AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Heisann! Jeg har hatt ubeskyttet sex i september. Han fikk utløsning inni meg, jeg tok angrepillen 7 timer etter sameie. Dette skjedde 2 dager før forventet eggløsning. Jeg har ikke tatt nødprevensjon siden jeg var tenåring, og husker ikke hvordan kroppen tok det den gang, men var iallefall ikke bekymret for en graviditet så jeg regner med det forløp normalt. Nå har jeg ikke fått mensen når jeg forventet den. Jeg hadde litt spotting/svakt rosa på papiret en uke før forventet mens. Tenkte ikke noe over det og regnet med den skulle komme. 6 dager etter fm begynte jeg å bli litt bekymret og tok en test, den var klaaar negativ. Nå er jeg flere uker over tiden, ingen tegn til mens overhode. Tenker å vente litt til før jeg tester på nytt? Noen med tanker eller erfaringer? Anonymkode: d6518...f63
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Test nå med en gang. Er du flere uker over så kan du være gravid. Men nødprevensjon utsetter eggløsning dersom pillen tas før egget er sluppet, så det kan være syklusen har klusset seg. Det kan være egget har sluppet før pillen ble inntatt og da funker ikke angrepillen. Anonymkode: ed1d4...cd3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Når du tar angrepille så tett på eggløsning er der ganske stor fare for graviditet, da angrepillen ikke har funksjon om egget alt har sluppet. På den andre siden er det bra du tok den så raskt. Det er helt vanlig at angrepiller påvirker syklus da de har masse hormoner. Jeg skjønner ikke helt hvor lenge det er siden du hadde ubeskyttet sex nå, men du bør ta en ny test som er over 2 uker etter ubeskyttet sex. Anonymkode: 441d8...c2d
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Når du tar angrepille så tett på eggløsning er der ganske stor fare for graviditet, da angrepillen ikke har funksjon om egget alt har sluppet. På den andre siden er det bra du tok den så raskt. Det er helt vanlig at angrepiller påvirker syklus da de har masse hormoner. Jeg skjønner ikke helt hvor lenge det er siden du hadde ubeskyttet sex nå, men du bør ta en ny test som er over 2 uker etter ubeskyttet sex. Anonymkode: 441d8...c2d Takk for svar. Hadde ubeskyttet sex første uken i september. eggløsning var rundt den 6. etter alle solemerker. Forventet mens ca den 17.september. Bare flaks at jeg hadde forrige mens skrevet opp i kalenderen min, mtp at jeg skal sette inn spiral. Anonymkode: d6518...f63
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Hvilken angrepille tok du? 72 timers eller 120 timers? Førstnevnte er et dårlig valg når det er kort tid igjen til eggløsning.. Sånn ellers: Veldig vanlig med forstyrrelser i syklus etter nødprevensjon. Særlig med den typen som virker inntil 120 timer. Hvis du tar to graviditetstester til, med et par dagers mellomrom, og begge er negative, ja da kan du nok trygt anta at du ikke er blitt gravid. Anonymkode: 3732c...243
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken angrepille tok du? 72 timers eller 120 timers? Førstnevnte er et dårlig valg når det er kort tid igjen til eggløsning.. Sånn ellers: Veldig vanlig med forstyrrelser i syklus etter nødprevensjon. Særlig med den typen som virker inntil 120 timer. Hvis du tar to graviditetstester til, med et par dagers mellomrom, og begge er negative, ja da kan du nok trygt anta at du ikke er blitt gravid. Anonymkode: 3732c...243 Det var 72 timers. Apoteket jeg var hos hadde kun to typer, norlevo den grønne, og en som var rosa. Han som jobbet der anbefalte den rosa. Tenkte ikke så mye over det siden jeg tok den så raskt etterpå. Testen jeg tok 6 dager etter fm var veldig sterk strek på negativ. Ts Anonymkode: d6518...f63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå