Gå til innhold

Hvordan forklare en kollega at han er litt for mye oppå meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en mann på 29 år.

På jobben så er det en annen kollega (mann), ca i 44 årene.

Mye av tingene han snakker om, har jeg ikke noe interesse av, og mye av det han vil snakke om er "kvinnfolk". Ganske tydligt at han ikke får seg mye siden han alltid spør om ting og tang.

Men jeg er ikke interessert i og sitte og snakke om sex eller kvinnfolk til en mann jeg nesten ikke kjenner. Jeg synes det er litt "ekkelt". 
Jeg er på jobb for og jobbe, ikke for og få meg venner.

Jeg vil jo også ikke være uhøflig eller bli uvenn med han, fordi vi jobber på samme avdeling og vi er ganske mye rundt hverandre.

Hvordan kan jeg ta dette videre? 

Ja, jeg kan sikkert ta dette videre med sjefen min, men da vet jeg at han blir og ta opp dette med han, og jeg vil føle meg ganske slem etterpå.
Noen tips?

Anonymkode: a6f8f...aa3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det en jobb hvor det er vanlig å prate gjennom dagen? Forstår veldig godt at dette er et problem for deg! Enten fokuser på jobben din og heng minst mulig rundt for å prate. Eller si rett ut at beklager men jeg syns disse temaene ikke passer seg på jobb.

Anonymkode: df16b...d5f

Skrevet

Kan du begynne å si "har ikke tid til prat nå" hver gang han kommer for å slå av en prat? Også viser du med kroppsspråket at du tydelig konsentrerer deg videre om jobb. Hvis han ikke gir seg så følger du opp med "som sagt, har ikke tid". Min samboer på 28 har også en kollega i 50 årene som er lik som din (som vil prate om og sende bilder av "kvinnfolk") han må også unngå han og ikke svare på Messenger osv. Merkelige greier det der..

Anonymkode: 1330f...c93

• Liker 1
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Noen tips?

Anonymkode: a6f8f...aa3

Jeg tror at vi alle har eller har hatt en slik kollega 🙄

Du har min dypeste medfølelse. Det som har fungert for meg er å ignorere en slik kollega med mindre det er noe jobbrelatert. Jeg skiftet ganske fort tema hvis vi kom på upassende tematikk. Hvis de er av typen som tar ikke hint (de er jo gjerne det) så kan jeg være ganske tydelig på at jeg er opptatt med noe annet.

Og hvis de begynner å grave om personlige ting så er jeg rimelig tydelig på at jeg ikke setter pris på det.

En ting du må være klar over er at vi kjenner ikke din situasjon her - det kan være at du nettopp har startet å jobbe der eller at du har med en kar som har issues utover det å mangle sosiale antenner. Han kan også være en kar som er i midtlivskrise eller noe - jeg selv er 39 og jobber med mange folk i 20-årene og selv om de er hyggelige og vi har moro på jobben så synes jeg ikke vi er i samme fase av livet - jeg unngår å diskutere private ting med dem og føler ikke at de har mye å bidra med der heller.

Anonymkode: 3c022...a61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...