Gå til innhold

turnus hvor mange timer pr uke

Anbefalte innlegg

Skrevet

jobber turnus med dagvakter og kveldsvakter og tredje hver helg. Er det en øvre grense for hvor mange timer det kan være i uka? Har 12 ukers turnus. 

Anonymkode: 0b062...9f6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er gjennomsnittsberegning, 35.5 timer pr uke, men er da at det skal gå opp i løpet av 12 uker. Så ene ukenkan man jobbe 50 timer, neste uke 20 osv. 

Vet ikke hva øvre grensen kan være, eller om det er noen, men jeg har hatt 56 timer den ene uka. Og mener jo det ikke er greit. Selv med flere fridager uka etter. For var mange dager før man tok seg inn igjen etter en slik dyst.

Anonymkode: e9f1e...a3d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er gjennomsnittsberegning, 35.5 timer pr uke, men er da at det skal gå opp i løpet av 12 uker. Så ene ukenkan man jobbe 50 timer, neste uke 20 osv. 

Vet ikke hva øvre grensen kan være, eller om det er noen, men jeg har hatt 56 timer den ene uka. Og mener jo det ikke er greit. Selv med flere fridager uka etter. For var mange dager før man tok seg inn igjen etter en slik dyst.

Offshore er det 168 timer på 14 dager (84/84) og 4 uker avspasering. Så 56 er nok helt innafor.

Anonymkode: 3fdb5...80c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Offshore er det 168 timer på 14 dager (84/84) og 4 uker avspasering. Så 56 er nok helt innafor.

Men det er en helt annen arbeidtidsordning. Jeg har 35.5 timers ordning og er da under en annen bestemmelse. Mens andre avdelinger har har medleverturnuser og er på jobb 24x3 på en uke. Dette er jo hva man går med på når man tar visse jobber. Så lover og regler er jo forskjellig utifra hvilken kontrakt man har. jeg ville aldri ha tatt en jobb med 14 timers vakter, fordi min kropp og psyke ikke takler det, derfor har jeg heller aldri søkt jobb der de har lange vakter. 

• Liker 2
Skrevet

takker for svar. Ser på den nye turnusen at jeg har opp mot 50 timer ene uka og 13 den neste...syns ikke det er greit,så skal ta det opp. er ingen ungdom lengre;) ts

Anonymkode: 0b062...9f6

Skrevet

Opptil 56 timer er lov når det er planlagt i turnus.

• Liker 1
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det får man jo en kraftig økonomisk kompensasjon for, og arbeidstidsordningen er godtatt på forhånd. Ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: bc5b8...dce

• Liker 2
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Det får man jo en kraftig økonomisk kompensasjon for, og arbeidstidsordningen er godtatt på forhånd. Ikke sammenlignbart. 

TS har jo hverken sagt hva hun jobber med eller hva hun tjener, så hvordan skal man vite hva som er sammenlignbart?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kraftig økonomisk kompensert for... Har du lest om Equinoransatte ingeniører nå?

De fleste ISO ansatte har industriarbeiderlønn. Ja, jeg var en av dem og lå på det, ikke fett i det hele tatt. Sluttet i 2014 og da hadde jeg 460.000 med offshoretilegget.

Skrevet

52,5 time er vanligvis maks i en slik turnus du beskriver. Ukene mine varierer fra 52,2 time til 0 timer. 

Anonymkode: ffcd4...dfd

Skrevet

Jobber 3-delt turnus, maks i uka hos oss er 67.5 timer, deretter en uke turnusfri. Helt grei ordning og det går helt fint å jobbe "såpass mye" Om du ikke takler 50 timer i uka bør du søke ny jobb.

Anonymkode: 835bd...af5

Skrevet

Samboer har turnus med langvakter, dagvakter og kveldsvakter + hver tredje helg. Det er stort sett langvakter, men noen kvelds- og dagvakter her og der. Det skal ikke være så mye jobb og så lange vakter som det er akkurat nå normalt, men arbeidsgiver slipper unna på grunn av korona, da det er en tung brukergruppe som ikke har godt av ustabilitet og nye fjes. Det er bedre for både brukerne og de ansatte at de slipper å leie inn timesvikarer, for det blir fort mye og voldsom utagering når ukjente kommer til og fra.

I forrige uke var han bokstavelig talt mer på jobb enn hjemme (en kveldsvakt på 9,5 timer og fem langvakter på 12,5 til 13,5 timer), og det er dette som er normalen akkurat nå. Normalt har han friperioder på opptil 10 dager etter sånne uker, men det går ikke nå. Han har også nesten 60 utestående timer etter vaktbytter for å få slappet av og få ting til å gå opp her hjemme, som må jobbes inn før nyttår. Får overtidsbetalt for alle vakter som er over times-grensa på turnusen (har 100% stilling), men mange av de overtidsvaktene forsvinner nå på grunn av de utestående timene.

Vi kjenner allerede at det her blir en jævlig tung høst.

Anonymkode: 0f0d1...557

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

du kan ikke sammenligne offshore med vanlig turnus. offshore har litt andre regler enn oss på vanlig turnus

Anonymkode: 8abb3...26b

Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

TS har jo hverken sagt hva hun jobber med eller hva hun tjener, så hvordan skal man vite hva som er sammenlignbart?

er mange grunner til at det skinner igjennom at ts ikke jobber offshore

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

er mange grunner til at det skinner igjennom at ts ikke jobber offshore

Det skjønner vel de fleste, men spørsmålet var om det er en øvre grense på hvor mange timer man kan jobbe i uka. Hvis TS vil ha sammenlignbare svar må hun nesten si hva hun jobber med. 

I noen bransjer er 56 timer i uka mye, i andre er det lite. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Dobbelpost

Endret av Knirke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...