AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Hei! Er det noen her som har fått hjelp fra Across the pond for å søke på universitet i UK? Føler dere at dere fikk god hjelp og at det var verdt det? Jeg vurderer å søke på et par universiteter og har lurt på å kontakte de, men hvis jeg kan finne all info på nett så er vel neppe det noe poeng i, så blir veldig glad for å høre andres erfaringer Anonymkode: 405d2...b81
Ulven Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Datteren min brukte Across the pond. Hun fikk noe avslag på tuitionfee og et stipend av noe slag for karakterene via ATP. Hun fikk utdelt en egen veileder som ga masse tips og råd i prosessen. Så ut fra hennes erfaring, ville jeg ikke tvilt på å bruke dem. Noe annet er at du bør se an situasjonen med Corona veldig nøye før du evnt drar over. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 12 minutter siden, Ulven skrev: Datteren min brukte Across the pond. Hun fikk noe avslag på tuitionfee og et stipend av noe slag for karakterene via ATP. Hun fikk utdelt en egen veileder som ga masse tips og råd i prosessen. Så ut fra hennes erfaring, ville jeg ikke tvilt på å bruke dem. Noe annet er at du bør se an situasjonen med Corona veldig nøye før du evnt drar over. Selvsagt må korona tas med i betraktning, men regjeringen har jo feks sagt at utveksling er nødvendig reise. Jeg har lest noen artikler om folk som har fått dårlige og feil råd, men leser også at mange, som din datter, har fått gode råd. Sånn sett kan det vel ikke skade å ta kontakt med de, så lenge man tar all infoen man får med en klype salt. Anonymkode: 405d2...b81
Ulven Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Selvsagt må korona tas med i betraktning, men regjeringen har jo feks sagt at utveksling er nødvendig reise. Jeg har lest noen artikler om folk som har fått dårlige og feil råd, men leser også at mange, som din datter, har fått gode råd. Sånn sett kan det vel ikke skade å ta kontakt med de, så lenge man tar all infoen man får med en klype salt. Anonymkode: 405d2...b81 Du må nesten skille mellom nødvendig reise, og hvordan det er der borte nå, og trolig forblir en god stund framover. I flere byer sitter tusenvis av studenter i karantene, og alt av studier foregår digitalt. Iallefall pr nå. Det meste av studentaktiviteter er avlyst, eller gjort digitalt, og fester er i mange byer ikke lovlig pga lockdown. Min datter er ferdig med studiet og har flyttet fra England og over grensen til Wales, og der går byen og området rundt nå i lockdown fra i morgen. Hun forteller om en følelse av å være ekstremt isolert og hvor tøft det er å tenke smitte til enhver tid. Munnbind må brukes i alle butikker, hospitality bedrifter og kollektivtransport, og hun har ikke lov til å møte andre husholdninger inne. Så situasjonen der borte er veldig annerledes enn det vi opplever her hjemme. Det sagt har datteren min hatt veldig flotte år, og hun forblir i UK, så det har absolutt vært en opplevelse for livet. 🙂
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 44 minutter siden, Ulven skrev: Du må nesten skille mellom nødvendig reise, og hvordan det er der borte nå, og trolig forblir en god stund framover. I flere byer sitter tusenvis av studenter i karantene, og alt av studier foregår digitalt. Iallefall pr nå. Det meste av studentaktiviteter er avlyst, eller gjort digitalt, og fester er i mange byer ikke lovlig pga lockdown. Min datter er ferdig med studiet og har flyttet fra England og over grensen til Wales, og der går byen og området rundt nå i lockdown fra i morgen. Hun forteller om en følelse av å være ekstremt isolert og hvor tøft det er å tenke smitte til enhver tid. Munnbind må brukes i alle butikker, hospitality bedrifter og kollektivtransport, og hun har ikke lov til å møte andre husholdninger inne. Så situasjonen der borte er veldig annerledes enn det vi opplever her hjemme. Det sagt har datteren min hatt veldig flotte år, og hun forblir i UK, så det har absolutt vært en opplevelse for livet. 🙂 Jeg er jo ikke dum, jeg klarer å følge med i nyhetene og få med meg info selv. Jeg tenker derfor det er greit om folk svarer på det jeg spør om heller enn å dra inn åpenbar informasjon om situasjonen i verden. Takk for info om hvordan din datter hadde det! Jeg vurderer universiteter i både England og Skottland, men har ikke sett noe på de i Wales, så det skal jeg også gjøre Anonymkode: 405d2...b81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå