Gå til innhold

Hvor lenge date før man tar praten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er vel noe alle lurer på 😂 Jeg er svært ny i datingværden etter et langt forhold! Møtte en mann som jeg har hatt kontakt med siden juni og datet siden slutten av aug. Vi snakker utelukkende hver dag på snap og telefon. Har møttes ca 4 ganger da det er litt avstand. Planlegger nytt møte for hver date så neste blir i neste uke. 

Meeen hvordan skal jeg tolke hvor dette bærer? Skjønner jeg må spørre han men er det ikke litt tidlig? Jeg har tidlig i relasjonen sagt at jeg er ikke typen som holder på med flere samtidig og vil heller ikke ha en som gjør det når vi har møttes flere ganger og har hatt sex. 

Jeg tror ikke han er helt typen til å snakke om følelser med mindre han blir litt presset til det.

Anonymkode: 7e95b...aba

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at menn kan holde det gående ganske lenge med "uavklarte" forhold så lenge de får sex. Like greit å ta praten med en gang. Selv er jeg åpen om at jeg kun søker seriøse forbindelser fra første stund. 

Anonymkode: 5414c...efe

• Liker 3
Gjest kvinnelyst
Skrevet

her er det vel ikke tidshorisonten som er vesentlig, men hvor mange ganger dere har møttes.  4 ganger er ikke mye, ingen vet noe som helst om hvor veien går videre, etter å ha møtt hverandre 4 ganger......  man kan ta sjansen på det, og det kan teoretisk funke, men jeg ville iallfal aldri noensinne "forpliktet" meg til noe jeg bare hadde møtt 4 ganger.  Siden juni er også veldig kort tid, egentlig.

Samtidig kan du faktisk ikke forlange "eksklusivitet" all den tid dere ikke har snakket om dette.  Du kan håpe på at han har samme ståsted som deg, men du kan faktisk ikke forlange det.  Og i den "moderne" datingverdenen er det faktisk helt normalt å ha et par-tre paralelle dialoger gående, iallfall i starten.  

Det kan godt være han er like interessert i en nærmere avklaring som deg.  Ingen av dere kan forplikte dere til noe, men å sette FORVENTNIGNER og INTENSJONER på verbal dagsorden, det føler jeg vil være riktig hele veien, på langs... 

Skrevet (endret)

Dere burde snakke med hverandre om dette.

Endret av Camilla Sadet
Skrevet

Ikke et sekund. Tror helt ærlig kvinner må rulle rett tilbake til start og nekte menn sex inntil livsvarig kontrakt foreligger.

Anonymkode: a96c8...cb0

• Liker 4
Skrevet

Har aldri "tatt praten". Har vi sex så er vi sammen. 

Anonymkode: 05d79...443

• Liker 3
Skrevet

Vi får vel holde det gående en stund til da. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på hva han tenker. Jeg vet jo heller ikke om jeg ønsker et forhold til han men jeg koser meg veldig med kontakten vi har og jeg tror jo han også gjør det 😅 skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å åpne seg 😅

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi får vel holde det gående en stund til da. Jeg er egentlig bare nysgjerrig på hva han tenker. Jeg vet jo heller ikke om jeg ønsker et forhold til han men jeg koser meg veldig med kontakten vi har og jeg tror jo han også gjør det 😅 skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å åpne seg 😅

Vi kan prøve å komme til bunns i det hvis du vil? :)

Skrevet

Hvis du ikke er åpen eller åpner deg, så er kontakten mest sannsynlig alt annet enn koselig for han.

Skrevet

Hvorfor ødelegge en fin tid med "praten"? Mye bedre å bare la det gå sin gang uten å bli for seriøse. Synes alt for mange har det for travelt.

Anonymkode: 95050...bfb

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at menn kan holde det gående ganske lenge med "uavklarte" forhold så lenge de får sex. Like greit å ta praten med en gang. Selv er jeg åpen om at jeg kun søker seriøse forbindelser fra første stund. 

Anonymkode: 5414c...efe

Nå må man være 2 for sex'e med hverandre og den ene er ikke bedre enn den andre.

Anonymkode: 279d3...316

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ødelegge en fin tid med "praten"? Mye bedre å bare la det gå sin gang uten å bli for seriøse. Synes alt for mange har det for travelt.

Anonymkode: 95050...bfb

Man snakker sammen for å dempe usikkerheten vanligvis. Å lage mer usikkerhet har ingenting med kjærlighet å gjøre.

• Liker 5
Skrevet

"Hvordan" tar man den berømte praten på en god måte da? 

Anonymkode: b2e19...f5d

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg og min har hatt flere pit stop underveis... Senest i dag... Jeg trengte å ta opp noe rundt forventninger til hverandre når det kommer til å ringe, ikke svare, sender man da en melding eller lar man det bar gå til man snakker sammen neste gang?
Jeg sa hvordan jeg opplevde det, at jeg bare undrer meg, og kommer ikke med fakta, bare min opplevelse. Vi fikk en fin prat ut av det. Snakket så om hvordan vi kommuniserer og hvordan enkelte ting føles ut for den andre parten selv om vi vet den andre ikke mener det negativt. Vi rydder litt i det, snakket om skumle følelser.. hvor vi vil hen.. savn... at vi har behov for å gå raskere frem enn det situasjonen tillater oss.. gråt litt gjorde vi.. ble enige om hvordan de neste 4 ukene kan se ut.. vi er ikke et par enda, men hadde jeg ikke kunne snakket sånn med han om det som er vanskelig så hadde jeg ikke kunnet tenke forhold heller. 

