AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Hadde du synstes det var ok å flytte til en landsens kommune for å bo i en hytte -om du fikk bruksendring? Kravene for dette er forøvrig strøm, vann, biloppstillingsplass og i noen tilfeller kreves tilkobling til offentlig kloakk -men noen får også lov så lenge det er godt system på utedo og kompost, eller har forbrenningstoalett. Å bo på hytta betyr gjerne litt mer utenfor allfarvei, men sånn ligger jo mange hus til også. Det betyr gjerne at fritidshuset faktisk ser ut som en hytte. Det betyr at du mest sannsynlig ikke har oppvaskmaskin, men har du vann og strøm kan du ha vaskemaskin så lenge du bare bruker vaskenøtter (nedbrytbart, naturlig vaskemiddel som du også kan bruke som endel av matjord senere). Det betyr gjerne at når du åpner døra så er du rett ut i naturen, noe mange hus er også. Jeg har lyst til å bo i hytte, men må finne ut av om bruksendring er mulig i de kommunene jeg leter i. Hytter er mer spartanske, men også mye billigere enn å kjøpe enebolig. Jeg ønsker også å bli en tilflytter i en fraflytterkommune. Er jeg alene? Anonymkode: 82aef...d16
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Dette er drømmen min også. Kan ikke tenke meg et bedre liv🙌🏼 Anonymkode: 92cdd...8d4
T-Rex Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Dette varierer nok fra kommune til kommune, men i sentrale strøk er det gjerne et krav om at det skal være tilgang for ba-bu (ambulanse og brannbil).
Gjest Maxwell Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Ja det kunne jeg gjerne ha gjort ☺️
Fru Uperfekt Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Kommer an på hytta og hvor den ligger.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 11 minutter siden, T-Rex said: Dette varierer nok fra kommune til kommune, men i sentrale strøk er det gjerne et krav om at det skal være tilgang for ba-bu (ambulanse og brannbil). Det er vel derfor det er krav om biloppstillingsplass vil jeg tro? 7 minutter siden, Fru Uperfekt said: Kommer an på hytta og hvor den ligger. Ja, her er jeg helt ening -men faktisk mest fordi jeg ikke har bil, så da er målet å finne en som har noen bussavganger så det blir lettere å komme seg til nærmeste sentrum og nærmeste by. Ja har til og med tenkt tanken på å få bo så nære at nattbussen fra by går nesten hjem til hytta, men ser at den kan bli vanskelig. Det som er vanskelig med en sånn tankegang er jobb, det er ofte ikke mange utlyste stillinger i en landsens kommune. Men for min egen del forsøker jeg å løse det ved å jobbe gjennom nett, jeg driver allerede med planer om å få dette til så få vi se om det går. Blir glad av å høre at jeg ikke er alene. Hva er grunnen til at dere vil flytte slik? For min del handler det mest om nærhet til naturen og det å få sjangs til å være mye alene. Jeg savner alenetid rett og slett. Anonymkode: 82aef...d16
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 For meg handler det om nærheten til naturen, og muligheten til å leve et enklere, «langsommere» liv. Anonymkode: 92cdd...8d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå