Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært sammen ett år og er nå samboere. Men føler nå at ting er blitt så usikkert. For å komme med noen eksempler, føler jeg at samboeren er blitt mer tilbaketrukket, altså ikke den samme oppsøkende i prat eller nærhet. Vill heller tilbringe tid med venninner, for all del ikke misforstå meg er helt greit å tilbringe tid med venninner, men når det alltid blir prioritert over meg, føler jeg det er en annen sak. 

Vi har også tidligere alltid snakket om at vi skal alltid være sammen, kommer alltid til å elske deg, ja mulig det er klisjé, men her om dagen da vi snakket om dette, kom det fra kjæresten. Vi vet ikke hva som skjer om noen uker, måneder eller år. 

Måten det ble sagt på virket bare som alt plutselig var så usikkert. Vet heller ikke om man skal stole på den berømte magefølelsen, men den sier også at noe ikke er riktig. Har egentlig kviet meg litt for å skrive her inne. For jeg har sett at mange trådstartere får høre det her inne, men ser jo at noen kommer med råd og erfaringer. 

Anonymkode: 0e786...16e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samboeren din høres ut som har fått litt kalde føtter...var det du som var mest ivrig på å bli samboer? Muligens gått litt fort...

Anonymkode: 10be2...871

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Samboeren din høres ut som har fått litt kalde føtter...var det du som var mest ivrig på å bli samboer? Muligens gått litt fort...

Nei, føler egentlig ikke det. Tror vi begge var like ivrig på det. 

Skrevet

Tror du må spørre, ta det opp..si hva du synes at du hører.

Ting vil jo alltid endre seg når det går fra kjæreste til samboer,tidligere gledet man seg til neste gang en skulle møtes, nå melder hverdagen og vanen seg.

Skrevet

Dere burde jo snakke sammen da, dersom det er noe usikkerhet.

En magefølelse alene er ikke nok.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Tror du må spørre, ta det opp..si hva du synes at du hører.

Ting vil jo alltid endre seg når det går fra kjæreste til samboer,tidligere gledet man seg til neste gang en skulle møtes, nå melder hverdagen og vanen seg.

Her kan du være inne på noe. Før var det sånn skal vi finne på noe etter jobb. Var liksom alltid noe vi kunne gjøre, nå er det mer sånn tar meg ett bad også går jeg å legger meg. 

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har vært sammen ett år og er nå samboere. Men føler nå at ting er blitt så usikkert. For å komme med noen eksempler, føler jeg at samboeren er blitt mer tilbaketrukket, altså ikke den samme oppsøkende i prat eller nærhet. Vill heller tilbringe tid med venninner, for all del ikke misforstå meg er helt greit å tilbringe tid med venninner, men når det alltid blir prioritert over meg, føler jeg det er en annen sak. 

Vi har også tidligere alltid snakket om at vi skal alltid være sammen, kommer alltid til å elske deg, ja mulig det er klisjé, men her om dagen da vi snakket om dette, kom det fra kjæresten. Vi vet ikke hva som skjer om noen uker, måneder eller år. 

Måten det ble sagt på virket bare som alt plutselig var så usikkert. Vet heller ikke om man skal stole på den berømte magefølelsen, men den sier også at noe ikke er riktig. Har egentlig kviet meg litt for å skrive her inne. For jeg har sett at mange trådstartere får høre det her inne, men ser jo at noen kommer med råd og erfaringer. 

De gangene jeg har trodd at det er noe galt fra samboers side, så er det egentlig jeg som har vært betenkt. Så har jeg vært usikker og redd for at da er sikkert han det også. 

Anonymkode: ded70...656

Skrevet

Hei,

Var i akkurat samme situasjon som deg i sommer/høst. Samboer/kjæreste gjennom et år som plutselig sa han var i tvil om hans følelser var sterke nok for meg. Opplevde at han trakk seg unna og trengte avstand. I sommer gjorde vi ting hver for oss, for han trengte rom. Alt i alt ble jeg svært usikker og fikk en vond magefølelse. Etter to måneder klarte jeg ikke mer. Da hadde vi snakket mye om denne usikkerheten og han virket ikke sikrere. Jeg avsluttet det for en måneds tid siden og han har grått/tryglet om å gi forholdet en sjanse til. Jeg har vært utslitt av usikkerheten og valgt å stole på magefølelsen. 

Magefølelsen sier ofte i fra om noe er galt. Lytt til den. Det er ikke godt å være i et forhold preget av usikkerhet og tvil.

Skrevet

Hvis det er en ting som er nøkkelen til et godt forhold, så er det kommunikasjon. Å være redd for å ta opp ting med partner er noe man bare må legge fra seg. Snakk sammen, rolig og fattet. Ikke rop eller skrik, ikke si "du gjør ditt og datt", heller "jeg føler at...". 

Lærer man seg ikke å kommunisere sammen, så er det nesten ikke noe poeng. Det høres ut som at hun har betenkeligheter ja, det er normal å prioritere partner, men også viktig å treffe venner selvsagt :)  

Anonymkode: e418c...d13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...