AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg har hatt daglig kontakt med en gutt fra Iran som jeg har blitt kjent med over nettet. Vi er begge i 20-årene. Vi har en ekstremt god kjemi, deler de samme verdiene og tankene og jeg føler virkelig jeg har funnet min soulmate i livet. Men.. han bor i Iran. Jeg skal besøke han når covidsituasjonen har roet seg ned og forhåpentligvis kommer vi like godt overens i virkeligheten som på sms og tlf. Problemet er at han sier at jeg må bli muslim hvis vi skal bli sammen og bli respektert i kulturen hans. Noe jeg forsåvidt var forberedt på. Men hvordan gjør man dette i praksis? Og hvordan skal jeg klare å akseptere en kultur som er stikk motsatt av min egen? (som å be, gå tildekket på gata osv..) Anonymkode: 052ba...7d4
Gjest Alterego666 Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan skal jeg klare å akseptere en kultur som er stikk motsatt av min egen? (som å be, gå tildekket på gata osv..) Det er vel kanskje her dette med felles verdier på nett møter verdier praktisert i virkeligheten?
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 Populært innlegg #3 Skrevet 30. september 2020 Dette kan du like godt droppe først som sist. Menn har makt over kvinner i islam, og selv sønnene dine kommer til å ha makt over deg. Får dere barn risikerer du at de blir bortført om dere skiller lag, og du risikerer også æresdrap. Nei vettu, bruk hodet litt nå og finn en mann som er lik deg selv - det skaper mindre risiko og mindre trøbbel. Anonymkode: 0d9b3...50f 60
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 30. september 2020 Du skriver "felles verdier". Det har dere jo ikke. Anonymkode: 7e254...f06 64
Populært innlegg Dankert Skrevet 30. september 2020 Populært innlegg #5 Skrevet 30. september 2020 (endret) Jeg syntes han kunne konvertere til kristendommen. Eventuelt kan dere begge bli ateister. (Ellers regner jeg med at dette er trolling.) Endret 30. september 2020 av Dankert 58
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Dropp det kjære deg. Dropp. Ikke gjør det. Du kommer bare til å bli brukt ! Mange fine gutter i din kultur og. Mange. Dropp det ! Anonymkode: e2457...e25 16
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Jeg tror du tar ditt dummeste valg i livet...sett deg inn i hva Islam virkelig står for, Det er en patriartisk og streng voldelig kultur. Og kvinner har ikke frihet i ekteskapet. Det er helt vanlig i midtøsten at menn slår sine kvinner. Anonymkode: 81c13...a56 24
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du skriver "felles verdier". Det har dere jo ikke. Anonymkode: 7e254...f06 Han støtter ikke at kvinner må dekke seg til. Men han må respektere kulturen, derav må jeg også det. Med verdier i livet tenker jeg på familie, å behandle andre med kjærlighet og respekt og vi er like personlighetsmessig (uavhengig av kulturforskjellen) Anonymkode: 052ba...7d4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 Om du konverterer så blir det mest sannsynlig et valg du kommer til å angre på resten av livet. Du kan ikke engang stikke innom kiosken på hjørnet i Iran uten at du har med deg mannlig følge. Anonymkode: 5d6f1...4d4 25
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror du tar ditt dummeste valg i livet...sett deg inn i hva Islam virkelig står for, Det er en patriartisk og streng voldelig kultur. Og kvinner har ikke frihet i ekteskapet. Det er helt vanlig i midtøsten at menn slår sine kvinner. Anonymkode: 81c13...a56 Han ville aldri slått en kvinne, så det føler jeg meg veldig trygg på. Han har stor respekt for kvinner. Det er ingen norske menn som har vist meg like mye omsorg som han Anonymkode: 052ba...7d4 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 Jeg har inntrykk av at Iran er mer som den vestlige verden, ihvertfall at de har kommet mye lenger enn mange andre muslimske land. Kvinner jobber i Iran, de er ikke bare "husmødre". Moren hans er lærer. Ts Anonymkode: 052ba...7d4 3
Måneskinn Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Men du sier at du har blitt forelsket i en du har møtt over nett - men ikke enda møtt. Du har altså ikke blitt forelsket i han - men i drømmen om han. Veldig viktig å skille mellom nett-kjemi og det å møte noen fysisk. Pass på så du ikke veksler disse to. Sier ikke at dere ikke kan klaffe om dere møtes, men ha dette i bakhodet. Du kan godt lese deg opp på Islam og hva det innebærer, men ikke forplikt deg til noenting. Og det å reise helt alene ti Iran... Er det så lurt? Ville tenkt nøye over dette. 31
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at Iran er mer som den vestlige verden, ihvertfall at de har kommet mye lenger enn mange andre muslimske land. Kvinner jobber i Iran, de er ikke bare "husmødre". Moren hans er lærer. Ts Anonymkode: 052ba...7d4 De VAR som den vestlige verden. Det forsvant med prestestyret! Anonymkode: 5d6f1...4d4 26
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han ville aldri slått en kvinne, så det føler jeg meg veldig trygg på. Han har stor respekt for kvinner. Det er ingen norske menn som har vist meg like mye omsorg som han Anonymkode: 052ba...7d4 Snakk om å være dum og naiv. Han lyver til deg. Forstår du ikke det ? Det er vanlig i den kulturen å lyve til kuffarer altså vantroe. Han ønsker å komme til Norge og du kan være billetten hans. Anonymkode: 81c13...a56 23
rampeguri Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 Nei. Ikke konverter. Om han ikke kan godta og respektere at du ikke er muslim så er han ikke den rette for deg. På samme måte kan heller ikke du forvente at han konverterer for din del. Om man skal konvertere så er det fordi man har blitt omvendt, ikke for å få gifte seg. Og en ting som man må gjøre før man gifter seg med en med en annen religion er å prate om hvilken tro, eventuelt om de i det hele tatt skal oppdras som troende, framtidige barn skal ha. 19
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Han ville aldri slått en kvinne, så det føler jeg meg veldig trygg på. Han har stor respekt for kvinner. Det er ingen norske menn som har vist meg like mye omsorg som han Anonymkode: 052ba...7d4 Han vil til Norge han. Derfor han gir deg omsorg og alt du vil høre. Forskjellen er for stor. Finn deg Iransk gutt født i Norge hvis du vil ha Iraner. Jeg sier igjen dropp det for din egen fremtid men til slutt valget er din. Anonymkode: e2457...e25 11
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 Se sesong 2 av 90 days fiance: The other way. Der er det ei som er sammen med en så fantastisk mann fra Jordan som krever at hun skal innrette seg etter han og islam. Stikk mens du kan! Anonymkode: d3e01...474 20
regine Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 Nei, TS, du er ikke "forelsket" i en person, du er forelsket i en "SMS-person". Du har ikke truffet han og vet derfor ingenting om hvordan han egentlig er. Det er stor forskjell på hvordan man opplever noen når man kun skriver med dem og når man faktisk prater med de på ordentlig, ser de, opplever hele personen. Og felles verdier? nope - det har dere heller ikke. Du vet ingenting om hans verdier, utover at han sier at DU må "respektere" hans kultur. Hva nå det betyr. Selv respekterer jeg IKKE en kultur hvor kvinner har færre rettigheter enn menn, (og det med tildekking er kun en liten del av det). Hvorfor skal ikke han kunne respektere din kulutr? Hvorfor er det DU som "må" konvertere til islam - hva med at han konverterer til kristendommen/ateisme whatever, for å vise at HAN er villig til å "ofre" noe for at dere skal ha en framtid? Dessuten: hvis man skal konvertere til det ene eller andre - forutsetter ikke det at man da faktisk tror på den guden man skal tilbe? Nei, TS, her må du bare stikke fingeren i jorda og forstå at dette ikke er liv laga med de forutsetningene du tegner opp. dessuten er det neppe noe stort problem, all den tid dere ikke en gang har truffet hverander. Det som antakelig skjer er jo at hvis dere treffes, så var du ikke så forelska likevel.... 19
Måneskinn Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har inntrykk av at Iran er mer som den vestlige verden, ihvertfall at de har kommet mye lenger enn mange andre muslimske land. Kvinner jobber i Iran, de er ikke bare "husmødre". Moren hans er lærer. Ts Anonymkode: 052ba...7d4 vel, det er en sannhet med modifikasjoner. Jeg selv har møtt mange iranere, og opplever dem som meget sekulære og gir beng i religionen sin - og det var derfor de måtte ut av landet. Men hvordan det er med dem som bor der nede aner jeg ikke. Men i følge dem som har flyktet er det jo ikke noe blivende sted 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han vil til Norge han. Derfor han gir deg omsorg og alt du vil høre. Forskjellen er for stor. Finn deg Iransk gutt født i Norge hvis du vil ha Iraner. Jeg sier igjen dropp det for din egen fremtid men til slutt valget er din. Anonymkode: e2457...e25 Nei, han har ingen interesse av å flytte til Norge eller bruke seg som "billett" til et bedre liv. Han sier at jeg kan flytte til Iran. Jeg sa til og med at jeg kunne overføre penger til han fordi han har dårlig økonomi, han nektet å ta imot penger. Han har også sagt at han kan komme hit og at vi kan gifte oss her hvis jeg absolutt ikke vil konvertere. Så han er ikke en løgner eller bruker meg. Anonymkode: 052ba...7d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå