Gå til innhold

Kan postnord levere på døra når du bor i blokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt fra Nelly og pakke kommer igjen til postkontor. Mener å huske at det før var alternativer for hjemlecering at det nå ikke er det. Stemmer dette? 

Anonymkode: 08703...df5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, helthjem leverer i blokk, men du må oppdatere adressen din på hjemmesidene deres. Oppgi etasje, og dørnummer. De teller antall dører fra venstre. Bor du i 3 etasje f.eks, med 4 leiligheter (2 på hver side), blir din dør det nummeret fra postbudets venstre i trappeoppgangen. Hvis du bor til høyre blir de andre leilighetene til venstre 1 og 2, og hvis din dør er første til høyre, blir din dør nr 3 fra postbudets venstre. Gangdører telles ikke. Bare leilighetsdører.

helthjem pleier å sende epost når du har bestilt, der de ber deg oppdatere dette. De første gangene ignorerte jeg eposten, fordi jeg ikke forstod at jeg kunne få pakken hjem. Men nå syns jeg det er deilig å slippe å gå på postkontoret, og slippe å utsette meg for smitte.

Anonymkode: 7fc08...e88

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, helthjem leverer i blokk, men du må oppdatere adressen din på hjemmesidene deres. Oppgi etasje, og dørnummer. De teller antall dører fra venstre. Bor du i 3 etasje f.eks, med 4 leiligheter (2 på hver side), blir din dør det nummeret fra postbudets venstre i trappeoppgangen. Hvis du bor til høyre blir de andre leilighetene til venstre 1 og 2, og hvis din dør er første til høyre, blir din dør nr 3 fra postbudets venstre. Gangdører telles ikke. Bare leilighetsdører.

helthjem pleier å sende epost når du har bestilt, der de ber deg oppdatere dette. De første gangene ignorerte jeg eposten, fordi jeg ikke forstod at jeg kunne få pakken hjem. Men nå syns jeg det er deilig å slippe å gå på postkontoret, og slippe å utsette meg for smitte.

Men de har postnord som frakt selskap. Ikke helthjem så dette er ikke noe alternativ. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men de har postnord som frakt selskap. Ikke helthjem så dette er ikke noe alternativ. 

Jo, jeg ble kontaktet da jeg bestilte gjennom postnord, så det er absolutt mulig.

Skrevet

Jeg bor i blokk, og Postnord kan derfor ikke levere på døren til meg, har de sagt. 

Anonymkode: 729c1...3d3

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor og i blokk og her er Postnord titt og ofte så de finner nå frem. :P 

Skrevet
2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Jeg bor og i blokk og her er Postnord titt og ofte så de finner nå frem. :P 

Ts har de fraktet fra Nelly til deg? Synes det er rart. Fot det kommer ikke opp som noe alternativ når jeg bestiller på nelly i det hele tatt.. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts har de fraktet fra Nelly til deg? Synes det er rart. Fot det kommer ikke opp som noe alternativ når jeg bestiller på nelly i det hele tatt.. 

Nei, har ikke handlet noe der. :) Men Post Nord har vært å levert pakker på døra fra andre nettbutikker. Men du kan jo og hente det på utleveringssted det, det gjør jeg og av og til. Er jo ikke alltid man kan velge.

Skrevet
57 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev:

Nei, har ikke handlet noe der. :) Men Post Nord har vært å levert pakker på døra fra andre nettbutikker. Men du kan jo og hente det på utleveringssted det, det gjør jeg og av og til. Er jo ikke alltid man kan velge.

Jo kommer hjem til meg nå. Fikk en melding om henting på utleveringssted men var et alternativ om hjemlecering. Men når på døgnet kommer de vanligvis?

Der jeg bodde før brukte de å levere på døra om natta nemlig...

Skrevet

Jeg mottok melding om at en pakke ble levert på postkontoret. Er alvorlig syk og i risikogruppe for Korona, så er veldig forsiktig og går ikke i butikken. Bestilte derfor hjemlevering av pakken. Postkontoret er 300 m fra der jeg bor, så trodde det ville ta max. et par før jeg fikk pakken levert hjem,. Det viste seg å ta 8 dager! Og så satte de igjen pakken ute på plenen slik at den ble klissvåt av regnet, når de fint kunne satt den under takutspringet som er over ytterdøren. Så det der kommer jeg ikke til å gidde å betale for igjen. Anbefaler ingen andre å benytte seg av det heller. Vil helst droppe hele Postnord. 

Anonymkode: 6807b...8cf

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor i blokk, og Postnord kan derfor ikke levere på døren til meg, har de sagt. 

Anonymkode: 729c1...3d3

Det stemmer ikke. Sikkert en lat postmann som ikke gadd.

Skrevet

Ja, hvis de bruker HeltHjem. Det gjør de ikke her lenger. Nå blir pakkene overlevert Posten, som legger de i postkassen. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mottok melding om at en pakke ble levert på postkontoret. Er alvorlig syk og i risikogruppe for Korona, så er veldig forsiktig og går ikke i butikken. Bestilte derfor hjemlevering av pakken. Postkontoret er 300 m fra der jeg bor, så trodde det ville ta max. et par før jeg fikk pakken levert hjem,. Det viste seg å ta 8 dager! Og så satte de igjen pakken ute på plenen slik at den ble klissvåt av regnet, når de fint kunne satt den under takutspringet som er over ytterdøren. Så det der kommer jeg ikke til å gidde å betale for igjen. Anbefaler ingen andre å benytte seg av det heller. Vil helst droppe hele Postnord. 

Klag, og vis til tidspunkt og pakke. 

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klag, og vis til tidspunkt og pakke. 

Jeg ringte og klaget, men personen i andre enden var omtrent som en robot og bare leste opp den samme setningen om igjen og om igjen om at de beklaget det inntrufne. Vedkommende snakket så dårlig norsk at hun ikke forsto hva jeg sa. Jeg stilte henne spørsmål og ba om å få snakke med noen andre, men hun bare fortsatte å lese opp den samme teksten. Så jeg sendte til slutt en mail og klaget, men fikk bare den samme teksten der også. Håpløst! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...