AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Er det noen her inne som har erfaring med å bytte veileder til masteroppgaven? Jeg er i en situasjon der jeg føler veileder ikke legger tid og vilje i veiledningsoppgaven, og jeg har mistet mye av den motivasjonen og gleden jeg i utgangspunktet hadde. Jeg har to ganger spurt om vi kan få til et møte, men begge gangene har jeg fått beskjed om at vi kan ta det over mail. Dette skiller seg veldig fra mine medstudenter som har møtt sine veiledere fysisk 2-3 ganger. Jeg får heller ikke tilbakemeldinger på tanker jeg har til prosjektet, jeg har ikke fått tips til hva jeg bør tenke på eller hva som kan gjøre prosjektet bedre og det har vært null prat om prosessen fremover. Samtidig har veileder sagt at temaet for min oppgave er et område hen ikke kan voldsomt mye om. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, men jeg kan ikke gå et helt studieår slik som dette. Det som frister mest er å spørre om en ny veileder nå som jeg fortsatt er tidlig i prosessen, men samtidig får jeg dårlig samvittighet overfor veileder fordi jeg ikke anser arbeidet som "bra nok" og er redd for hva hen skal tenke om meg hvis jeg spør emneansvarlig om et bytte. Er også redd for at det skal være for seint å bytte hvis jeg venter for lenge. Dere som byttet, kan dere dele noe erfaringer? Anonymkode: bb55d...b13
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Kan ingenting om å bytte, men jeg hadde en lite engasjert veileder som ikke kunne noe om emnet mitt. Vedkommende hadde egentlig bare noe å si på innledningen, og da jeg fikk begrunnelsen på C-en, så sa fe at det var flere materielle feil i innledningen som gjorde det. Haha. Ja, ja. Jeg anbefaler i hvert fall å bytte. Anonymkode: 72c66...7a4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Lurt å bytte, men om du ikke bryr deg så mye om karakter så er det ikke så næye. Jeg fikk D på masteroppgaven med lite hjelp fra veileder, men jeg ville bare fullføre graden og fikk jobb før jeg ble ferdig. Anonymkode: 227f6...42c
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Helt uproblematisk å bytte, og det er aldri for seint. Anonymkode: f11f6...7c9
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Kommer an på om du får lov å bytte, spørs om fakultetet har ressurser. Jeg hadde en veileder fra et helt annet fagfelt, mye av veiledningstiden gikk med til diskusjon om fagbegreper og terminologi hun ikke forstod seg på, samt at hun ikke helt forstod problemstillingen. Fikk aldri svar på det som ble spurt om, svarene lå langt på siden og hun var verdensmester på å snakke seg bort. Bytte var ikke aktuelt, det var for få veiledere fra før av. Hun mente også oppgaven stod til stryk og aldri burde vært levert inn, fikk A på både muntlig og skriftlig. En medstudent fikk en veileder som var å psykisk nedbrytende at hun mistet nattesøvnen, og slet med å gjennomføre oppgaven, fikk heller ikke bytte. Kan du be om et møte over Skype/zoon/teams hvis det er vanskelig å møtes fysisk? Og så klart fra at mail ikke holder for deg, du trenger dialog. Anonymkode: 3f391...58b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå