Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Matsøppeldunken vår må rengjøres. Burde vel egentlig vært gjort for lenge siden, men men. Bedre sent enn aldri, vel? ;)

Jeg trenger i alle fall tips til hvordan jeg gjør det mest effektivt. Høytrykksspyler? Vannslange? Rengjøringsmiddel?

Som dere skjønner, jeg blir takknemlig for alle tips og råd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det beste og mest effektive, det er vel grønnsåpe og skrubb. Men høytrykkspyler er heller ikke å forakte til slikt bruk. :klappe:

Skrevet

Hei! spyl først med slange (tut til bilvask el. Tror høytrykkspyler er for tøff) Etterpå lar du den stå med litt halvsterk klorin blanding i bunnen en stund for å desinfisere. Til slutt spyler du igjen og tørker dunken opi før du tar den i bruk. Lykke til :)

Skrevet
Det beste og mest effektive, det er vel grønnsåpe og skrubb.

Synes jeg ser Nala stå med hodet oppi søppeldunken og skrubbe. Tror jeg hadde svimt av av kompostlukta... :ironi:

Skrevet
Synes jeg ser Nala stå med hodet oppi søppeldunken og skrubbe. Tror jeg hadde svimt av av kompostlukta...  :ironi:

Yikes. Jeg gleder meg ikke akkurat , nei :forvirret:

Skrevet

hehe. Bruk sånn gammeldags dass kost og skrubbe med. hehe. det er tingen. Ja ja, er glad det ikke er min jobb. hehe

:ler:

Skrevet

Skal i alle fall dra på butikken og kjøpe gummihansker først.

Skrevet

Når du har vaska ferdig og den er ren og fin passer du på å legge et eggebrett (sånn papp-sak som du får med 30 egg på i butikken) i bunnen. Jeg legger nedi et nytt hver gang dunken er tømt. Da setter ikke ting seg fast igjen, fukt trekker inn i eggekartongen og blir med neste gang dunken tømmes. Om det da er litt guffent nederst, er det bare å ha oppi en halv bøtte med klor/salmiakkvann før du legger i ny kartong. Skrubbing blir aldri mer nødvendig!

Skrevet

Høyttrykksspyler er tingen her i huset, men jeg tror jammen jeg skal prøve med eggekartong i bunnen etter neste vask jeg og.

Skrevet

Forresten, salmiakk og klor funker like bra til å rengjøre, men salmiakk er mer miljøvennlig fordi det brytes bedre ned.

Skrevet

Eggekartong-trikset hørtes bra ut. Men vi spiser ikke 30 egg i løpet av to uker. Hmmm, må visst begynne å lage mer eggerøre, pannekaker og sånt noe :)

Skrevet

Nå er matsøppeldunken vår gullende ren. Det var en skitjobb, men nå er den i alle fall gjort :)

Brukte høytrykksspyler, kost og klorin. Funka utmerket. Og nå ligger det en eggekarton i bunnen av dunken. Satser på at det blir bra.

Takk for god tips, dere :)

Gjest Leola
Skrevet

Jeg rengjorde min igår med masse salmiakk, langkost og hageslange - den ble gullren. Fort gjort var det også ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...