Danseskjørt Skrevet 30. september 2020 #1 Skrevet 30. september 2020 Inspirert av tråden «skravletråd for sykepleiestudenter»☺️ Her kan vi diskutere fag, erfaringer og ellers bare skravle om løst og fast😄
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #2 Skrevet 30. september 2020 Jeg oppfordrer alle sykepleiere som tilhører KS området til å stemme i uravstemningen som pågår nå! Anonymkode: cdd0c...082 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #3 Skrevet 30. september 2020 Jeg tenker at KG ikke er stedet for sykepleiefaglig/preofesjonsfaglig diskusjon. Anonymkode: 370f1...2cc 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at KG ikke er stedet for sykepleiefaglig/preofesjonsfaglig diskusjon. Anonymkode: 370f1...2cc Nei KG er bare stedet der folk rakker ned på sykepleierne, og spyr ut all sin eder og galle mot yrkesgruppen... Men hvorfor kan man ikke diskutere omsorgsteori, bruk av triagesystemer eller oppgavefordeling på post på KG? Tror du noen blir støtt av at andre liker K. Martinsen, at noen bruker METTS og ikke SATS, eller at det kommer frem fordele og ulemper med gruppesykepleie vs oppgavesykepleie? Tror du alt handler o, å del pasienthistorier? Venter spent på begrunnelsen din. Anonymkode: 3b452...d25 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Dere har et eget forum for dette; sykepleiediskusjon. Anonymkode: 370f1...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har et eget forum for dette; sykepleiediskusjon. Anonymkode: 370f1...2cc Det besvarte ikke spørsmålet mitt, nemlig hvorfor KG ikke er stedet for sykepleiefaglig diskusjon. Mange profesjoner disuterer her inne selv om de har egne forum, hva er galt med det? Anonymkode: 3b452...d25 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Hvilke da om jeg tør spørre? Juristene? Ergoterapeutene? Jeg tenker at du bør ha såpass innsikt i etikk at du har forståelse for det selv. Anonymkode: 370f1...2cc 3
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Hva synes dere om 12timers vakter? Ferre på jobb forde de mener at velferdsteknologi overtar omsorgen for gamle med demens? Kan et overvåkningskamera oppfatte alt som ellers ville blitt oppfattet ved nattetilsyn på runde?? Feks resp trøbbel, om vedkommende ligger og gråter, ynker seg i smerter eller roper om hjelp? Jeg synes dette er en sørgelig utvikling. 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere har et eget forum for dette; sykepleiediskusjon. Anonymkode: 370f1...2cc Vettu... du trenger ikke gå inn i tråden. Hvorfor kan ikke spl få lov å ha egen tråd når det bøttes ned med penistråder, analsex tråder osv? Hvis en en slik tråd for sykepleiere plager deg så synd for deg. Anonymkode: 3fb86...7bd 8
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 sklle ønske jeg ikke hadde blitt sykepleier Så mange gamle mennesker og de maser og lukter så ekkelt. Anonymkode: bbca1...93f
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilke da om jeg tør spørre? Juristene? Ergoterapeutene? Jeg tenker at du bør ha såpass innsikt i etikk at du har forståelse for det selv. Anonymkode: 370f1...2cc Det er ingenting som er etisk feil med å diskuteree fag og arbeidsvilkår, så lenge man ikke drar inn pasienthistorier. Nå må du klare å forklare det du påstår, hva er uetisk med å diskutere f.eks vaktlengde som en over spør om? Eller teorier, ulike triagesystemer, metoder for medisinutdeleing (manell, automatisk f.eks), forebygging av liggesår eller gode sosiale tiltak i sykehjem? Både andre helseansatte, lærere og barnehgelærere som har yrker med taushetsplikt diskuterer jevnlig på KG, uten at det på noen måte er verken uetisk eller tilkjennegir taushetsbelagt informasjon. Anonymkode: 3b452...d25 6
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #11 Skrevet 30. september 2020 Nei, man gjør jo ikke det. Det blir det samme som en BHG lærer lurer på saksgangen i sakkyndig vurdering, eller læreren som trenger hjelp til et undervisningsopplegg. Man snakker med kolleger, ikke hvermansen på AB forum. Men for all del; kos dere med diskusjon av liggesår og velferdsteknologi - løst og fast. Anonymkode: 370f1...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Skrevet 30. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man gjør jo ikke det. Det blir det samme som en BHG lærer lurer på saksgangen i sakkyndig vurdering, eller læreren som trenger hjelp til et undervisningsopplegg. Man snakker med kolleger, ikke hvermansen på AB forum. Men for all del; kos dere med diskusjon av liggesår og velferdsteknologi - løst og fast. Anonymkode: 370f1...2cc Men du sier det er etisk feil, da må du klare å begrunne hvor etikken svikter. Det klarer du ikke her. Anonymkode: 3b452...d25 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #13 Skrevet 30. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, man gjør jo ikke det. Det blir det samme som en BHG lærer lurer på saksgangen i sakkyndig vurdering, eller læreren som trenger hjelp til et undervisningsopplegg. Man snakker med kolleger, ikke hvermansen på AB forum. Men for all del; kos dere med diskusjon av liggesår og velferdsteknologi - løst og fast. Anonymkode: 370f1...2cc Det kan jo være veldig interessant å høre erfaringer fra andre arbeidsplasser enn sin egen. Ser ikke noe etisk betenkelig med å diskutere sykepleiefaget på KG. Anonymkode: e84d2...d0b 5
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Skrevet 30. september 2020 Hey, dette er en tråd for SYKEPLEIERE. Slutt å spy ut dårlig stemning eller pell dere ut av tråden. Vi diskuterer ikke taushetsbelagt informasjon, så hva er problemet? Anonymkode: 2efbb...3f5 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #15 Skrevet 2. oktober 2020 Hvordan opplever du at avstandsreglene i disse koronatider påvirker deg som sykepleier på jobb? Får pasientene dine gi deg en spontan klem lenger? Sitter du på sengekanten når du tar en prat med pasienten din? Holder dem i hånda eller stryker over håret? Hva gjør du når pasienten strekker frem hånda for å takke for god omsorg og pleie? Gjør du deg tanker om dette? Jeg er ganske bekymret for at det mellommenneskelige i sykepleietjenesten er i ferd med å bli sterkt påvirket og vil gi varige negative resultater for oss alle. Anonymkode: fd2ea...2b9 1
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Skrevet 6. oktober 2020 Er snart ferdigutdannet, men sliter med å finne ut hvordan jeg skal få regnet ut ansienniteten min. Har jobbet som ringevikar på ørten forskjellige steder, men har også hatt noe fast jobb de siste 10 årene. Må jeg bare ringe samtlige arbeidsplasser å håpe de har oversikt over alle timene jeg har jobbet der? Er så kjedelig å starte langt nede på lønnsstigen dersom jeg egentlig kan starte på 8-10 år. Hjelp 😩 Anonymkode: 0f837...c82
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Skrevet 6. oktober 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er snart ferdigutdannet, men sliter med å finne ut hvordan jeg skal få regnet ut ansienniteten min. Har jobbet som ringevikar på ørten forskjellige steder, men har også hatt noe fast jobb de siste 10 årene. Må jeg bare ringe samtlige arbeidsplasser å håpe de har oversikt over alle timene jeg har jobbet der? Er så kjedelig å starte langt nede på lønnsstigen dersom jeg egentlig kan starte på 8-10 år. Hjelp 😩 Anonymkode: 0f837...c82 Er ikke sykepleier, men står ikke dette på arrestene dine? Timetallet sto i alle fall på attesten jeg fikk etter å ha jobbet i hjemmetjenesten. Uansett skal arbeidsgiver ha oversikt, men skjønner det er kjipt å ringe rundt... Du får trøste deg med at timebetalingen blir god, i det minste. 😜 Anonymkode: 87ade...590
Christina82 Skrevet 6. oktober 2020 #18 Skrevet 6. oktober 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Er snart ferdigutdannet, men sliter med å finne ut hvordan jeg skal få regnet ut ansienniteten min. Har jobbet som ringevikar på ørten forskjellige steder, men har også hatt noe fast jobb de siste 10 årene. Må jeg bare ringe samtlige arbeidsplasser å håpe de har oversikt over alle timene jeg har jobbet der? Er så kjedelig å starte langt nede på lønnsstigen dersom jeg egentlig kan starte på 8-10 år. Hjelp 😩 Anonymkode: 0f837...c82 vet ikke hva sykehus tilbyr, men kommune gir deg ofte lønn rett på 8-10 år. Det er bare å stille krav også.
Helgeline Skrevet 6. oktober 2020 #19 Skrevet 6. oktober 2020 På 2.10.2020 den 7.45, AnonymBruker skrev: Hvordan opplever du at avstandsreglene i disse koronatider påvirker deg som sykepleier på jobb? Får pasientene dine gi deg en spontan klem lenger? Sitter du på sengekanten når du tar en prat med pasienten din? Holder dem i hånda eller stryker over håret? Hva gjør du når pasienten strekker frem hånda for å takke for god omsorg og pleie? Gjør du deg tanker om dette? Jeg er ganske bekymret for at det mellommenneskelige i sykepleietjenesten er i ferd med å bli sterkt påvirket og vil gi varige negative resultater for oss alle. Anonymkode: fd2ea...2b9 Jeg gir klemmer og sitter på sengekanten. Tar i handa når den strekkes frem osv. Disse reglene fungerer ikke ift min pasientgruppe, som er personer med demens på skjermet avdeling. Det samme gjør mine kolleger. Når de har restriksjoner på kontakt med sine nærmeste, blir det dobbel «straff» å ikke få nærhet fra oss pleiere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå