Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg har lett i butikkene mine, men har aldri sett noe for salg der. Jeg maler nøtter som brukes i bakst etc. på en gammeldags kjøkkenmaskin som er uten deksel på og det blir veldig grisete med "nøttemel" over alt på benken, så jeg ser etter en mulighet til å få kjøpt det ferdig. Noen som vet?
Måneskinn Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Bor du i Oslo? I så fall tror jeg Mølleren Sylvia tilbyr sånn 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Du får kjøpt mandelmel i dagligvare, i alle fall de store matbutikkene. Har sett peanøttmel på helsekost. Anonymkode: fb479...520 1
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 30. september 2020 (endret) Takk for svar. Jeg kan kontakte denne Sylvia og få det tilsendt hvis jeg ikke finner "mandelmelet" i butikkene. Bare så greit å ha det ferdig malt når jeg bruker en del av det i slengen. 👍 ...nå fant jeg det jammen i min Menybutikk, men jøjje meg for en pris. 340,- pr. kg. Det var dyrt. ...men DER fant jeg en liten pose som ikke var fettredusert og den koster en femtilapp. Det var prisen sin det! Takk igjen for tipset. Endret 30. september 2020 av Hoppetaujenta
Rumle Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 (endret) Så nettopp at Eldorado kommer med mandelmel denne høsten, så regner med at du kan få tak i det i butikker som selger Eldorado snart? Ellers har jeg pleid å kjøpe på Obs de pleier å ha det inne mot jul i alle fall (muligens hele året?). Endret 30. september 2020 av Rumle 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 2 hours ago, Hoppetaujenta said: Jeg har lett i butikkene mine, men har aldri sett noe for salg der. Jeg maler nøtter som brukes i bakst etc. på en gammeldags kjøkkenmaskin som er uten deksel på og det blir veldig grisete med "nøttemel" over alt på benken, så jeg ser etter en mulighet til å få kjøpt det ferdig. Noen som vet? Mangler du treklossen? Tenker at den er jo kjempeenkel å lage, bare spørre etter målene på f.eks Obs bygg og sitte litt med sandpapir på klossen selv. Og olje den med mandelolje etterpå. Anonymkode: 77289...aea 1
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 Forfatter #7 Skrevet 30. september 2020 (endret) 5 minutter siden, Rumle skrev: Så nettopp at Eldorado kommer med mandelmel denne høsten, så regner med at du kan få tak i det i butikker som selger Eldorado snart? Ellers har jeg pleid å kjøpe på Obs de pleier å ha det inne mot jul i alle fall (muligens hele året?). Takk, søster Rumle. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mangler du treklossen? Tenker at den er jo kjempeenkel å lage, bare spørre etter målene på f.eks Obs bygg og sitte litt med sandpapir på klossen selv. Og olje den med mandelolje etterpå. Anonymkode: 77289...aea Jeg vet ikke helt om det er tre, plast eller noe helt annet, for "treskeverket" er fått slik og har alltid vært slik hos meg. Alle sånne snekreting er superenkle for alle som kan det. Dere er veldig heldige i så måte. Jeg hadde endt opp med en liten og skjev tannpirker til sist. Endret 30. september 2020 av Hoppetaujenta
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 https://www.jernia.no/kjøkken/matlaging/kjøkkenutstyr/presse-og-male/aanonsen-mandelkvern/p/58001116 Er det en slik du har? Jeg tenker at det er mulig å bare få lagd eller kjøpt bare den klossen. Kan jo skjønne at du ikke har interesse av å prøve å lage hjemmelagd altså, var bare en tanke (som er sånn som jeg ville prøvd meg på, bare for moro skyld). Men, ser jo også at prisene for hele kverna ligger fra 2-600,- hvor de fleste ligger på rundt 350,-, så det er jo ikke så dyrt for en ny heller. I det lange løp om du skal bruke den rimelig ofte, så sparer du allefall mye på å ha kvern selv istedet for å kjøpe ferdig malt tenker jeg, det er det jeg vil frem til. Anonymkode: 77289...aea 1
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 Forfatter #9 Skrevet 30. september 2020 Jeg har overtatt en slags nokså mye eldre variant av den der ja. Den var jo ikke dyr heller, så kanskje jeg kan gå for en slik ny en. Jeg maler opp alle typer harde nøtter som kan males. Takk for linken. #deterhåpihengendenøtt 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 7 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Takk, søster Rumle. Jeg vet ikke helt om det er tre, plast eller noe helt annet, for "treskeverket" er fått slik og har alltid vært slik hos meg. Alle sånne snekreting er superenkle for alle som kan det. Dere er veldig heldige i så måte. Jeg hadde endt opp med en liten og skjev tannpirker til sist. Det vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert glad, og at det er en nyttig ting kan ingen komme fra! Anonymkode: 04dbe...fa3 1
Hoppetaujenta Skrevet 30. september 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. september 2020 Jeg blir med på den....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå