Gå til innhold

Anbefale restaurant i Bergen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke kjede-restaurant (Egon, peppes, andre pizzarestauranter osv). 

Gjerne litt romantisk :) Ønsker at både service og mat skal være god. 

Anonymkode: 40acc...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på hvilken type mat du ilker. 

Jeg er glad i indisk. Av de indiske i Bergen, foretrekker jeg Taj Mahal i marken. De har knallgod mat, god service, og koselige lokaler. Arti har god mat, men ukoselige lokaler, og dårlig service, og Maharaja har dårlig alt.. 

Ruccola har god mat, og koselige lokaler, om du liker italiensk. 

Anonymkode: d1359...3e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad i italiensk og anbefaler Villani, Villa Blanca, Bien Centro og Ruccola. I motsetning til hun over syns jeg Maharaja har veldig god mat, men servicen suger. 

Anonymkode: 1f874...e90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Spisekroken på Klosteret. Romantisk, god service og nydelig mat. 

Anonymkode: 0178a...4fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Munken bistro! ❤️

Ellers har Lysverket, Allmuen og Colonialen ordentlig god mat. Og Ellie, men den ligger litt mer usentralt til(Danmarksplass)

Anonymkode: acede...e96

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spisekroken er veldig hyggelig ja. Men vær obs på at den er BITTELITEN, og man sitter veldig oppi hverandre. I den prisklassen er Colonialen 44 min favoritt.
Ellers er jeg glad i Bien Centro (velg for Guds skyld denne foran Villani hvis du vil ha italiensk) og Bien Snackbar for burger. Hoggorm har veldig god pizza (dog litt mer uformell atmosfære, samme med Snackbaren).

Ellie er dessverre sengt for godt.

Anonymkode: a8e0d...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Spisekroken varmt. Ta tre-retters med vinpakke. Dødsgod mat. Men ja, det er som AB sier over her et veldig lite lokale. 

Eventuelt Colonialen 44, tre-retters der også. De fikk nylig god kritikk i BT også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2020 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Hoggorm har veldig god pizza

Synes du? Ikke fan av Hoggorm-pizza, er en rar søtlig bismak av den. Og så skal det være så "kule" smakskomboer, ikke alltid like vellykket. 

Koreansk - Kogi. Ikke spesielt romantisk lokale, da. Italiensk: Centro har best pizza, men Villani har koseligere lokaler. Beste indiske er Arti på Danmarksplass, spør du meg. På Danmarksplass er også Bien Snackbar, som har bra burger. 

Andre alternativer: Allmuen (noen ganger fantastisk mat, andre ganger helt ok). Lunsj på Bjerk (ok mat, men fin utsikt). På Colonialen 44 har mannfolka klaget over små porsjoner, men maten er god. 

Anonymkode: c75dd...7d7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du? Ikke fan av Hoggorm-pizza, er en rar søtlig bismak av den. Og så skal det være så "kule" smakskomboer, ikke alltid like vellykket. 

Koreansk - Kogi. Ikke spesielt romantisk lokale, da. Italiensk: Centro har best pizza, men Villani har koseligere lokaler. Beste indiske er Arti på Danmarksplass, spør du meg. På Danmarksplass er også Bien Snackbar, som har bra burger. 

Andre alternativer: Allmuen (noen ganger fantastisk mat, andre ganger helt ok). Lunsj på Bjerk (ok mat, men fin utsikt). På Colonialen 44 har mannfolka klaget over små porsjoner, men maten er god. 

Endelig noen som er enig med meg mht pizza i Bergen! :5: 

Ellers støtter jeg forslaget om Spisekroken, Marg og bein og Colonialen 44. Første er mer tradisjonell, og siste har størst gourmet-tilsnitt (selv om det er mye mer avslappet nå enn da de hadde tastingmeny på gamle Colonialen).

Anonymkode: 3335e...866

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes den er god (i alle fall smakskomboene jeg har bestilt), og liker også godt at de har østers, men synes pizzaen på Centro også er veldig god. Hvis jeg skal spise pizza på budsjett synes jeg den på Kafe Spesial er mer enn god nok, og tar heller barna med meg dit enn på Peppes f.eks.
Jeg så rotte på Villani (uteserveringen) en gang, så jeg fikk litt avsmak, selvom jeg vet at det er mye rotter i byen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2020 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Oi, jeg elsker Hoggorm! Syns de har beste pizzaen i Bergen! Men litt avanserte smaker kanskje, skjønner at man kan bli skuffet hvis man forventer skinke og sjampinjong eller kjøttboller :P Veldig hipster lokale da, ikke særlig romantisk. 

Ellers enig i Kogi, de har supergod mat! Og de som jobber der er veldig koselige og serviceinnstilte. Munken bistro er romantisk og veldig bra. Bergen Brunsj for lunsj (eller brunsj hehe). Allmuen er greit, litt rar service og ganske dyrt, men de har temakvelder som kan være litt gøy. 

Anonymkode: ad490...2e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Oi, jeg elsker Hoggorm! Syns de har beste pizzaen i Bergen! Men litt avanserte smaker kanskje, skjønner at man kan bli skuffet hvis man forventer skinke og sjampinjong eller kjøttboller :P Veldig hipster lokale da, ikke særlig romantisk. 

Ellers enig i Kogi, de har supergod mat! Og de som jobber der er veldig koselige og serviceinnstilte. Munken bistro er romantisk og veldig bra. Bergen Brunsj for lunsj (eller brunsj hehe). Allmuen er greit, litt rar service og ganske dyrt, men de har temakvelder som kan være litt gøy. 

Prøv å være litt mindre nedlatende da. :roll: 

Hoggorm-pizzaen har dårlig bunn  med lite spenst (her er Bien Centro mye bedre) og den er alt, alt for salt. Blant annet. Hjelper ikke å flotte seg med bonito-flak og sånn hvis man ikke har det grunnleggende på plass først.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hoggorm-pizzaen har dårlig bunn  med lite spenst (her er Bien Centro mye bedre) og den er alt, alt for salt. Blant annet. Hjelper ikke å flotte seg med bonito-flak og sånn hvis man ikke har det grunnleggende på plass først.

Nettopp! Hjelper ikke å toppe grandis med trøfler og kobebiff, det er fremdeles grandis. Deig og saus er alfa og omega når det kommer til pizza. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Oi hehe, mente ikke å være nedlatende. Drar dit fordi jeg har lyst på noe annerledes, men hadde jeg hatt lyst på mer standard pizza og endt opp der hadde jeg jo blitt skuffa.

Ellers uenig, men smaken er som baken! Heldigvis mye bra pizza i Bergen nå da, masse å velge i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 30.9.2020 den 11.59, AnonymBruker skrev:

Spisekroken er veldig hyggelig ja. Men vær obs på at den er BITTELITEN, og man sitter veldig oppi hverandre. I den prisklassen er Colonialen 44 min favoritt.
Ellers er jeg glad i Bien Centro (velg for Guds skyld denne foran Villani hvis du vil ha italiensk) og Bien Snackbar for burger. Hoggorm har veldig god pizza (dog litt mer uformell atmosfære, samme med Snackbaren).

Ellie er dessverre sengt for godt.

På 2.10.2020 den 19.23, AnonymBruker skrev:

På 2.10.2020 den 19.31, AnonymBruker skrev:

Endelig noen som er enig med meg mht pizza i Bergen! :5: 

Ellers støtter jeg forslaget om Spisekroken, Marg og bein og Colonialen 44. Første er mer tradisjonell, og siste har størst gourmet-tilsnitt (selv om det er mye mer avslappet nå enn da de hadde tastingmeny på gamle Colonialen).

På 3.10.2020 den 22.41, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på Centro en gang, da var pizzaen helt bløt i midten, akkurat som deig. Har noen venner som har opplevd det samme og tenkte derfor at dette ikke var et sted å besøke på ny. 

Har pizzaen vært god og sprø når dere har vært der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på Centro en gang, da var pizzaen helt bløt i midten, akkurat som deig. Har noen venner som har opplevd det samme og tenkte derfor at dette ikke var et sted å besøke på ny. 

Har pizzaen vært god og sprø når dere har vært der? 

Det er napolitansk pizza, den skal være myk i midten og sprø i kantene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er napolitansk pizza, den skal være myk i midten og sprø i kantene. 

Takk for svar, visste ikke at det var en "greie". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...