AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Jeg har i ettertid fått vite jeg har hatt sex med noen... jeg var så beruset at jeg husker absolutt ingenting. Jeg har visstnok sagt ting som inviterte til sex.. jeg var sengeliggende over en uke med feber,infeksjoner og en hodepine uten like. Han som serverte meg både sprit. Jeg er voksen ,jeg er gift,jeg har barn. Jeg skal snakke med min mann idag.. men har han gjort no straffbart ? Jeg må jo testes for alt,men jeg hadde aldri gjort dette edru,jeg drikker jo aldri så jeg har jo tydelig mistet helt kontrollen og jeg husker ingenting. Hva bør jeg gjøre? Han mener jeg ikke virket full, men ja.. hjelp meg hva gjør jeg? Kommer aldri til å drikke igjen ihvertfall det er sikkert. Dette er jo noen uker siden og har ikke rørt no igjen. Men jeg syns jeg lukter annerledes der nede enn vanlig 😱 Anonymkode: fcbf9...223
Gjest vanSteike Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i ettertid fått vite jeg har hatt sex med noen... jeg var så beruset at jeg husker absolutt ingenting. Jeg har visstnok sagt ting som inviterte til sex.. jeg var sengeliggende over en uke med feber,infeksjoner og en hodepine uten like. Han som serverte meg både sprit. Jeg er voksen ,jeg er gift,jeg har barn. Jeg skal snakke med min mann idag.. men har han gjort no straffbart ? Jeg må jo testes for alt,men jeg hadde aldri gjort dette edru,jeg drikker jo aldri så jeg har jo tydelig mistet helt kontrollen og jeg husker ingenting. Hva bør jeg gjøre? Han mener jeg ikke virket full, men ja.. hjelp meg hva gjør jeg? Kommer aldri til å drikke igjen ihvertfall det er sikkert. Dette er jo noen uker siden og har ikke rørt no igjen. Men jeg syns jeg lukter annerledes der nede enn vanlig 😱 Anonymkode: fcbf9...223 Dette vil primært komme an på to ting: 1) Valgte du selv å drikke alkohol? Nedsatt dømmekraft grunnet selvpåført rus fritar nemlig ikke fra ansvar for egne handlinger etter norsk rettspraksis. 2) Var du i såkalt hjelpeløs tilstand da sex fant sted? I så fall var dette et straffbart overgrep, mens hvis du bare "gikk med på det fordi du var dritings" er det ditt eget ansvar. I tillegg blir det et spørsmål om hva som lar seg bevise. Endret 30. september 2020 av vanSteike
Bamseklemmer Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Du må nesten ta det som mora mi pleide å si til meg: "Du svelger selv gutt, ikke skyld på alkoholen" 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, vanSteike skrev: Dette vil primært komme an på to ting: 1) Valgte du selv å drikke alkohol? Nedsatt dømmekraft grunnet selvpåført rus fritar nemlig ikke fra ansvar for egne handlinger etter norsk rettspraksis. 2) Var du i såkalt hjelpeløs tilstand da sex fant sted? I så fall var dette et overgrep, mens hvis du bare "gikk med på det fordi du var drita" er det ditt eget ansvar. I tillegg blir det et spørsmål om hva som lar seg bevise. Helt umulig å vite.. jeg husker overhodet ingenting😩 jeg har virkelig prøvd å huske men det siste jeg husker er at jeg satt på trappen.. etter det er alt svart. Jeg våknet dagen etter helt ødelagt... men er det sånn at det ikke er no å følge opp må jeg bare snakke med min mann og komme oss til legen. Bare aldri opplevd bli så syk i etterkant Anonymkode: fcbf9...223
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Du må nesten ta det som mora mi pleide å si til meg: "Du svelger selv gutt, ikke skyld på alkoholen" Alkoholen står jeg for men når noen tydelig har hatt sex med meg mens jeg var nærmest bevisstløs. Jeg må jo vært det.. den er vanskelig svelge Anonymkode: fcbf9...223 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Du er nok blitt dopet ned....å bli så syk er også mistenkelig. Hadde kontaktet helsepersonell. Anonymkode: e997a...6c3 5
Gjest vanSteike Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt umulig å vite.. jeg husker overhodet ingenting😩 jeg har virkelig prøvd å huske men det siste jeg husker er at jeg satt på trappen.. etter det er alt svart. Jeg våknet dagen etter helt ødelagt... men er det sånn at det ikke er no å følge opp må jeg bare snakke med min mann og komme oss til legen. Bare aldri opplevd bli så syk i etterkant Anonymkode: fcbf9...223 Hvis du har faktisk har hatt blackout og ikke husker hva som har skjedd ville jeg vurdert å kontakte juridisk bistand eller politiet. Da kan nemlig nyansene i saken være avgjørende. Det er også mulig at det har vært mer enn bare alkohol involvert, selv om dette bare blir spekulasjon. Og hvis han faktisk har forgrepet seg mot deg er det i alles interesse at han blir stilt til ansvar for dette. Bortsett fra hans, da. Men i så fall kan han dra til helv... Endret 30. september 2020 av vanSteike
