre år. 

Eller gjør det ingenting om man vekker dem tidligere en dag? Er bare redd for at jeg stjeler søvn fra henne 😅

Anonymkode: cbd80...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at 20 var litt sent for en 3-åring, så du kan gjerne legge hun litt tidligere og se om det hjelper. Prøv 19.30-7.30 i stedet? 

Anonymkode: f74f5...f62

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville sagt at 20 var litt sent for en 3-åring, så du kan gjerne legge hun litt tidligere og se om det hjelper. Prøv 19.30-7.30 i stedet? 

Anonymkode: f74f5...f62

Takk for tips ❤️ er i utgangspunktet enig, men så har hun ikke trengt å starte barnehagen tidlig, og jeg har bare latt henne sove. Så er det litt travelt på kveldene tiden går så fort 😊 men fint å skyve ting litt tidligere 

Skrevet

Legge henne tidligere? Min 4åring legges mellom 18.00-18.30, mange vil si at det er tidlig, men da våkner barnet mitt 06.00-06.30 opplagt og klar for en ny dag i barnehagen. Har prøvd å legge seinere men det er helt krise 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei😊 

Hvordan får man småbarn til å våkne av seg selv tidligere? Altså uten å vekke dem.. 

Vurderer å prøve å legge en time tidligere og håpe hun står opp syv. Hun sover fra 20 til 08 ca.. Blir litt travelt på morgenene. Hun er tre år. 

Eller gjør det ingenting om man vekker dem tidligere en dag? Er bare redd for at jeg stjeler søvn fra henne 😅

Det gjør da vel ingenting å vekke henne for å få hverdagen til å gå opp? :) da blir det også lettere å legge henne tidligere på kvelden.

Jeg har ikke hatt noen kvaler rundt å vekke barnet mitt for å rekke jobben, eller hvis ungen sovna i bilen på vei hjem fra barnehagen og det ødelegger legginga. Det som er viktig er at barnet får nok søvn totalt sett. At det blir litt mindre søvn e og annen dag er ikke skadelig. 

Jeg er helt for å tilpasse livet sitt etter babyen, men når barnet kommer i barnehagealder og man jobber og i større grad har et hverdagsliv med forpliktelser, da må også barnet tilpasses familien. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...