Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var nettopp på første time hos jordmor og fikk beskjed om at de starter opp med fødselsforberedende kurs igjen nå. Meg og mannen min veldig lyst å delta, men jeg har sosial angst og lurer på hva som skjer på kursene. Er det kun undervisning og informasjon, eller må man som deltaker av kurset si noe/delta i øvelser, prat osv? Må man introdusere seg selv for gruppa, eller kan man bare sitte litt anonymt i bakgrunnen og ikke si noe?

Hilsen førstegangsfødende 

Anonymkode: 8ef96...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På Haukeland måtte vi introdusere oss alle sammen. Ellers var det fint lite vi MÅTTE si, man kunne rekke opp hånden og si noe om man ville. Noe jeg ikke ville. 

Forøvrig var det fullstendig bortkastet tid og penger.. De sa ikke noe jeg ikke allerede hadde lest, på helsenorge og sykehusets egne nettsider får du akkurat samme informasjonen. 

Anonymkode: fae5a...19e

Skrevet (endret)

Vi var på fødselsforberedende kurs på Tønsberg sykehus. Vi fikk grundig innføring i alt som skjer før, under og etter en normal fødsel. Mye praktisk info som når skal man ringe, hvor skal mannen parkere, hvor er diverse nattinnganger, hva skal man ha med, mat, betaling, familierom osv. I tillegg fikk vi omvisning på føden og barsel, fikk se alt utstyret, fødestuene osv. Jeg syntes det var veldig nyttig. 

Vi måtte presentere oss kort, ikke noe annet. Vare selv litt redd for kleine pusteøvelser eller noe men var ikke noe sånt. 

Det varierer sikkert veldig på de forskjellige kursene. Jeg vil anbefale en omvisning på sykehuset der du skal føde, enten i forbindelse med kurs eller ikke. 

Lykke til 😊

Edit: forresten, ville ventet til uke 30-35 kanskje. Ikke noe vits i å ta kurset i starten av svangerskapet. 

Endret av myMa
Skrevet

Jeg så kun et timeslangt kurs på YouTube laget av Ringerike sykehus (fikk anbefalt av jordmor). Det så jeg og mannen min sammen, synes det var bra. Jordmor sa at betalingskurs ikke ga så mye mer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...