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er nok blitt dopet ned....å bli så syk er også mistenkelig. Hadde kontaktet helsepersonell. Anonymkode: e997a...6c3 Har bestilt time til legen idag hvor jeg kommer til å dra sammen med min mann... kan nevne jeg tror jeg har blitt dopet da... Anonymkode: fcbf9...223
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 5 minutter siden, vanSteike skrev: Hvis du har faktisk har hatt blackout og ikke husker hva som har skjedd ville jeg vurdert å kontakte juridisk bistand eller politiet. Da kan nemlig nyansene i saken være avgjørende. Det er også mulig at det har vært mer enn bare alkohol involvert, selv om dette bare blir spekulasjon. Og hvis han faktisk har forgrepet seg mot deg er det i alles interesse at han blir stilt til ansvar for dette. Det er helt svart... jeg pleier aldri drikke sånn men min mann hadde lagt seg og jeg ble sittende oppe med han jeg trodde var en venn .. då får jeg vite i ettertid hvor deilig jeg var. Fikk helt panikk... livredd for smitte , og føler meg så skitten😩 ringe politiet og høre hva jeg må gjøre da... var redd jeg ikke hadde noen rettigheter Anonymkode: fcbf9...223
Gjest vanSteike Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er helt svart... jeg pleier aldri drikke sånn men min mann hadde lagt seg og jeg ble sittende oppe med han jeg trodde var en venn .. då får jeg vite i ettertid hvor deilig jeg var. Fikk helt panikk... livredd for smitte , og føler meg så skitten😩 ringe politiet og høre hva jeg må gjøre da... var redd jeg ikke hadde noen rettigheter Anonymkode: fcbf9...223 Rettigheter har man alltid, og du skal aldri måtte finne deg i å bli misbrukt. Men man har også ansvar for egne handlinger, såfremt det ikke foreligger psykose, ikke-selvpåført rus eller visse andre omstendigheter. Så da spørs det jo hva detaljene i saken går ut på, og om dette i det hele tatt var dine handlinger. Uansett trolig best for deg å avklare med noen som kan ta stilling til dette konkret, også for din egen sjelefreds skyld. Du har jo fortsatt et liv å leve. Ønsker deg ihvertfall lykke til! 🙂👍 Endret 30. september 2020 av vanSteike
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 4 minutter siden, vanSteike skrev: Rettigheter har man alltid, og du skal aldri måtte finne deg i å bli misbrukt. Men man har også ansvar for egne handlinger, såfremt det ikke foreligger psykose, ikke-selvpåført rus eller visse andre omstendigheter. Så da spørs det jo hva detaljene i saken går ut på, og om dette i det hele tatt var dine handlinger. Uansett trolig best for deg å avklare med noen som kan ta stilling til dette konkret, også for din egen sjelefreds skyld. Du har jo fortsatt et liv å leve. Ønsker deg ihvertfall lykke til! 🙂👍 Takk Anonymkode: fcbf9...223
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 Det kjipe med blackouts, er at de kan skje, selv om du i øyeblikket var helt tilstede, og hadde god dømmekraft. For den andre parten vil det også virke som om du er ved dine samtykkende fulle fem. Men som andre sier, rart at du skulle bli så syk, men det kan jo også være helt uten sammenheng. Anonymkode: a9c4b...01a 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kjipe med blackouts, er at de kan skje, selv om du i øyeblikket var helt tilstede, og hadde god dømmekraft. For den andre parten vil det også virke som om du er ved dine samtykkende fulle fem. Men som andre sier, rart at du skulle bli så syk, men det kan jo også være helt uten sammenheng. Anonymkode: a9c4b...01a Ja.. jeg vet jeg har driti meg ut.. og drikke så mye er uforsvarlig . Men i en alder av 35, så har jeg aldri reagert sånn... Anonymkode: fcbf9...223
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 Dette har skjedd meg mange ganger. Men aldri mens jeg har vært i et forhold. Anonymkode: 292a5...793
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #15 Skrevet 30. september 2020 Jeg drakk meg hinsides full på tequila og ren vodka når jeg var i et dårlig forhold. Endte opp med å ligge ned men annen fyr. Jeg husker så vagt at jeg selv inviterte til sexen, men jeg husker ellers ingenting. Går ut ifra at folk her inne vil skrive voldtekt. Sannheten er at her vet du faktisk ikke, om du fikk totalt black out og ikke husker noe, så vet man aldri hva som skjedde. Det kan være sannsynlig at du selv inviterte til sex, vi gjør rare ting når vi er "for fulle". Sjekk deg for kjønnssykdommer, mulig du "bare" er paranoid. Du får ikke influensa av dop, og om du ble dopa er det sannsynligvis ute av systemet nå ettersom du aldri doper deg. Da blir det uhyre vanskelig å spore det tilbake på blodprøver og lignende. Hvorfor dro du ikke dagen etterpå? Eller måtte du bruke en hel uke på å sette sammen en historie som kan være troverdig for politiet? Får inntrykk av at det her er en klassisk skylde på at man ble dopa/var full for å dekke over utroskap. Jeg har hatt mange venninner oppigjennom årene og du aner ikke hvor normalt det faktisk er. Grusomt og kvalmt.... Husker den gangen jeg var utro når jeg hadde drukket så mye, folk gikk rundt og sa at HAN hadde voldtatt MEG! Det stemte jo ikke! Anonymkode: ec048...aa8 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Skrevet 30. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Du er nok blitt dopet ned....å bli så syk er også mistenkelig. Hadde kontaktet helsepersonell. Anonymkode: e997a...6c3 Det er høst. Folk flest blir syke på denne tiden. Der er ingen narkotiske stoffer som gir en person influensa eller forkjølelse. Det er renspikka tull og dere driver med voldsom feilinformasjon i denne tråden! Det store spørsmålet er hvorfor trådstarter ikke har tatt coronatest!? Hun får ikke komme inn til lege uten å ha tatt en slik test før, når hun har symptomene på COVID. Anonymkode: ec048...aa8 7
K.B. Skrevet 30. september 2020 #17 Skrevet 30. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har i ettertid fått vite jeg har hatt sex med noen... jeg var så beruset at jeg husker absolutt ingenting. Jeg har visstnok sagt ting som inviterte til sex.. jeg var sengeliggende over en uke med feber,infeksjoner og en hodepine uten like. Han som serverte meg både sprit. Jeg er voksen ,jeg er gift,jeg har barn. Jeg skal snakke med min mann idag.. men har han gjort no straffbart ? Jeg må jo testes for alt,men jeg hadde aldri gjort dette edru,jeg drikker jo aldri så jeg har jo tydelig mistet helt kontrollen og jeg husker ingenting. Hva bør jeg gjøre? Han mener jeg ikke virket full, men ja.. hjelp meg hva gjør jeg? Kommer aldri til å drikke igjen ihvertfall det er sikkert. Dette er jo noen uker siden og har ikke rørt no igjen. Men jeg syns jeg lukter annerledes der nede enn vanlig 😱 Anonymkode: fcbf9...223 Jeg tenker at du skal sjekke deg og evt ta en angrepille. Utover det, så har du vel lært å drikke med måte etter dette. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Skrevet 30. september 2020 Vanskelig å si... har hatt blackout flere ganger, men man kan helt fint ha blackout og samtidig være mer eller mindre seg selv. Jeg har tatt avgjørelser og sagt/gjort ting jeg absolutt ikke kan huske, hadde ikke vært for videoer. Anonymkode: 6b632...225 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, K.B. skrev: Jeg tenker at du skal sjekke deg og evt ta en angrepille. Utover det, så har du vel lært å drikke med måte etter dette. Det er EN UKE siden det skjedde. Angrepille vil ikke ha noe effekt. Anonymkode: ec048...aa8 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Skrevet 30. september 2020 3 minutter siden, K.B. skrev: Jeg tenker at du skal sjekke deg og evt ta en angrepille. Utover det, så har du vel lært å drikke med måte etter dette. Tvilsomt. Det er heller menn som skal slutte å voldta/ha sex/si ja til en kvinne som vil ha sex når kvinnen har drukket. Dette vil bli mannens skyld uansett hvordan du vrir og vender på det. Trist, men sant. Kvinner skal få drikke seg hemingsløst full uten å ha noe ansvar, og det er ALLTID mannen sin feil. Jeg er helt enig i at som kvinne skal man være såpass trygg at man kan drikke seg full og kose seg. Men hemningsløst full, slik at man ikke husker noe.... Ingen bør drikke så mye. Da skjer ting man ikke vil skal skje. Samme som når man ruser seg: alltid rus deg med folk du stoler på, som du kan være trygge med. Når jeg har prøvd narkotika har jeg kun gjort i det i selskap med folk jeg vet ikke vil voldta meg og utnytte meg når jeg kommer i en tilstand hvor jeg ikke kan gjøre rede for meg eller ta egne valg. Og jeg har ikke blitt voldtatt eller mishandlet når jeg har vært over the moon rusa. Og jeg ruser meg kun med menn. Rart, hæ? Anonymkode: ec048...aa8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå