AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Vi solgte hytta vår nylig. Ved overtagelse glemte vi å nevne at kommunale avgifter, veiavgift og eiendomsskatt var betalt ut året, og at vi måtte få igjen for utlegg for årets 3 siste måneder. Jeg har sendt mld til kjøper, og bedt han vipps et beskjedent beløp, men han svarer ikke. Vil vel snike seg unna. Hva er mine rettigheter her? Anonymkode: f591d...6f0
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Usikker på rettighetene. Siden dette ikke er opplyst, vil jeg regnet med at det ikke var noe jeg som kjøper skulle betale i etterkant Anonymkode: e1d82...c9d 2
Blålilla Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Siden det ikke er opplyst, og fordi det er et beskjedent beløp tenker jeg du må la det fare. 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Det du ikke har avtalt kan du ikke kreve i ettertid. Anonymkode: 09bcc...53e 3
mamma til gogutta Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Hvis dere har brukt megler bør megler kunne hjelpe. Evnt bør dette være omtalt i kjøpekontrakt, gjerne benevnt som pro contra oppgjør. Om det ikke fremgår av kjøpekontrakt ville jeg sjekket avhendingslova. Jeg er ikke helt sikker, men vil anta det finnes en bestemmelse der om hvilket tidspunkt ansvar for kostnader ved eiendommen går over til kjøper.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Dette gjøres vanligvis opp ved overtagelse og pleier å være en del av protokollen til megler. Anonymkode: dd1bd...f11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå