AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Har sett det florerer av sånne innlegg tidligere. Men ikke noe som passer helt til min situasjon. barnefar har nektet å betale bidrag og har 0 i inntekt. Det har han hatt i 2,5år. i løpet av denne perioden har han og damen flyttet 2 ganger (kjøpt, det koster jo mtp dokumentavgift og alt som følger med). Og har nå igjen kjøpt seg rekkehus. Pluss ny bil for 2. Gang på 1år. Og 2 mops hunder nå nylig. (Ja jeg er bitter som stusser over dette) det er selvsagt mulig at damen hans står for alt dette (hun er sykepleier). Og han lever 100% på ho. Men er det mulig at han har fusket noe her? er det mulig på noen som helst måte? det skal sies at hans far har sittet i fengsel for bedrageri.. mulig han har lært et triks der? ja jeg er mulig bitter og undrer meg unødvendig. Men det er hardt å se når jeg(er student) må selv snu på hver krone fordi ungen Krever jo sitt med klær, yttertøy, aktiviteter osv. Jeg er jo student nå for å gi oss en bedre fremtid. Men det er bittert å se han ha slått seg selv i konkurs, men likevel får til alt dette. Det er pga Nav innkrevning jeg veit hvor lenge han har hatt 0 i inntekt.. han nekter jo å bidra på noen som helst måte om jeg spør om hjelp til f.eks vintersko. Da blokkerer han meg og nekter å svare på typ 1-2mnd. Selv om det jeg har å si er kun hjelp til ting til barnet, eller info om barnet, og ingenting annet. Anonymkode: 494f7...f07 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hvorfor fikk du barn med en slik mann? Jeg ville aldri fått barn med en fengselsmann. Anonymkode: af269...790 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor fikk du barn med en slik mann? Jeg ville aldri fått barn med en fengselsmann. Anonymkode: af269...790 Mulig jeg skrev feil. det er pappaen til barnefar som satt i fengsel. Hahaha ikke barnefar. -ts Anonymkode: 494f7...f07 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Skrevet 30. september 2020 Søkt om forskuddsbidrag utbetalt av nav? Anonymkode: 7852b...00c 2
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Skrevet 30. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Søkt om forskuddsbidrag utbetalt av nav? Anonymkode: 7852b...00c Og får du evt overgangsstønad eller er barnet for "gammelt"? Lenge siden brudd? Anonymkode: 7852b...00c
regine Skrevet 30. september 2020 #6 Skrevet 30. september 2020 Antar at du har krevd bidrag via NAV siden du skriver at NAV -innkreving er de som informerer deg om at han har null inntekt? I såfall har du gjort det du kan og må bare leve med situasjonen. Dessverre er det sånn i Norge at fedre slipper unna sitt økonomiske forsørgeransvar for sine barn, når de vet å sno seg. I dette tilfellet jobber han sikkert svart el, og da er det klart at det ikke kommer fram i noen offentlige registre at han har inntekt som det kan trekkes bidrag fra. Det beste du kan gjøre er å konsentrere deg om ditt og barnets liv. Ikke bruk krefter på å "be" faren om noe som helst, bare klar deg sjøl. Tøft? Jepp, det er det, men dessverre lite å gjøre med. Og da er det viktigere, både for deg selv og for ungen din, at DU bruker din energi på noe som betyr noe, ikke på å prøve å få far på banen. La han komme til deg om han vil noe. Så framt du ikke nekter ham evt avtalt samvær ol, så skylder du han ingenting. Det er hans barn, og dermed er det også hans eget ansvar å skape en relasjon til barnet. Det er ikke ditt ansvar. så ts - stikk fingeren i jorda, innse at du er alene om dette barnet og forhold deg til det. Og det er absolutt lov å være bitter over at det er sånn, men ikke la det overskygge livet ditt. Sånn er det bare. Og du - du klarer helt fint å sørge for ungens behov, selv om det er trangt nå, så blir det bedre på sikt, nettopp fordi du prioriterer å ta en utdannelse og dermed legger grunnlaget for bedring framover. Og så lenge barnet er lite, er det viktiste at klær og sko er hele og rene, ikke at de har ditt og datt merke eller lignende. Dermed trenger ikke sånt være så dyrt heller. 4
