AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg har blitt samboer med kjæresten min..alt går så fint og vi har det bra. Men jeg har vært i flere forhold der jeg aldri la meg samtidig som kjæresten min. Altså vi har bodd sammen i 6 måneder og han hopper til sengs med engang jeg sier jeg skal legge meg. Selv om han ikke er så trøtt osv. Jeg vil gjerne ligge og lese bok osv men får dårlig samvittighet med lyset på. Han kunne jo sett litt på tv osv om han ikke er så veldig trøtt men istedenfor blir han liggende skravle eller sovner fort om vi har sex. Rart at jeg vil ha litt egentid i sengen? Anonymkode: f6b94...576
Cuntzilla Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Ikke rart, det. Du kan jo prøve å si at jeg går og leser en bok i stedet for jeg går og legger meg? 19
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss alltid samtidig , men vi ser gjerne litt TV i sengen før vi slukker, han legger seg som regel til å sove før jeg gjør Anonymkode: 27ab8...8f1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss alltid samtidig, men jeg ligger våken på sengen. Han sovner nesten med en gang. Jeg ligger med telefon eller har på lys og hekker eller leser. Han setter pris på at vi legger oss sammen, så da må han nesten bare tåle at jeg har lys og eventuelt litt lyd når han skal sove. Anonymkode: 3fe6b...8a8 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Har vært sammen med mannen min i 17 år (er 35 nå) - og vi legger oss stort sett alltid samtidig. Jeg er B-menneske, så det er alltid mannen min som går ned på badet først- men jeg kommer etter ila 10-15 min. Anonymkode: 013cc...8fd 2
Hasselnøtter Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss vanligvis sammen, men kan gjerne ligge og lese eller være på mobilen. Kan du ikke snakke med ham? Si at du liker å ligge og lese alene, og at du tenker å legge deg f.eks etter en halvtime/time og at da setter du pris på at han kommer og legger seg? De av oss som trenger mye egentid må være tydelig på dette, særlig om partneren ikke har samme behovet. De trenger å få forklart at det er sånn, hvorfor det er sånn, og hvordan vi har det dersom vi ikke får egentid. Det kan være vanskelig å forstå for en som ikke trenger det samme. 12
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss samtidig 9 av 10 dager, jeg slukner i det hodet treffer puta, han leser gjerne litt. Er en av oss mer våken sier vi bare "blir sittende oppe litt til". Men har en god del år sammen, da, så døgnrytmen er ganske samkjørt etterhvert Er det merkelig for deg tar du det opp med han. Vi her inne har ikke fasiten på hva som er riktig for dere, og hvorfor han gjør dette. For alt du vet er dette noe som betydde mye for andre parten i forrige forhold, og han gjør det av vane. Plutselig har dere gått måneder og år der ingen egentlig vil legge seg samtidig, men dere gjør det likevel Anonymkode: fbc13...b50 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Legger oss alltid samtidig. Jeg sovner raskere, og våkner tidligere, så det hender jeg står opp før, men vi har alltid lagt oss samtidig med mindre det er spesielle tilfeller (hvis en er ute på middag eller noe og det blir sent, så kan jo den andre legge seg). Vært sammen i 10 år. Anonymkode: 9978c...80b 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 På et hotell så jeg noen sengelys som var en svart bøyelig lang dings med lys i enden som var veldig diskret. Da kan du kose deg med bok uten at det er forstyrrende. Vi legger oss samtidig. Koser og preiker. Med mindre én av oss legger seg ekstra tidlig pga at en er veldig trøtt. Anonymkode: 8f1b9...cd1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 Legger oss alltid samtidig, tror det er ganske normalt. Han sovner alltid før meg uansett da. Anonymkode: 82884...7e0 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss alltid sammen. Koselig å prate litt og holde hånden før vi sovner. Jeg hadde ikke likt det om mannen ville ha egentid i sengen. Lese kan han gjøre i sofaen, gjerne i kjellerstuen om han vil være alene. Men ikke i sengen, og da forhindre meg fra å legge meg. Sengen er fellesområde, ingen som har rett til å si at du får ikke legge deg nå, for jeg skal lese bok.. Anonymkode: fddba...b81 7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Jeg syns det er merkelig å være samboer uten å legge seg samtidig. Anonymkode: 6d52e...b63 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi legger oss alltid samtidig, men jeg ligger våken på sengen. Han sovner nesten med en gang. Jeg ligger med telefon eller har på lys og hekker eller leser. Han setter pris på at vi legger oss sammen, så da må han nesten bare tåle at jeg har lys og eventuelt litt lyd når han skal sove. Anonymkode: 3fe6b...8a8 Ser ut som han tåler det fint, siden han sovner med en gang. Anonymkode: f7d89...f99 1
PM75 Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 I begynnelsen husker jeg at vi la oss samtidig. Men vi er veldig ulike med hvor mye søvn vi trenger, så nå er det gjerne han som legger seg først & jeg en stund etterpå. Hvis ikke vi legger oss samtidig av andre grunner 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 Vi legger oss alltid samtidig. Jeg syns det er veldig koselig, prater, koser, og "lander" etter dagen sammen. Anonymkode: 61c5d...f12 1
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 Litt rart å skaffe seg kjæreste om det er egentid man ønsker seg, ja. Det er jo veldig enkelt å få 24/7 som singel.. Anonymkode: e765a...664 1
PM75 Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt rart å skaffe seg kjæreste om det er egentid man ønsker seg, ja. Det er jo veldig enkelt å få 24/7 som singel.. Anonymkode: e765a...664 Jeg trenger egentid selvom vi er to. For meg er det helt naturlig. Vi har det utrolig godt sammen og gjør mye sammen, men vi er likevel to selvstendige individer som trenger tid for seg selv. Endret 30. september 2020 av PM75 Skrivefeil 17
-jk- Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns det er merkelig å være samboer uten å legge seg samtidig. Anonymkode: 6d52e...b63 Det synes ikke jeg. Vi legger oss sjelden samtidig hjemme. Jeg må gjerne opp i 03:30-tiden de dagene jeg jobber tidligvakter, da legger jeg meg i 21-tiden. Det gidder selvsagt ikke kona da hun kan sove mye lengre på morgenen enn meg. Jobber jeg kveldsvakt er jeg ofte ikke hjemme før 01:30, da har hun som regel lagt seg alt. Og jobber jeg natt legger jeg meg ca. når hun står opp 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 Vi pleier ikke å legge oss samtidig. Det hender, men som oftest legger jeg meg litt før ham fordi jeg er trøtt og han ikke er trøtt, og jeg må stå opp litt tidligere. Jeg liker å spille litt på mobilen i senga og så sovne så for meg er det helt fint men om han en dag vil legge seg samtidig så dropper jeg bare mobilspillingen eller spiller mens han scroller/spiller på sin. Men om jeg skal lese bok en stund før leggetid (som krever litt mer konsentrasjon/være alene for meg) pleier jeg å gjøre det i sofaen jeg da, kanskje det kan være en enkel løsning på problemet ditt Anonymkode: 93151...6e7
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 Jeg legger meg først og leser litt. Noen ganger kommer han også, da har jeg en liten leselampe med clip som jeg fester på boken, den gir leselys, men lite lys ut i rommet. Anonymkode: 5cdee...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå