Gå til innhold

Venninne forteller meg at jeg er anmeldt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så situasjonen hun fortalte meg, er sånn:

Det var en kar, som viste veldig lettkledde bilder av henne på jobb og sendte venninna mi mye sex-leketøy osv på messenger. Hun ville jeg skulle sende han melding på Snapchat, for å høre hva dette dreide seg om.

Jeg nevnte ikke navnet hennes, men sa at jeg hadde hørt han viste fram veldig grove bilder til kollegaene sine, og spurte om det stemte.

Da sa han at jeg måtte «høre» på nytt, for det stemte ikke. Jeg sendte da en tommel opp og ble blokkert.

Nå forteller venninna mi at hun har hørt av kollegaer av han, at han har hyret inn advokat, og at jeg er anmeldt for trakassering. Hvordan er det jeg skrev trakassering? 

Anonymkode: 89735...a84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og når jeg spør hvem som sier dette til henne og hva advokaten heter , så får jeg ingen spesifikke navn.

Spurte også om jeg kunne få prate med enten han, advokaten, eller med sjefen der for å høre om dette stemte.

Syns dette skurrer veldig, så jeg tenker hun lyver til meg...

TS

• Liker 1
Skrevet

Hun sier jeg ikke får ta kontakt med noen og prate om det, og at vi må «ligge lavt». Venninna mi er 19 og han det er prat om, er 42.

TS

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så situasjonen hun fortalte meg, er sånn:

Det var en kar, som viste veldig lettkledde bilder av henne på jobb og sendte venninna mi mye sex-leketøy osv på messenger. Hun ville jeg skulle sende han melding på Snapchat, for å høre hva dette dreide seg om.

Jeg nevnte ikke navnet hennes, men sa at jeg hadde hørt han viste fram veldig grove bilder til kollegaene sine, og spurte om det stemte.

Da sa han at jeg måtte «høre» på nytt, for det stemte ikke. Jeg sendte da en tommel opp og ble blokkert.

Nå forteller venninna mi at hun har hørt av kollegaer av han, at han har hyret inn advokat, og at jeg er anmeldt for trakassering. Hvordan er det jeg skrev trakassering? 

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og når jeg spør hvem som sier dette til henne og hva advokaten heter , så får jeg ingen spesifikke navn.

Spurte også om jeg kunne få prate med enten han, advokaten, eller med sjefen der for å høre om dette stemte.

Syns dette skurrer veldig, så jeg tenker hun lyver til meg...

TS

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun sier jeg ikke får ta kontakt med noen og prate om det, og at vi må «ligge lavt». Venninna mi er 19 og han det er prat om, er 42.

TS

Hvorfor er dette så viktig for deg? Så lenge du ikke har mottatt noe brev fra denne "advokaten" så er det ikke mye sannhet i det hun sier.

Hun er 19 og han er 42? Saken i seg selv høres ikke så veldig troverdig ut akkurat.

Tips videre; Skriv alt i ett innlegg å ikke del det opp i flere små som du har gjort. Du er på et forum og ikke på messenger.

Anonymkode: 37400...346

• Liker 17
Skrevet

Wtf. Er vel bare for venninna di å anmelde ham? Og så får hun kanskje lære seg å ikke sende lettkledd bilder til gamle ekle gubber. Deling er ikke greit, men det er umulig om man ikke har bilder å dele. På samme måte som du ikke legger frem penger om du har besøk av en narkoman - da blir de tatt. Og nei, det er selvfølgelig ikke greit å dele bilder, og nei, det er ikke din venninne sin skyld, men likevel - ikke send bilder = problemet løst.

Anonymkode: c7083...ec3

• Liker 9
Skrevet

Er du mann eller dame?

Tviler på at du er anmeldt. Bare hold deg unna og ikke ta mer kontakt med han. Virker ikke som om venninnen din vil ha mer hjelp evt så prøver hun å lage drama. 

Anonymkode: 02152...f84

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er dette så viktig for deg? Så lenge du ikke har mottatt noe brev fra denne "advokaten" så er det ikke mye sannhet i det hun sier.

Hun er 19 og han er 42? Saken i seg selv høres ikke så veldig troverdig ut akkurat.

Tips videre; Skriv alt i ett innlegg å ikke del det opp i flere små som du har gjort. Du er på et forum og ikke på messenger.

Fikk ikke redigert inn når jeg først skrev, og følte resten var relevant info. 

Det er viktig for meg, for jeg vil ikke ha på meg noen anmeldelse og jeg vil vite om venninna mi sitter å juger til meg, eller om det faktisk er sant. Har ikke så veldig mange venner.

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mann eller dame?

Tviler på at du er anmeldt. Bare hold deg unna og ikke ta mer kontakt med han. Virker ikke som om venninnen din vil ha mer hjelp evt så prøver hun å lage drama. 

Anonymkode: 02152...f84

Jeg er dame. 

Ja, tviler på at jeg er anmeldt, men skjønner ikke grunnlaget for at jeg jeg har blitt anmeldt for trakassering. Har ikke tatt mer kontakt, men vil virkelig vite om hun sitter å lyver til meg, eller ei. Orker ikke ha ei sånn venninne hvis hun faktisk sitter der og juger til meg.

TS

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fikk ikke redigert inn når jeg først skrev, og følte resten var relevant info. 

Det er viktig for meg, for jeg vil ikke ha på meg noen anmeldelse og jeg vil vite om venninna mi sitter å juger til meg, eller om det faktisk er sant. Har ikke så veldig mange venner.

TS

Når du ikke har mottatt noe brev fra denne "advokaten" så kan det ikke være mye sannhet i det. Om du hadde blitt anmeldt for "trakassering" så ville du også fått tlf fra politiet om innkalling til avhør, noe du heller ikke har fått regnet jeg med siden du ikke nevner noe om det.

Slik jeg ser det så er det nok venninnen din som sprer skremsel pga hun gjorde noe dumt som å sende han lettkledde bilder. Men samtidig så er det veldig ugreit av han å spre det videre. Inn til videre så er dette en sak mellom de to, og derfor så skal du holde deg unna.

Om du har mange eller få venner er ikke viktig i denne saken.

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du ikke har mottatt noe brev fra denne "advokaten" så kan det ikke være mye sannhet i det. Om du hadde blitt anmeldt for "trakassering" så ville du også fått tlf fra politiet om innkalling til avhør, noe du heller ikke har fått regnet jeg med siden du ikke nevner noe om det.

Slik jeg ser det så er det nok venninnen din som sprer skremsel pga hun gjorde noe dumt som å sende han lettkledde bilder. Men samtidig så er det veldig ugreit av han å spre det videre. Inn til videre så er dette en sak mellom de to, og derfor så skal du holde deg unna.

Om du har mange eller få venner er ikke viktig i denne saken.

Nei, har ikke hørt noen ting fra verken «advokaten», eller fått telefon fra politiet 

Ja, jeg har tatt avstand. Orker ikke blande meg inn i noe hun gjør, for virker som om at hun lyver til meg.

Samtidig, så har jeg ikke så mange venninner igjen, så gjør vondt å miste noen....
TS

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, har ikke hørt noen ting fra verken «advokaten», eller fått telefon fra politiet 

Ja, jeg har tatt avstand. Orker ikke blande meg inn i noe hun gjør, for virker som om at hun lyver til meg.

Samtidig, så har jeg ikke så mange venninner igjen, så gjør vondt å miste noen....
TS

Det er bra at du tar avstand. Det er trist å sårt og miste venner. Men noen ganger så må det til for å skape rom til nye venner som er ærlig å troverdig.

Om hun prøver å legge fram saken til deg igjen så må du si klart å tydelig at det må hun håndtere selv, og at du ikke ønsker å bli involvert i det.

• Liker 5
Skrevet

Hvis du nå skulle mot formodning være anmeldt vil nå dette bli henlagt av politiet på et sekund. De vil jo da lese denne dialogen og forstå at det er bare tull. Han vil jo også utsette seg selv for en mye mer sannsynlig anmeldelse for trakassering. Det er nok bare for å skremme deg og venninna. Ugrei fyr. 

Anonymkode: e5840...121

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bra at du tar avstand. Det er trist å sårt og miste venner. Men noen ganger så må det til for å skape rom til nye venner som er ærlig å troverdig.

Om hun prøver å legge fram saken til deg igjen så må du si klart å tydelig at det må hun håndtere selv, og at du ikke ønsker å bli involvert i det.

Takk, da skal jeg gjøre det.

TS

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du nå skulle mot formodning være anmeldt vil nå dette bli henlagt av politiet på et sekund. De vil jo da lese denne dialogen og forstå at det er bare tull. Han vil jo også utsette seg selv for en mye mer sannsynlig anmeldelse for trakassering. Det er nok bare for å skremme deg og venninna. Ugrei fyr. 

Anonymkode: e5840...121

Det jeg også har tenkt....Rart å blande inn noe juridisk når han kan risikere å bli anmeldt selv, så jeg spurte venninna mi.

Hun sa at han blandet «advokaten» inn fordi han var tillitsvalg på jobben sin og ikke ville få et dårlig rykte(?). Han ville anmelde henne for et eller annet også, tror det var falsk anklagelse og anmelde meg for trakassering og falske beskyldinger sa ho. 

TS

Skrevet

Du trenger da ikke å miste venninna di? Bare legg akkurat denne saken død. Som hun forsåvidt også ber deg om. Mannen er en gris, og dere må slutte å sende nakenbilder, herregud.

Ikke bekymre deg for dette med anmeldelse. Du har ikke gjort noe galt, og det vil bli henlagt. Mannen risikerer mye ved å anmelde dette.

Anonymkode: a16c4...feb

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger da ikke å miste venninna di? Bare legg akkurat denne saken død. Som hun forsåvidt også ber deg om. Mannen er en gris, og dere må slutte å sende nakenbilder, herregud.

Ikke bekymre deg for dette med anmeldelse. Du har ikke gjort noe galt, og det vil bli henlagt. Mannen risikerer mye ved å anmelde dette.

Anonymkode: a16c4...feb

Jeg sender aldri nakenbilder. Blir vanskelig å stole på henne igjen hvis det er hun som lyver...Begynner å tenke på hvorfor hun sier at vi må ligge lavt og nekter meg å prate med noen on det ETTER jeg sier at jeg vil kontakte enten sjefen nedpå der, eller prate med noen som har kjennskap til saken når jeg tydeligvis er involvert. 

Ja, er akkurat det. Han risikerer mye ved å anmelde dette her når det er han som i utgangspunktet har gjort noe dumt. 

TS

Skrevet

TS, det kan også være at venninna di snakker sant og gjenforteller akkurat det denne mannen sa.

så er det flere moment å tenke på:

- mannen sier han skal anmelde saken, enten for å skremme eller fordi han tenker han skal gjøre det og så skjer det ingenting mer fordi det faller bort i sanden.

- mannen sier han skal anmelde, drøfter dette med advokat/politi og får råd om å la dette være 

- mannen har anmeldt deg men det tar litt tid å få dette i posten.

Så det hun sier kan absolutt være reelt, men mannen kan angre seg osv.

Anonymkode: efc3a...239

• Liker 1
Skrevet

Du kan slappe helt av. Jeg anmeldte en ekling som ringte og plaget meg på skjult nummer i lang tid. Jeg visste ikke hvem han var, eller hvor jeg fikk nummeret. Men de sa at han ikke hadde gjort noe straffbart, så de kunne ikke gjøre noe. Tror ikke han har noen sak.

Anonymkode: 4ba02...0bc

• Liker 1
Gjest Frosendiva
Skrevet

Kan jo hende att venninden din faktisk trodde at dere ble anmeldte  . 19 år du er litt  lett påvirket av mye eldre folk da  altså hun juge ikke men bare videreførete en løyn hun hadde trodd på

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS, det kan også være at venninna di snakker sant og gjenforteller akkurat det denne mannen sa.

så er det flere moment å tenke på:

- mannen sier han skal anmelde saken, enten for å skremme eller fordi han tenker han skal gjøre det og så skjer det ingenting mer fordi det faller bort i sanden.

- mannen sier han skal anmelde, drøfter dette med advokat/politi og får råd om å la dette være 

- mannen har anmeldt deg men det tar litt tid å få dette i posten.

Så det hun sier kan absolutt være reelt, men mannen kan angre seg osv.

Anonymkode: efc3a...239

Hun svarer ikke når jeg sier jeg vil ta kontakt med politiet for å høre om saken og nekter å fortelle meg navn på noen, så nå ignorerer hun meg....

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...