Gjest Emmen. Skrevet 25. juli 2005 #1 Skrevet 25. juli 2005 Hvordan lager jeg kanter på bilder i Adobe Photoshop? Det er vel sikkert flere måter å gjøre det på? Er glad for mange forslag og kanskje jeg forstår ett av de............ :grine2:
Catzy Skrevet 25. juli 2005 #2 Skrevet 25. juli 2005 Skal du bare ha en sånn strek-ramme rundt, så gjør du følgende: Velg hvilken Marquee Tool du vil ha, om du vil ha firkantet eller ellipse. (Øverst til venstre i tool boxen hos de fleste.) Dra opp det du vil ramme rundt. Høyreklikk på den stiplede ramma du får opp nå (se at ikonet forandrer seg) Velg "Stroke" Velg de innstillingene du synes er greie og trykk OK. Trykk ctrl-d for å fjerne den stiplede linja, og sjekk om det ser greit ut. Hvis du vil ha en mer solid ramme på bildene, så finnes det muligens ferdige innstillinger på det. Det gjør det i Photoshop Elements. I PhotoShop CS2 ("ordentlig Photoshop, siste versjon) så finner du en del ramme og knappe-elementer under Styles, men jeg er ikke helt sikker på hvordan du får brukt disse. Catzy
Gjest Emmen. Skrevet 25. juli 2005 #3 Skrevet 25. juli 2005 Takker for svaret. Fikk det til. Men, det hadde vært morsomt med en liten skygge eller noe litt på innsiden av kanten også ?? Enkel måte å gjøre det på?
Crazee Skrevet 25. juli 2005 #4 Skrevet 25. juli 2005 Du kan prøva å laga eit nytt lag først, bruke marquee og stroke som sist i det nye laget, og så leika deg litt med Layer styles, kanskje spesielt Drop shadow om du er ute etter skugge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå