AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Blir så fortvilt. Mannen har vært lenge på sykepenger, nå over på dagpenger. Han gjør lite for å skaffe seg jobb. Påstår han prøver, men jeg føler han kunne gjort mer. Hvordan kan jeg angripe dette på en måte som ikke blir negativ for han? Anonymkode: b11f0...804
Anne88 Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Det går ikke. Du kan ikke angripe noen uten at det blir negativt for dem. Hvis du vil hjelpe, så kan du ikke angripe, da må du forstå og bygge opp. Hvis du vil.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 8 hours ago, Anne88 said: Det går ikke. Du kan ikke angripe noen uten at det blir negativt for dem. Hvis du vil hjelpe, så kan du ikke angripe, da må du forstå og bygge opp. Hvis du vil. Ja jeg vil jo det. Men har vansker med å forstå.. Det er i min verden veldig lett å gå inn på finn, finne en tilsvarende jobb, skrive en søknad, eller bare redigere en tidligere. Dusje og gå på intervju! Neida, gaming og cola. Anonymkode: b11f0...804
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Han mener forøvrig at det kan ta over ett år å finne jobb.. samtidig ser jeg mange jobber han er kvalifisert til å søke på. Så hva er vanlig "ventetid" for ny jobb? er ikke 1,5 år lenge? Anonymkode: b11f0...804
Nymerïa Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Ikke ta fra folk ansvaret de har for sitt eget liv. Det kan ikke være opp til deg å angripe noe som helst, det setter dere i et foreldre/ barn-forhold. Om du derimot ikke ønsker å være sammen med en person som heller vil drikke cola og game enn å jobbe så er det en helt annen sak. 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg vil jo det. Men har vansker med å forstå.. Det er i min verden veldig lett å gå inn på finn, finne en tilsvarende jobb, skrive en søknad, eller bare redigere en tidligere. Dusje og gå på intervju! Neida, gaming og cola. Anonymkode: b11f0...804 Funker det da? Jeg har vært ledig i snart to år, og send nærmere 300 søknader. Fått hele to intervjuer, og er fortsatt ikke nærmere jobb. Anonymkode: 7d47a...715
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 53 minutter siden, AnonymBruker said: Han mener forøvrig at det kan ta over ett år å finne jobb.. samtidig ser jeg mange jobber han er kvalifisert til å søke på. Så hva er vanlig "ventetid" for ny jobb? er ikke 1,5 år lenge? Anonymkode: b11f0...804 Det avhenger av bransje han hører til. Men ja, gå arbeidsledig et år før man finner seg nytt jobb var faktisk vanlig før Korona. Men hvis du legger merke til situasjonen slik det i markedet nå så er det i mange bransjer ansettelsestopp. I min bransje hvor en med min ansiennitet og min faglige bakgrunn ville fått prosjektleder jobb og lønn til 700K (pluss/minus) før et år siden så tilbys tilsvarende stillinger for 560 K nå for tiden (nest siste intervju jeg var på - jeg takket for meg og gikk ut). Så jeg kuttet ut noen av de større prosjektene jeg var på og trimmet ned erfaringer og søkte og fikk jobb i et seriøst firma for 590 K. Jeg tenkte at hvis jeg skal være lavere betalt enn det jeg vanligvis får så skal jeg hvertfall jobbe for ordentlige folk. Grunnen jeg forteller om ovennevnte er for å understreke hvordan er jobbmarkedet nå for tiden. Hvis noen sa til meg at jeg ville trimme ned erfaringen på CV'en min (slik at de ikke blir redde at jeg stikker av med en gang økonomien blir bedre) for å få jobb, så ville jeg ikke trodd på dem. Ja, det annonseres jobber hele tiden men det er mange flere søkere på hver stilling nå og veldig mange arbeidsgivere ser sitt snitt med å få tak i fagfolk til billig penge. Anonymkode: f22b7...703
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå