Gå til innhold

Prevansjon nok en gang..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillene for en uke siden. Har gått på trionetta i rett under 3 år og skiftet til Yasmin for et halvt år siden.

Men nå vil jeg ikke mer. Merker at sexlysten er nedsatt, og har lest flere plasser at den kan forbli det resten av livet :overrasket:

Nå har jeg ingen fast partner, så kondom går foreløpig greit. Litt tungvint og stemningsødeleggende, men går greit..

Det jeg nå har begynt å bekymre meg for, tar sorgene på forskudd, er hva jeg skal finne på om jeg eventuelt får en fast partner. Kondom er bare tungvint.

Har ingen barn og sterke menssmerter, så spiral er vel kanskje utelukket?

Har heller ikke lyst å begynne på p-piller eller p-plaster.

Hvor sikker er persona og ladycomp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff jeg sliter med det samme... Omtrent ikke lyst på sex lenger og dessuten går jeg opp nesten to str når jeg går på p-piller!! Serut som en flodhest!!

Jeg funderer også å begynne på en av de... Men synd de er så veldig dyre!!!

Må man virkelig betale så mye for den... Var ei jeg snakket med som snakket om under 600kr... Billigste jeg har sett er til 945,- Ellers må man jo over 3000kr...

Gjest Sukkerert
Skrevet

Jeg har gått på p-piller omtrent like lenge som deg og har også nettopp sluttet. Det er deilig å vite at kroppen ikke lenger blir påvirket av ekstra hormoner. Og sexlysten har blitt høyere.

Jeg har fast partner og kondom funker helt fint. For oss er det i alle fall en vanesak.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har kjøpt en LadyComp (og når jeg begynte å gange opp hva jeg ellers betaler i p-piller for den neste 20-25 årene av mitt liv, så var ikke den så dyr likevel... Og det er før jeg tenker på hvor vanskelig det kan være å bli gravid rett etter pilleslutt, når den tid kommer)

I praksis har det blitt mye kondom, fordi jeg ikke har EL og derfor ikke får så mange grønne lys fra LC, men det håper jeg ordner seg snart. Uansett, kondom er ikke så ille det. Det er lit hva man gjør det til, for oss fungerer det helt greit, vi har begge større glede av det enn da jeg gikk på p-piller (og ikke hadde sexlyst), det ødelegger ikke steminga for oss, og det er ikke tungvindt synes nå jeg da. Men det er vel en vanesak.

Skrevet

Hvis du har sterke menssmerter er det nok greit å styre unna spiral ja.. For smertene økte en god del for min del etter jeg satte inn spiral.

Skrevet

Har du vurdert p-stav som et alternativ før du evt. prøver spiral. (du kan få det selv om du ikke har fått barn.)

Skrevet

Som jeg skrev i en annen tråd her, jeg er superglad i pearlyen min!! Den funker kjempebra!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...