solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/nekter-a-gi-morsmelk-pa-flaske-i-barnehagen-1.15172522 Barnehagen vil ikke gi morsmelk til barnet fordi de ansatte synes det er ukomfortabelt. Hva synes dere?
AnonymBrukern Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 (endret) for noe tull... har det noe å si om melka kommer fra puppen på mor vs en ku? Mer naturlig med morsmelk.... de får skjerpe seg Endret 30. september 2020 av AnonymBrukern 21
Outlander Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Vet ikke mange barn som får flaske nå i barnehagen, de fleste får flaske hjemme og mat i barnehagen, men om de kan bare ta ut flasken fra kjøleskapet og gi til barnet, ser jeg ikke noe problem. Største problem for meg er at den moren forlanger barnehagen å gi en helt unødvendig flaske i barnehagen for kos sin skyld. Da kan dere som vil at bhg skal bruke de få ansatt for å flaskemate barna deres for kos sin skyld å beholde de hjemme frem til de er ikke avhengig av flaskemat. 14
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Helt innafor. Synes amming og morsmelk er ekkelt, så hadde aldri gått med på å mate en unge med det. Anonymkode: b614c...98b 3
ella_b Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 En del av meg tenker at det er tøys og barnehagen burde tilrettelegge. Men som barnehageansatt sliter jeg litt med å forstå hvordan jeg evt skulle sjekket temperaturen på den melken uten å komme i kontakt med den. Og det er jo litt.. ja nei. Nei. 8
Kenelz Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, ella_b said: En del av meg tenker at det er tøys og barnehagen burde tilrettelegge. Men som barnehageansatt sliter jeg litt med å forstå hvordan jeg evt skulle sjekket temperaturen på den melken uten å komme i kontakt med den. Og det er jo litt.. ja nei. Nei. Enig med den! 🤢 3
Cordelia Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Skal ikke blande meg inn i akkurat det med mating, men begrunnelsen oppgitt synes nå jeg var litt uproffesjonelt men... Kan jo ha noe med coronaen som har påvirket og kanskje. 2
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2020 Som det ble sagt i artikkelen: man kan bruke termometer for å sjekke temperaturen. Og det med at det er ekkelt å være i kontakt med andres kroppsvæsker: på småbarnsavdeling (og delvis storbarn også): Bleieskift, skift av klær pga tiss/bæsj/oppkast (da skal de selvsagt hjem i sistnevnte tilfelle) er jo helt dagligdags. Er en flaske morsmelk verre enn en bæsjebleie? 11
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt innafor. Synes amming og morsmelk er ekkelt, så hadde aldri gått med på å mate en unge med det. Anonymkode: b614c...98b Håper ikke du jobber på småbarnsavdeling i barnehage 11
ella_b Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, solmåneogstjerner said: Håper ikke du jobber på småbarnsavdeling i barnehage Jeg gjør det og jeg er enig 💁🏼♀️ Aldri trengt å forholde meg til morsmelk. 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Håper ikke du jobber på småbarnsavdeling i barnehage Hvorfor tenker du at det er barnehagen sin oppgave å mate barn med morsmelk? Anonymkode: b614c...98b 5
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #12 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, ella_b skrev: Jeg gjør det og jeg er enig 💁🏼♀️ Aldri trengt å forholde meg til morsmelk. Men er det så vanskelig å putte en flaske i mikroen, sjekke temperaturen og så gi den til barnet? Mer jobb enn å smøre en brødskive? Jeg tror ikke det... men vil gjerne høre 5
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #13 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor tenker du at det er barnehagen sin oppgave å mate barn med morsmelk? Anonymkode: b614c...98b Det er barnehagen sin oppgave å til en viss grad tilpasse seg til barnet og dets behov. Helt enig i at man ikke kan kreve all verdens. Men en flaske om dagen kan de vel få til. 6
ella_b Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 Just now, solmåneogstjerner said: Men er det så vanskelig å putte en flaske i mikroen, sjekke temperaturen og så gi den til barnet? Mer jobb enn å smøre en brødskive? Jeg tror ikke det... men vil gjerne høre Det handler jo ikke om mer jobb, men det å håndtere kroppsvæsken til noen og faktisk komme i direkte kontakt med den om man skal sjekke temperaturen. 1
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #15 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, ella_b skrev: Det handler jo ikke om mer jobb, men det å håndtere kroppsvæsken til noen og faktisk komme i direkte kontakt med den om man skal sjekke temperaturen. Som det ble sagt i artikkelen: man kan bruke termometer. Og som jeg har skrevet før: dere er jo hele tiden i kontakt med andres kroppsvæsker (som er mye eklere enn morsmelk): bæsj, tiss (og oppkast.) Det går an å bruke termometer, og vaske seg før og etter. 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 11 minutter siden, solmåneogstjerner said: Er en flaske morsmelk verre enn en bæsjebleie? Ja, jeg synes det. Å bytte bleier var forøvrig en oppgave jeg forventet som barnehageansatt. Å mate med morsmelk var ikke det. Anonymkode: 3cf96...69d 4
solmåneogstjerner Skrevet 30. september 2020 Forfatter #17 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg synes det. Å bytte bleier var forøvrig en oppgave jeg forventet som barnehageansatt. Å mate med morsmelk var ikke det. Anonymkode: 3cf96...69d Du synes melk er eklere enn bæsj?? 14
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 Æsj. Amming er flott det, men jeg vil ikke i nærheten av andres morsmelk. Hun moren hørtes grinete og krevende ut, forøvrig. Anonymkode: 2a77b...2b4 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt innafor. Synes amming og morsmelk er ekkelt, så hadde aldri gått med på å mate en unge med det. Anonymkode: b614c...98b Amming er noe av det mest naturlige i verden. Melka kommer fra moras pupp. La heller ungen få være hjemme lenger, om barnehager skal være så rigide. Det er best for mor og barn uansett. Anonymkode: 6b965...825 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev: Du synes melk er eklere enn bæsj?? Bæsj dealer man mer hver dag - man tørker seg bak, skyller ned og vasker henda. Jeg må ikke lukte på søtlig, ekkel morsmelk hver dag i livet mitt. Anonymkode: 2a77b...2b4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå