AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Del Skrevet 29. september 2020 Har ikke helt fulgt med på navnetrendene, men har hatt Lucas som favorittnavn siden 80-tallet. Flyttet hjem til Norge nå etter 15 år i Italia. venter vårt første barn og nevnte for en venninne at jeg ville kalle han Lucas. Hun kunne da informere om at 4 (!!!) av de 17 barna i barnehagen som sønnen kommer til å gå i, heter Lucas/Lukas. Jeg fikk sjokk. For 15 år siden var det ikke så mange som het det. Er det andre navn som det er overforbruk av for tiden, som vi også bør styre unna? Anonymkode: 78a8b...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Del Skrevet 29. september 2020 Sjekk navnestatistikken på SSB. Anonymkode: 08b6f...3b3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skalperud Skrevet 29. september 2020 #3 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg føler det, 4 av kompisene til guttungen heter det. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg kjenner to med navn Lucas. Den ene er 10 år og den andre er 30. Guttenavn jeg synes går igjen og igjen og igjen er Liam, Matheo, Jacob, Filip og Olav. Det heter ALLE. Anonymkode: 1bf78...b01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #5 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg kjenner bare to som heter Lucas, i alderen 4-7 år. Ville ikke styrt unna det navnet når du liker det så godt 🙂 Ser forresten ut til at navnetrenden har endret seg. Nå er det tradisjonelle enkle navn som gjelder. Veldig mange heter Andreas, Sigve, Ingrid og Frida Anonymkode: 9c17f...83a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #6 Del Skrevet 30. september 2020 Sjekk navnestatistikken på SSB, ja. Lukas/Lucas har vært veldig populært de siste 10 årene. Anonymkode: 64e99...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2020 #7 Del Skrevet 5. oktober 2020 Kjenner svært mange mange som har små gutter under fem som heter Lucas, dessverre. Hva med Luca i stedet? Anonymkode: 85292...e06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #8 Del Skrevet 6. oktober 2020 Kjenner en feit, fæl, ekkel skrikerunge som heter Lucas. Alle kaller’n tjukkas🤷♀️ Anonymkode: 320a3...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #9 Del Skrevet 6. oktober 2020 Elsker det navnet, kjenner ikke noen som heter det. Anonymkode: b38af...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #10 Del Skrevet 6. oktober 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner svært mange mange som har små gutter under fem som heter Lucas, dessverre. Hva med Luca i stedet? Anonymkode: 85292...e06 Nei det er jo ikke fint i det hele tatt. Lucas er fint. Luca er ikke. Anonymkode: 1c5f1...4bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #11 Del Skrevet 6. oktober 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner en feit, fæl, ekkel skrikerunge som heter Lucas. Alle kaller’n tjukkas🤷♀️ Anonymkode: 320a3...0a2 På tide å ta en (eller hundre) samtaler med folk i din omgangskrets. Deg også sannsynligvis. Anonymkode: 1c5f1...4bf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #12 Del Skrevet 6. oktober 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: På tide å ta en (eller hundre) samtaler med folk i din omgangskrets. Deg også sannsynligvis. Anonymkode: 1c5f1...4bf Ja det er en voksen person med voksne venner som kaller et barn dette? Huff det er sjukt. Anonymkode: b38af...0df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #13 Del Skrevet 6. oktober 2020 Det korte svaret er ja. Veldig mange heter det. Luca er jo bare en annen variant av samme navnet, så ikke spesielt originalt (hvis det var det man ønsket å være). Tror også mange vil ta feil og tro at Luca heter Lucas fordi det høres så likt ut. En del nordmenn vil kanskje også tro det er et jentenavn pga. a-endelsen, litt som at Andrea har blitt et jentenavn i Norge, selv om det egentlig er et guttenavn. Anonymkode: 64e99...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #14 Del Skrevet 6. oktober 2020 Veldig mange som heter Lucas her også, og det har det vært i mange år nå. Og Liam, Leander osv.. Ok navn alle tre, men hjelpes så kjedelig når alle heter det samme😕 Anonymkode: 0edcc...503 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #15 Del Skrevet 6. oktober 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det er en voksen person med voksne venner som kaller et barn dette? Huff det er sjukt. Anonymkode: b38af...0df Mere uheldig, vil jeg si: tenk å kalle jæver’n Lucas, så blir han «tilfeldigvis» bælfeit😂🐷 Dem burde jo egentlig forutsett det, da begge foreldrene er kandidater til GBP🤷♀️ Anonymkode: 320a3...0a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #16 Del Skrevet 6. oktober 2020 Har to gutter i familien som heter det, og det er minst tre-fire i barnehagen rett ved. Hunden min heter også Lucas Anonymkode: b14a8...75d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2020 #17 Del Skrevet 6. oktober 2020 Har ikke kommet over noen enda, men er uansett ingen fan av gamle, bibelske navn. Anonymkode: ac6b7...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #18 Del Skrevet 7. oktober 2020 Det har blitt et pøbelunge-navn i følge venninna mi med barn på barneskolen... Anonymkode: 802aa...0d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2020 #19 Del Skrevet 7. oktober 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Mere uheldig, vil jeg si: tenk å kalle jæver’n Lucas, så blir han «tilfeldigvis» bælfeit😂🐷 Dem burde jo egentlig forutsett det, da begge foreldrene er kandidater til GBP🤷♀️ Anonymkode: 320a3...0a2 Jæver'n? Anonymkode: 99e52...e6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 8. oktober 2020 #20 Del Skrevet 8. oktober 2020 Dessverre er det altfor mange som kaller sønnen sin for Lukas eller Lucas nå for tiden. Det er 5-6 guttenavn som går igjen og det er gjerne flere med samme navn i enhver barnehage. Jeg skulle gjerne sett flere gamle, gode norske navn i bruk. Denne trenden de siste årene liker jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå