Gå til innhold

"Jeg vet at du vil" og lignende

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det såpass utbredt å si dette til noen man kanskje skal ha sex med? Jeg tror hvert fall det er utbredt, da jeg og flere jeg kjenner har opplevd lignende. Trengs det en holdningsendring, som gjør at flere folk forstår at bare hver enkelt vet hva en selv vil? Flørting eller bare det å være hyggelig, betyr ikke nødvendigvis at man vil ha sex. Man kan også ønske å gå et stykke med en person, uten å ville gå hele veien. 

Anonymkode: 3b75a...8f5

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke hva du mener. Vil du ikke at menn tar initativ. Du kan jo gjøre det selv og menn kan være helt passiv. Er det bedre mener du? Som regel hvis jeg møter ei dame er jeg jo usikker helt i starten om jeg skal si ja eller nei. Men etter hun sier kom igjen da, det blir gøy eller frister meg med noe jeg har lyst til så kan jeg overtales. Er ikke dette okei mener du?

Anonymkode: e749c...401

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det såpass utbredt å si dette til noen man kanskje skal ha sex med? Jeg tror hvert fall det er utbredt, da jeg og flere jeg kjenner har opplevd lignende. Trengs det en holdningsendring, som gjør at flere folk forstår at bare hver enkelt vet hva en selv vil? Flørting eller bare det å være hyggelig, betyr ikke nødvendigvis at man vil ha sex. Man kan også ønske å gå et stykke med en person, uten å ville gå hele veien. 

Glemte å si at si ifra at du ikke er ute etter sex, så slipper du å kaste bort tiden til han og din tid. Å være luremus å late som du vil ha sex mens du egentlig ikke har tenkt det er ufint enten du er mann eller kvinne.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Glemte å si at si ifra at du ikke er ute etter sex, så slipper du å kaste bort tiden til han og din tid. Å være luremus å late som du vil ha sex mens du egentlig ikke har tenkt det er ufint enten du er mann eller kvinne.

Da må du slutte og tro alle vil ha sex med deg og kalle dem "luremus"

Anonymkode: c9966...af0

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva du mener. Vil du ikke at menn tar initativ. Du kan jo gjøre det selv og menn kan være helt passiv. Er det bedre mener du? Som regel hvis jeg møter ei dame er jeg jo usikker helt i starten om jeg skal si ja eller nei. Men etter hun sier kom igjen da, det blir gøy eller frister meg med noe jeg har lyst til så kan jeg overtales. Er ikke dette okei mener du?

Nå var innlegget mitt kjønnsnøytralt, selv om jeg er kvinne og tror det generelt oftere er menn som sier dette. Jeg ser ikke umiddelbart noe galt med situasjonen du beskriver. Jeg sikter til det å fortelle andre at de har lyst, uten at man kan vite dette sikkert. 

Skrevet

Jeg syntes det både er koselig og hyggelig å flørte, uten at det betyr bestemt skal lede til sex. Herregud, å bli flørta med er bare et komplement! Alle har forskjellige ønsker, ikke alle ønsker sex og forhold. 

Til de som skriver at det blir luremus, hvor går grensa for hva man kan forvente? Hvis man blir flørta med er man luremus hvis man ikke ønsker sex? Er ikke flørting en fin måte å bli kjent på også? På en måte «hei du var fin, ønsker å bli bedre kjent med deg». Syntes man skal kunne uttrykke det til folk, før man bestemmer seg om man skal ha sex eller forhold til personen. Hva med de som flørter og ikke ønsker forhold? Er de luremus?

Anonymkode: d5bb8...1e1

• Liker 3
Skrevet

Men må også si at «jeg vet du vil» er litt vulgært og kan være usexy å si. Tar vekk stemningen 

Anonymkode: d5bb8...1e1

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er sjeldent at folk bevisst later som de vil ha sex når de ikke vil. Det kan vel skje, men sex er aldri noe en kan forvente uansett. Derfor er det viktig å heller ikke prøve å tolke alt som signaler til sex, men forstå at det ikke alltid er det den andre parten forsøker å signalisere. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vet at du vil, må da være noe av det kleineste man kan få høre. De som sier det, er de man ikke vil noe med. 

Anonymkode: 04c30...ca6

• Liker 1
Gjest vanSteike
Skrevet (endret)

Sier nok en gang som jeg pleier:

If it ain’t a “Hell yes!” from you, it’s a “Hell no!” from me.

Gidder ikke halvveise damer. Kast bort noen andres tid med å være lunken. Og er hun ikke skikkelig interessert, så er vel det forsåvidt like greit for henne også.

... og nok en gang løser denne innsikten et problem. For noe mer patetisk enn menn som prøver å klynke til seg sex må man faktisk lete litt etter.

Endret av vanSteike
Skrevet

Har aldri sagt det - men jeg tolker det som en form for argumentasjons-/overtalingsteknikk.

Som donald-djevelen som sitter på ene skulderen og sier "jeg vet at du vil gå kjøleskapet og spise resten av kaken" - samtidig som at det finnes mange grunner til å ikke spise kaken ("engelen på andre skulderen")

Dette kan sikkert brukes i alt fra situasjoner hvor det er helt tydelig at begge vil, til et desperat forsøk på å overtale noen som ikke vil (enten fordi de ikke tar et nei for et nei, eller fordi de mangler antenner og feilleser situasjonen totalt). Et sted imellom er det noen som tenker "dette bør jeg ikke gjøre, men det kan være litt spennende".

Uansett - enig, det er ikke noe man skal måtte "overtale" noen til.

• Liker 2
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da må du slutte og tro alle vil ha sex med deg og kalle dem "luremus"

Anonymkode: c9966...af0

Jeg har hatt dame i mange år, så har sex med henne hver nesten daglig. Jeg snakker generelt til de som er lurekuk og luremus.

Skrevet

Det er en kommentar som pleier å treffe svært godt. Med riktig kontekst og timing selvsagt.

Anonymkode: bc57c...9ea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...