Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å lese den siste Harry Potter-boka. Her om dagen fikk jeg spørsmål om hvorfor jeg leste barneutgaven, når det var skrevet en versjon for voksne også. Men jeg mener jo at det bare er omslaget som er ulikt, ikke innholdet? Eller?

Og for all del, ikke røp noe av innholdet i boka. Er ikke kommet så langt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet, så er det bare omslaget som er forskjellig. Jeg synes det er litt tullete. Når det først er en barnebok, så virker man veldig selvhøytidelig hvis man ikke takler et litt fargeglad omslag.

Catzy

Skrevet

Det stemmer at det bare er omslaget som er forskjellig ja :) Må jo lure på vitsen...

Skrevet

Godt å få bekreftet at det virkelig bare er omslaget som er ulikt :)

Gjest Gjest_lene_*
Skrevet

det er ikke akkurat noen barnebok uansett da.

Skrevet
det er ikke akkurat noen barnebok uansett da.

Ikke?

Målgruppen for bokserien er jo barn, selv om gjerne målgruppens alder har vokst i takt med hovedpersonene. Kan kanskje si at de siste bøkene nå er mer ungdomsbøker - men det er jo fortsatt ingen voksenbok - primært. Derimot er de jo så bra skrevet at den er like god å lese for voksne som for barn.

Er med HP som med de siste årenes tegne/animasjonsfilmer. I utgangspunktet for barn, men med ganske mange skjulte betydninger og morsomme punkt som de voksne får glede av. :-)

Ellers er jeg enig i at det er litt latterlig med eget "voksencover". Hva har vel coveret å si? Det er jo innholdet vi leser, og det er jo (heldigvis) akkurat det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...