Gå til innhold

Går baby på mors frikort eller må det tjenes opp separat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettopp fått frikortet mitt i posten. Fødte nylig en baby som har fått påvist masse allergier og to andre sykdommer som kommer til å kreve sitt økonomisk. Kan blant annet spesial-MME og annen medisin på blåresept gå gratis på mitt frikort i år eller må ma. Tjene opp den egenandelen på over 2000kr på babyen også?

Anonymkode: d574c...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt av lege og medisiner er gratis til barn under 16 år. 

Anonymkode: fb18f...a3f

• Liker 4
Skrevet

Babyen sitt på blåresept er gratis. Ingen egenandel

Anonymkode: 914e8...021

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp fått frikortet mitt i posten. Fødte nylig en baby som har fått påvist masse allergier og to andre sykdommer som kommer til å kreve sitt økonomisk. Kan blant annet spesial-MME og annen medisin på blåresept gå gratis på mitt frikort i år eller må ma. Tjene opp den egenandelen på over 2000kr på babyen også?

Alt det skal være gratis uavhengig av ditt frikort 

Anonymkode: 92ae6...5c2

Skrevet

Alt er gratis for baby. 

Anonymkode: 21798...774

Skrevet

Gratis uansett for små barn! 

Anonymkode: 81a85...b95

Skrevet

Okei takk. Fikk opplyst nå på sykehuset at babyen kommer til å måtte bruke althera hypoallergenisk MME. Søkte opp prisen på nett og så det kostet over 200kr per boks. Så siden de sier på sykehuset at det er denne babyen må Bruke nå så blir det ordnet resept på?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei takk. Fikk opplyst nå på sykehuset at babyen kommer til å måtte bruke althera hypoallergenisk MME. Søkte opp prisen på nett og så det kostet over 200kr per boks. Så siden de sier på sykehuset at det er denne babyen må Bruke nå så blir det ordnet resept på?

Nei det er ikke gitt. Behandlingen er gratis. Ting du må kjøpe er ikke det. Du kan spørre om du kan få det på blå resept, da betaler du mindre. Men langt ifra sikkert at du får det 

Skrevet

Man får på blå resept til barnet er sju år. Det går under næringsmiddel😀

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er ikke gitt. Behandlingen er gratis. Ting du må kjøpe er ikke det. Du kan spørre om du kan få det på blå resept, da betaler du mindre. Men langt ifra sikkert at du får det 

Okei takk

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må få den på blå resept og vedtak fra helfo. 

Anonymkode: 92ae6...5c2

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull, i dette tilfellet får hun blå resept. TS, legen din må søke om blå resept på dette med sykehusets erklæring og så får dere vedtak fra helfo. 

Anonymkode: 43e44...bdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...