AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Skal trene styrke og har skjønnt jeg må få i meg nok proteiner. Og det får jeg lett i meg uten å telle. Samt tar jeg en skje proteinshake om dagen men hvordan får jeg i meg så mye kalorier? Og hvorfor mååå jeg telle kalorier? jeg vil bygge muskler i rumpa. Jeg vil verken gå opp eller ned i vekt står jeg må få i meg 2441 kalorier i løpet av dagen for å holde det stabil. jeg lurer på hvordan teller man kalorier når man spiser? hvordan vet jeg at jeg har fått nok? Tips til matvarer? Etc? Anonymkode: 0d45e...f40
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Ingen må telle kalorier, med mindre de er i konkurranse. Bedre å lære seg porsjonskontroll. Anonymkode: e8a22...8f8 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Du kommer til å øke i vekt, muskler har større tetthet enn fett og veier mer. Du kan evnt få litt lavere fettprosent og beholde samme vekt, men det er ikke så helt enkelt når du vil gaine muskler. Du må veie alt du spiser og regne ut næringsinnholdet. Står bakpå eller på nett. Anonymkode: cb112...cf7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Om du har et tilnærmet normalt kosthold, får du i deg mer enn nok proteiner. Selv en toppidrettsutøver trenger ikke å få i seg 2xkroppsvekten i proteiner. Om du ligger på 1,5 x kroppsvekten i proteiner, er dette mer enn tilstrekkelig. Egg er ypperlig kilde til proteiner, det samme er melk og kjøtt om du spiser slikt. Der er mange gode kilder. Anonymkode: 22d1a...a27 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Du kommer til å gå opp i vekt om du får mer muskler. Så enkelt er det bare. Men om du samtidig mister litt fett, så holder du deg mer stabilt. Du trenger ikke telle kalorier for alltid, men lær deg ca hva som blir 2500 kcal pr dag. Lifesum er grei, da ser du også sammensetning maten du velger har. Anonymkode: 0bb2b...2bf
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Tipser om den amerikanske siden iifym på Facebook. Der har du mange som kan hjelpe deg med diet og trening og kalorier. Det er ikke noe forbudt i deres «metode», men jeg foreslår at du spiser 80% sunt og 20% usunt. Anonymkode: 55fa4...8bb
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kommer til å gå opp i vekt om du får mer muskler. Så enkelt er det bare. Men om du samtidig mister litt fett, så holder du deg mer stabilt. Du trenger ikke telle kalorier for alltid, men lær deg ca hva som blir 2500 kcal pr dag. Lifesum er grei, da ser du også sammensetning maten du velger har. Anonymkode: 0bb2b...2bf Ja, gå opp i vekt for muskler er greit. men vil ikke gå opp i vekt på grunn av fett! Vil ikke få mer fett i kroppen under muskel trening Anonymkode: 0d45e...f40
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #8 Skrevet 1. oktober 2020 På 30.9.2020 den 12.43, AnonymBruker skrev: Du kommer til å gå opp i vekt om du får mer muskler. Så enkelt er det bare. Men om du samtidig mister litt fett, så holder du deg mer stabilt. Du trenger ikke telle kalorier for alltid, men lær deg ca hva som blir 2500 kcal pr dag. Lifesum er grei, da ser du også sammensetning maten du velger har. Anonymkode: 0bb2b...2bf Ja, gå opp i vekt for muskler er greit. men vil ikke gå opp i vekt på grunn av fett! Vil ikke få mer fett i kroppen under muskel trening Anonymkode: 0d45e...f40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå