AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #21 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.10.2020 den 9.31): Gjerne de som allerede er overvektige som begynner med lettbrus for å gå ned i vekt : Det skal sies at forskerne observerer at personer som drikker mye lettbrus har høyere gjennomsnittsvekt enn de som ikke drikker lettbrus, men de kan imidlertid ikke svare på om lettbrus er årsaken til den høyere vekten. Det kan også være motsatt; at folk med overvekt og fedme har et høyere inntak av lettbrus. https://www.afpt.no/fagstoff/tykk-av-lettbrus-dette-sier-forskningen Anonymkode: ff6c5...22f Det er jo umulig å gå opp i vekt av lettbrus på grunn av kaloriinnholdet som ofte er lik null. På en annen side har jeg også observert at det er som oftest de overvektige som drikker lettbrus, og jeg tror det henger sammen med usunne matvaner. Det vil si, de som drikker ekstreme mengder lettbrus, nå snakker jeg 2-3 liter for dag (ja, jeg syns det er ekstremt, jeg sliter med å få i meg så mye vann), har gjerne usunne matvaner fra før og ikke verdens beste kosthold. Nå har jeg ikke lest linken du la ved men kanskje det står noe om det der også. Jeg selv drikker kun lettbrus og sukkerfrie energidrikker, men på det meste kan jeg drikke max 1 liter lettbrus i løpet av en dag. Og det skjer ikke ofte. Dette fordi jeg for det meste drikker vann (jeg prøver å gå ned i vekt). Før kunne jeg drikke lettbrus til alle måltider og være oppe i et par liter om dagen. Og da var kostholdet mitt i tillegg dårlig. Lettbrus er jo ikke sunt. Det er kalorifattig, men det er ikke bra å drikke lettbrus i stedet for vann. Men det er absolutt bedre å velge lettbrus fremfor sukkerholdig brus. Anonymkode: 7c3f3...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #22 Del Skrevet 5. desember 2020 12 minutter siden, AnonymBruker said: Brus er brus! Jeg forstår meg ikke på mennesker som velger å pælme innpå masse lettbrus, samtidig som de skryter uhemmet av seg og hvor vanvittig "flinke" og "sunne" de mener at dem viss nok er... Anonymkode: 7dd3f...cd1 Dette var jo svært nøyansert og innsiktsfullt. Brus er brus, har altså ingenting å si om det er 150 gram sukker i den eller ikke.. Anonymkode: 7d9d4...6e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #23 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Brus er brus! Jeg forstår meg ikke på mennesker som velger å pælme innpå masse lettbrus, samtidig som de skryter uhemmet av seg og hvor vanvittig "flinke" og "sunne" de mener at dem viss nok er... Anonymkode: 7dd3f...cd1 En halvliter cola inneholder 53 gram sukker. 53 gram!!!!!!! Aner du hvor mye det er!? Det er en million ganger bedre å drikke lettbrus! Anonymkode: 7c3f3...30d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #24 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 1.10.2020 den 8.34): Har noen sett statistikk i forhold til lettbrus og vekt? Min observasjon er at en overvekt av de som drikker mye lettbrus er tykkere enn de som drikker lite brus. De jeg kjenner som drikker lite brus, drikker da gjerne brus med sukker. Jeg vet at mange tykke begynner med lettbrus for å slutte med andre synder og slikt, så jeg vil ikke automatisk skylde på lettbrus altså. Er bare litt nysgjerrig. Anonymkode: 85e71...158 Jeg tenker at folk som drikker brus daglig, gjerne også har andre «kosevaner» de unner seg i hverdagen. Altså at ikke brusen er skylden i overvekten, men at brusen er en del av et vanemønster med resulterer i overvekt. Anonymkode: 209c7...375 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 5. desember 2020 #25 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.9.2020 den 7.44): Pga medisinendringer og kvalme sluttet jeg helt med lettbrus.Føler jeg meg mye mer full og "ekkel" i kroppen av vann. Men man kan ikke blande brus og colabruser, colabruser har koffein og er vanndrivende, det er ikke vanlig bruser. Anonymkode: c8f2e...009 En brus, flere brus. En buse, flere buser. Bare en bokstav forskjell, men ikke samme endring i flertallsform Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #26 Del Skrevet 5. desember 2020 Føler meg ikke tung i magen av vann. Lettbrus fører til vektøkning fordi kroppen tror den får i seg sukker og det starter en lagringsprosess i fettcellene så alt du ellers inntar blir fortere lagret som fett. Det har altså ikke noe å si at det ikke er kalorier i selve drikken. Anonymkode: f36ec...693 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #27 Del Skrevet 5. desember 2020 Jeg drikker ca 1,5 l pepsi max om dagen, eller en 4pk i uka. Føler det er bortkastet å drikke kalorier, og liker ikke belegget sukkerbrus gir på tennene og ettersmaken. Da drikker jeg heller vann, men det er faktisk ikke hver dag jeg drikker vann heller. Jeg er ikke avhengig av pepsien på noen måte annet enn at jeg virkelig liker det.. jeg har ingen syreskader, selv om jeg har drukket brus i over 10 år. Og ja, jeg spør om det hver gang jeg er hos tannlegen. Jeg er frisk og ved god helse, sjeldent/aldri skikkelig syk. Så at det er så skadelig nekter jeg å tro! Anonymkode: 608f8...76e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2020 #28 Del Skrevet 5. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 30.9.2020 den 7.44): Pga medisinendringer og kvalme sluttet jeg helt med lettbrus.Føler jeg meg mye mer full og "ekkel" i kroppen av vann. Men man kan ikke blande brus og colabruser, colabruser har koffein og er vanndrivende, det er ikke vanlig bruser. Anonymkode: c8f2e...009 Colabruser 😂 Anonymkode: ba76e...1a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #29 Del Skrevet 6. desember 2020 Jeg drikker store mengder Pepsi Max og er undervektig. Så nei, lettbrus og overvekt har ikke nødvendigvis noen sammenheng. Anonymkode: 077ab...92e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2020 #30 Del Skrevet 6. desember 2020 Jeg drikker kun Pepsi Max, mange liter i uka. Kan omtrent ikke huske sist jeg drakk vann. Jeg synes Pepsi Max er sjukt godt, og velger å drikke det. Jeg er på grensen til undervektig (og trives med det), så det påvirker ikke min vekt hvertfall. Dersom valget stod mellom sukkerbrus og vann, ville jeg valgt vann. Synes det er unødvendig å drikke kalorier. Kan skjønne hva personen mente med at vann føles tungt. For min del føles vann uvant, men hadde nok blitt vant til det etter noen dager med kun vann. Anonymkode: a5b7f...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå