Gå til innhold

Folk som tilbyr hjelp og trekker seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var så lettet fordi en bekjent/ venn, kunne hjelpe meg. Det var helt alfa-omega.  Han tilbød selv hjelpen og sa at det bare var å ta kontakt og at han skjønte behovet. Dette kom uoppfordret fra han. Han jobber med nettopp det jeg trenger hjelp til og ville med glede være til hjelp. Jeg tok kontakt, viste til det han hadde sagt om hjelpen, og spurte pent, men fikk aldri svar. Jeg så at han hadde lest meldingen. Jeg spurte kun pent om jeg kunne ringe han og hvilken dag som kunne passe. Møtte han på butikken, og det ble ikke nevnt med et ord. Mannen min spurte også om jeg hadde fått hjelp, men skamfullt sa jeg nei. 

Hvorfor oppfører enkelte seg slik? 

Anonymkode: 568ec...af8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var sikkert en "høflighetsfrase" som han ikke hadde intensjon om å følge opp.  Jeg har opplevd flere slike.

Spoiler

Det verste eksempelet jeg kan komme med er da onkelen min hadde besøk fra USA.  De inviterte ham til seg, men da han etter mange år (og mange besøk fra dem) tok dem på ordet, ble de sjokkert.
Han fikk sove hos dem, og han fikk mat, men resten av tiden ble han sittende alene fordi de ikke hadde tid (les:lyst) til å være vertskap.  (De trakk seg tilbake til sin "master suite", og overlot ham til seg selv)

Jeg mener det minste din bekjente kunne gjøre var å svare på meldingen, si at det ikke passet likevel.

Anonymkode: 538bf...59a

Skrevet

Hvorfor spurte du ham ikke på butikken? Da ville du fått svaret, i stedet for kun spekulasjoner, som er det eneste vi her inne kan bidra med.

Skrevet

Vær litt var på folk som gjør tilbyr tjenester. Det er en gammel mann her som har tilbudt seg å kjøre vekk ting for meg. Han har plutselig dukket opp på døren, vært mye inne hos meg uten god grunn. Jeg tror han har mye sinne i seg. 

Anonymkode: f1936...b9e

• Liker 1
Skrevet

jeg har fått flere lærepenger ang akkurat dette, så er sluttet å spørre om noe som helst. utenom foreldre og søsken spør jeg aldri. betaler folk, enten det er noe tungt som må bæres/monteres. tar taxi om jeg har vært på sykehus og ikke har lov å kjøre etc etc. er så lei av folk som sier det er bare å ringe, og når jeg gjør det...så er det ingen respons. men å spørre meg(er kronisk syk) om å være sjåfør, barnevakt, partyarrangør etc er visst liten terskel for. svarer selvsagt nei etter at jeg merket at jeg aldri fikk hjelp.

Anonymkode: c37c1...799

• Liker 1
Skrevet

Å tilby seg å hjelpe er noe folk som regel gjør fordi de føler press om det, de føler de "må", og det er ofte bare en høflighetsfrase. Med mindre det er veldig nære venner eller nær familie, så ber man dem ikke om å innfri dette "løftet". 

Anonymkode: 64415...fc5

Skrevet

Enten må du ringe han, eller konkludere med at han ikke mente det han sa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...