Gå til innhold

Nekter å gi morsmelk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

for noe tull... har det noe å si om melka kommer fra puppen på mor vs en ku? Mer naturlig med morsmelk.... de får skjerpe seg

Endret av AnonymBrukern
  • Liker 21
Skrevet

Vet ikke mange barn som får flaske nå i barnehagen, de fleste får flaske hjemme og mat i barnehagen, men om de kan bare ta ut flasken fra kjøleskapet og gi til barnet, ser jeg ikke noe problem.  Største problem for meg er at den moren forlanger barnehagen å gi en helt unødvendig flaske i barnehagen for kos sin skyld. Da kan dere som vil at bhg skal bruke de få ansatt for å flaskemate barna deres for kos sin skyld å beholde de hjemme frem til de er ikke avhengig av flaskemat.  

• Liker 14
Skrevet

Helt innafor. Synes amming og morsmelk er ekkelt, så hadde aldri gått med på å mate en unge med det. 

Anonymkode: b614c...98b

• Liker 3
Skrevet

En del av meg tenker at det er tøys og barnehagen burde tilrettelegge. Men som barnehageansatt sliter jeg litt med å forstå hvordan jeg evt skulle sjekket temperaturen på den melken uten å komme i kontakt med den. Og det er jo litt.. ja nei. Nei. 

• Liker 8
Skrevet
4 minutter siden, ella_b said:

En del av meg tenker at det er tøys og barnehagen burde tilrettelegge. Men som barnehageansatt sliter jeg litt med å forstå hvordan jeg evt skulle sjekket temperaturen på den melken uten å komme i kontakt med den. Og det er jo litt.. ja nei. Nei. 

Enig med den! 🤢

• Liker 3
Skrevet

Skal ikke blande meg inn i akkurat det med mating, men begrunnelsen oppgitt synes nå jeg var litt uproffesjonelt men... Kan jo ha noe med coronaen som har påvirket og kanskje.:vetikke:

• Liker 2
Skrevet

Som det ble sagt i artikkelen: man kan bruke termometer for å sjekke temperaturen. 

Og det med at det er ekkelt å være i kontakt med andres kroppsvæsker: på småbarnsavdeling (og delvis storbarn også): Bleieskift, skift av klær pga tiss/bæsj/oppkast (da skal de selvsagt hjem i sistnevnte tilfelle) er jo helt dagligdags. 

Er en flaske morsmelk verre enn en bæsjebleie? 

• Liker 11
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt innafor. Synes amming og morsmelk er ekkelt, så hadde aldri gått med på å mate en unge med det. 

Håper ikke du jobber på småbarnsavdeling i barnehage 

• Liker 11
Skrevet
3 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Jeg gjør det og jeg er enig 💁🏼‍♀️ Aldri trengt å forholde meg til morsmelk. 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvorfor tenker du at det er barnehagen sin oppgave å mate barn med morsmelk? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, ella_b skrev:

Jeg gjør det og jeg er enig 💁🏼‍♀️ Aldri trengt å forholde meg til morsmelk. 

Men er det så vanskelig å putte en flaske i mikroen, sjekke temperaturen og så gi den til barnet? Mer jobb enn å smøre en brødskive? Jeg tror ikke det... men vil gjerne høre 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tenker du at det er barnehagen sin oppgave å mate barn med morsmelk? 

Det er barnehagen sin oppgave å til en viss grad tilpasse seg til barnet og dets behov. 

Helt enig i at man ikke kan kreve all verdens. Men en flaske om dagen kan de vel få til. 

• Liker 6
Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Men er det så vanskelig å putte en flaske i mikroen, sjekke temperaturen og så gi den til barnet? Mer jobb enn å smøre en brødskive? Jeg tror ikke det... men vil gjerne høre 

Det handler jo ikke om mer jobb, men det å håndtere kroppsvæsken til noen og faktisk komme i direkte kontakt med den om man skal sjekke temperaturen. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, ella_b skrev:

Det handler jo ikke om mer jobb, men det å håndtere kroppsvæsken til noen og faktisk komme i direkte kontakt med den om man skal sjekke temperaturen. 

Som det ble sagt i artikkelen: man kan bruke termometer. Og som jeg har skrevet før: dere er jo hele tiden i kontakt med andres kroppsvæsker (som er mye eklere enn morsmelk): bæsj, tiss (og oppkast.)

Det går an å bruke termometer, og vaske seg før og etter. 

• Liker 6
Skrevet
11 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Er en flaske morsmelk verre enn en bæsjebleie? 

Ja, jeg synes det. Å bytte bleier var forøvrig en oppgave jeg forventet som barnehageansatt. Å mate med morsmelk var ikke det.

Anonymkode: 3cf96...69d

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg synes det. Å bytte bleier var forøvrig en oppgave jeg forventet som barnehageansatt. Å mate med morsmelk var ikke det.

Anonymkode: 3cf96...69d

Du synes melk er eklere enn bæsj??

• Liker 14
Skrevet

Æsj. Amming er flott det, men jeg vil ikke i nærheten av andres morsmelk.

Hun moren hørtes grinete og krevende ut, forøvrig.

Anonymkode: 2a77b...2b4

• Liker 6
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Amming er noe av det mest naturlige i verden. Melka kommer fra moras pupp. La heller ungen få være hjemme lenger, om barnehager skal være så rigide. Det er best for mor og barn uansett.

Anonymkode: 6b965...825

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Du synes melk er eklere enn bæsj??

Bæsj dealer man mer hver dag - man tørker seg bak, skyller ned og vasker henda. Jeg må ikke lukte på søtlig, ekkel morsmelk hver dag i livet mitt.

Anonymkode: 2a77b...2b4

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...