Han tok også opp noe jeg hadde sagt en dag, slik jeg fikk forklart meg. Jeg sa det var fint han klarte å si det ble leit for han, for jeg tenkte på det i ettertid at han kanskje tok det på en helt annen måte enn det var tenkt, og så måtte vi haste videre uten jeg fikk forklart. 

Absolutt ingen tilløp til temperatur eller krangling. Bare rolig prat, god blikkontakt, stillhet, rom for å tenke seg om... Er ikke dette tilstede i starten så kommer det aldri. 

helt konkret tips til innledning... "du.. jeg har tenkt på noe, og lurer på om jeg kan dele tankene mine med deg...?"
Jeg bruker å presisere at dette ikke er fakta, det er en subjektiv opplevelse, og trenger slettes ikke å stemme, men jeg har opplevd noe på denne måten og ønsker hans innspill og tanker om det. 

Praten praten om hvor man står og følelse... Den har bare vært deilig å ta, for vi er begge klar... 

Når jeg har tatt den først, der jeg vet prat om følelser er vanskelig for han, så sier jeg at jeg har begynt å bli veldig glad i han, merker at jeg blir ekstra glad når jeg ser han, og at jeg kjenner at jeg begynner å bli forelsket... og for å ikke investere for mye og eventuelt stå igjen såret og med skjegget i postkassen så ønsker jeg å vite hvor vi står... om han føler noe av det samme.... kan du se for deg at vi går videre med dette her... er det bare fysisk for deg, er det sexen eller liker du også meg slik...osv i den stilen..  

Anonymkode: 8b546...09f

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må begynne å prate med vedkommende da, og så går man inn på det temaet. :)

Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe sånt.

Synes det å "ta praten" er litt rart. For meg blir det overtenking og problematisering. Går det ikke an å bare være sammen. Begge vil jo skjønne at man er sammen når man gradvis overnatter så mye hos hverandre at man blir nesten-samboere, har mye kontakt, treffes ofte, har regelmessig sex etc.

Dersom det fader hen, blir mer sporadisk, kontakten er mindre nær etc. vil man jo eventuelt kunne snakke om dét. Men ellers? Why? Go with the flow og kyss i stedet for å skulle snakke så mye.

• Liker 1
Skrevet
53 minutter siden, Hunmedham skrev:

Noe sånt.

Synes det å "ta praten" er litt rart. For meg blir det overtenking og problematisering. Går det ikke an å bare være sammen. Begge vil jo skjønne at man er sammen når man gradvis overnatter så mye hos hverandre at man blir nesten-samboere, har mye kontakt, treffes ofte, har regelmessig sex etc.

Dersom det fader hen, blir mer sporadisk, kontakten er mindre nær etc. vil man jo eventuelt kunne snakke om dét. Men ellers? Why? Go with the flow og kyss i stedet for å skulle snakke så mye.

Fordi det er mange - mitt inntrykk er menn spesielt - som kan oppføre seg som kjærester i lang tid før man etterhvert merker at de faktisk ikke er seriøse. F.eks ikke involverer deg i resten av hans liv (møter familie, venner etc), ikke ønsker å flytte sammen, ikke ønsker barn, plutselig dumper deg når det "passer litt dårligere" med kjæreste eller noe bedre dukker opp. Men du merker ikke at det skurrer litt før det har gått en del tid, og kanskje du er utrolig forelska.

Å offisielt være i forhold er på en måte en lovnad om å prøve å få noe til å fungere (til en viss grad), gjerne med felles planer/ønsker om progresjon i fremtiden, ikke fullt så useriøst og lettvint å avslutte over bagateller som en "løs forbindelse" er. 

Å evne å kommunisere om tanker og følelser er ikke det samme som å problematisere. 

Anonymkode: f5ef7...34c

• Liker 6
Skrevet

Jeg vet for øvrig ikke når "rett tid" er. Praten om hva man ønsker i livet (klar for noe seriøst eller ikke, litt mer generelt) synes jeg godt man kan ta tidlig. Hva han ser for seg med deg rent konkret... Tja, kanskje når du merker at du begynner å få følelser, hvis du ikke føler deg helt trygg på hvor du har han? Eksklusivitet har jeg/mine ekser raskt kommet inn på når vi treffes ofte og har sex. Om man faktisk er i et forhold eller ikke tror jeg man merker etterhvert, og plutselig blir man omtalt som kjæreste - men, ligger det noen usikkerhet der ser jeg overhodet ikke problemet med å snakke om det. Rundt den tiden hvor man ses "hele tiden" og er involvert i hverandres liv tenker jeg. 

Anonymkode: f5ef7...34c

Skrevet

Takk for alle svar!

Skrevet
På 30.9.2020 den 18.54, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: 05d79...443

Menn ser d ikke sånn ofte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...