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Ts her. jeg har vært 100% alene om utgifter de siste 5årene, da fra når jeg gikk ifra han (barnet er 6år). Så jeg trenger ikke å stikke noen finger i jorden for å forstå det at jeg er alene om ting, ellers takk for omtanken😁 han har jo sagt jevlig igjennom årene at han hater å betale «fitteskatt». Så han snor seg nok unna om han kan. men ja, ville lufte tanken på at han kanskje driver med noe mygel. Eller om jeg bare er på bærtur. For det er sårt. og tenker jeg kan være blind av denne bitterheten. mennesker er jo komplekse, så selv om dette er sårt for meg, pga trang økonomi i den tiden av livet vårt nå (jeg veit jo det blir bedre etter endt studier), så betyr det ikke at jeg bruker masse krefter og ekstreme mengder oppmerksomhet på dette. Eller ikke fokuserer på mitt. Og ting har gått fint frem til nå. Vi legger oss ikke sultne eller går med filler. jeg synes bare det er bittert. Spesielt når han har fått fremmede til å sende meg meldinger om hvor fæl jeg er fordi jeg ber om bidrag via NAV. Så mulig det er med på å få meg til å legge ekstra merke til alt han har råd til, men ikke barnet sitt.. Men det er sårt nok til at jeg spør her anonymt, for jeg vil lufte meg. Uten å mase på de rundt meg. For de veit ikke dette, i og med jeg ikke ønsker den der «ååå stakkars deg». Spesielt som alenemor. Det stusselige blikket fra moren om. Orker ikke. Det er lettere for meg å snakke med fremmede. Teit? Kanskje det.. Anonymkode: 494f7...f07 4
Gjest Kerrs Pink Skrevet 30. september 2020 #8 Skrevet 30. september 2020 Nei, det er ikke teit.. og ja, han lurer nok unna en del, noen er gode på å sno seg. Har du søkt om bidragsforskudd?
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Skrevet 30. september 2020 «Fitteskatt» faktisk! For et ekkelt krapyl! Får vondt av deg Anonymkode: 52266...d8b 4
liljene Skrevet 1. oktober 2020 #10 Skrevet 1. oktober 2020 Jeg liker å strikke. Trenger du ullklær? Jeg kan godt strikke genser, bukse og lue hvis barnet trenger det. (Hater mønster dog, men kan strikke litt). Kjøper restegarn, men har mye liggende som jeg kan lage noe fint av. Send meg pm hvis du vil. Vil ikke koste deg noe :). 7
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #11 Skrevet 1. oktober 2020 Ta en telefon til NAV innkreving og spør om de kan se på dette, fordi han har kjøpt disse tingene. Ring skatt og be de se nærmere på ham, hvis de finner ut han jobber svart så må han begynne å betale både vanlig skatt og fitteskatt. Det hadde jo vært passende til ham. Anonymkode: 4d8f4...b71 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #12 Skrevet 1. oktober 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. jeg har vært 100% alene om utgifter de siste 5årene, da fra når jeg gikk ifra han (barnet er 6år). Så jeg trenger ikke å stikke noen finger i jorden for å forstå det at jeg er alene om ting, ellers takk for omtanken😁 han har jo sagt jevlig igjennom årene at han hater å betale «fitteskatt». Så han snor seg nok unna om han kan. men ja, ville lufte tanken på at han kanskje driver med noe mygel. Eller om jeg bare er på bærtur. For det er sårt. og tenker jeg kan være blind av denne bitterheten. mennesker er jo komplekse, så selv om dette er sårt for meg, pga trang økonomi i den tiden av livet vårt nå (jeg veit jo det blir bedre etter endt studier), så betyr det ikke at jeg bruker masse krefter og ekstreme mengder oppmerksomhet på dette. Eller ikke fokuserer på mitt. Og ting har gått fint frem til nå. Vi legger oss ikke sultne eller går med filler. jeg synes bare det er bittert. Spesielt når han har fått fremmede til å sende meg meldinger om hvor fæl jeg er fordi jeg ber om bidrag via NAV. Så mulig det er med på å få meg til å legge ekstra merke til alt han har råd til, men ikke barnet sitt.. Men det er sårt nok til at jeg spør her anonymt, for jeg vil lufte meg. Uten å mase på de rundt meg. For de veit ikke dette, i og med jeg ikke ønsker den der «ååå stakkars deg». Spesielt som alenemor. Det stusselige blikket fra moren om. Orker ikke. Det er lettere for meg å snakke med fremmede. Teit? Kanskje det.. Anonymkode: 494f7...f07 Hvorfor skal du beskytte han ? Det er da ikke du som gjør noe galt er - men den slyngelen som ikke vil ta vare på sitt barn. Send inn søknad til NAV om at de skal fastsette og kreve inn bidraget. Var gjennom det samme med far til mine 3 barn. Han var selvstendig og tok ikke ut lønn ( på papiret) , alt av verdier ble satt på hans nye kone. NAV kan gi han en faktisk inntekt - for ingen kan leve av ingenting. MEN selv om mannen hadde penger og det ble sendt lønnskrav etc til firmaet, så betalte han ikke. Mine barn fikk utbetalt gjelden nå når de alle er godt voksne - ble en god sum til de hver da. 😉 Anonymkode: 7c650...bcc 6
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #14 Skrevet 1. oktober 2020 9 minutter siden, Konungr skrev: Hvem gjorde det slutt? Skulle det frita ham for å forsørge barnet sitt hvis det var hun som gikk? Anonymkode: 016b2...6e8 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #15 Skrevet 1. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. jeg har vært 100% alene om utgifter de siste 5årene, da fra når jeg gikk ifra han (barnet er 6år). Så jeg trenger ikke å stikke noen finger i jorden for å forstå det at jeg er alene om ting, ellers takk for omtanken😁 han har jo sagt jevlig igjennom årene at han hater å betale «fitteskatt». Så han snor seg nok unna om han kan. men ja, ville lufte tanken på at han kanskje driver med noe mygel. Eller om jeg bare er på bærtur. For det er sårt. og tenker jeg kan være blind av denne bitterheten. mennesker er jo komplekse, så selv om dette er sårt for meg, pga trang økonomi i den tiden av livet vårt nå (jeg veit jo det blir bedre etter endt studier), så betyr det ikke at jeg bruker masse krefter og ekstreme mengder oppmerksomhet på dette. Eller ikke fokuserer på mitt. Og ting har gått fint frem til nå. Vi legger oss ikke sultne eller går med filler. jeg synes bare det er bittert. Spesielt når han har fått fremmede til å sende meg meldinger om hvor fæl jeg er fordi jeg ber om bidrag via NAV. Så mulig det er med på å få meg til å legge ekstra merke til alt han har råd til, men ikke barnet sitt.. Men det er sårt nok til at jeg spør her anonymt, for jeg vil lufte meg. Uten å mase på de rundt meg. For de veit ikke dette, i og med jeg ikke ønsker den der «ååå stakkars deg». Spesielt som alenemor. Det stusselige blikket fra moren om. Orker ikke. Det er lettere for meg å snakke med fremmede. Teit? Kanskje det.. Anonymkode: 494f7...f07 Uansett hvor lite du får fra han, og hvor sparsommelig dere må leve, så husk at du uansett er bedre stilt enn han! Selv om det kan se «vellykket» ut utenpå, betyr det ikke at han sitter så godt i det økonomisk. Bare tenk på gjelda han drar på seg til nav for at han ikke betaler bidrag😉 Har litt samme opplegg her, og jeg vet at vi har det så mye bedre med de få kronene vi har, enn det han og nyeste dama har. Om disse tafatte «mennene» ikke betaler bidrag på grunn av trass, sier det jo mest om dem uansett hvor mye penger de måtte ha ril alt mulig tull😅 Anonymkode: 8a008...826 2
Hr. Aktiv Skrevet 1. oktober 2020 #16 Skrevet 1. oktober 2020 Du får barnetrygd og bidragsforskudd selv om far ikke betaler bidrag. Har du da for dårlig økonomi må du selv fikse deg en jobb som er bedre betalt. Hadde dere hatt 50/50 så hadde du heller ikke fått noe bidragsforskudd med mindre far hadde tjent veldig godt. Gjør noe med situasjonen istedet for å suttre her. Det hadde jeg gjort.
youcancallmejune Skrevet 1. oktober 2020 #17 Skrevet 1. oktober 2020 For en ubrukelig og skamløs dott av en far ungen din har. Synd han ikke har funnet seg en dame som ser hva han er og sier fra, men da vet hun i alle fall hva han går for. Hun er bra naiv hvis hun tar sjansen på å stifte familie med en sånn. Her hadde jeg ikke hatt fnugg av dårlig samvittighet for å melde fra hvis jeg kjente til skattesnyteri eller annet lureri. Tvert imot, det hadde vært meg en glede. Ta opp med NAV at han kjøper nye biler og leiligheter rett som det er. En sykepleier tjener ikke så godt at hun kan forsørge dem begge og kjøpe boliger og biler i fleng. I så fall må hun ha formue de tærer på. Jeg tipper at han jobber svart. Kan du finne ut hvor og med hva? 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #18 Skrevet 1. oktober 2020 Samme opplegget her i gården. Han har ikke betalt noe barnebidrag. Jeg er også i to jobber og studerer for å overleve og sikre meg en trygg fremtid. Men er trist pga lavere levestandard for barna. Gjør det beste jeg kan, og ofrer meg selvfølgelig. Men det er barna det går utover og jeg er dønn sliten og deppa hver dag. Dere fedre som straffer oss for å ikke betale barnebidrag straffer deres eget kjøtt og blod. Det er så utrolig trist. Anonymkode: 2d8fb...314 2
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #19 Skrevet 1. oktober 2020 Her er barnefar også typen som gjør alt for å ikke betale bidrag. Men han gjør dette ved å ha 50/50 omsorg, dvs at han har barnet hos seg lar han sitte med iPad og Netflix døgnet rundt, lengst mulig dager i barnehagen. Og alt av klær og utstyr er nedslitt og gratis arvede klær. Barnet får aldri noe han ønsker seg av far og er alltid overlatt til seg selv med iPad. Jeg vet ikke om min situasjon er bedre enn din. Jeg har konstant dårlig samvittighet for det som skjer med barnet når han er hos far. Går høre av sønnen min at han har rundet Netflix. Anonymkode: bb59c...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2020 #20 Skrevet 1. oktober 2020 Nav innkreving fungerer alt for dårlig! Og du har all rett til å være skuffa og oppgitt! Oppdrar selv tre barn alene, og eksen har lurt seg unna bidrag i åresvis. Gjelden hans er nå på over 300,000kr! Penger barna trenger! Hjelper liksom ikke at de får de når de selv er voksne. Det er altfor lett å sno seg unna, spesielt de som er sammen med patetiske damer som de setter alt av verdier på. Finnes dessverre mange sånne damer som er med å hjelpe. Systemet burde slått hardere ned på disse idiotene! Rett i fengsel om man ikke gjør opp gjelden innen en viss tid. Anonymkode: 9440f...020 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå