Gå til innhold

Pcos - har alder noe å si for graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har time til gyn neste uke, men tenkte å forhøre meg her med andres erfaringer. Er i et stabilt forhold og vi har snakket masse i sammen om det å få barn, noe vi begge gleder oss til. Samtidig er vi begge veldig «praktiske» av oss og tenker veldig på «papiret». Vi ønsker derfor å vente et par år slik at vi begge er ferdige med studiene. Jeg er 25 år nå.

Har pcos og er noe stresset over om det kanskje ikke er lurt å utsette graviditet over praktiske årsaker, altså redd for å vente for lenge. Spiller det noen rolle? Vi har lyst på flere barn, og er redd for at vi får problemer med å bli gravid, og jeg da begynner å bli oppi 30 årene før vi får vårt første barn, som heller ikke er ønskelig. Noen som har erfaringer/ innspill rundt dette?

Anonymkode: bf9b1...b38

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør gyn. når du er der neste uke. Slutt i alle fall på prevensjon en stund før dere tenker å starte prøvingen. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta.. men man må være innstilt på at det tar en stund og ikke klaffer med en gang, uansett :) 

Anonymkode: 83ee6...78c

Skrevet

Folk med Pcos har ofte høyt AMH.. som har vist seg å gi bedre resultater i ivf og man er generelt fruktbar noen år lenger.. men vil tippe dette jevner seg ut mtp at det å bli gravid med pcos ikke er bare bare i seg selv. Og selv om man har mange egg igjen så kan de være av dårlig kvalitet.. Eggene får dårligere og dårligere kvalitet med alderen .. pcos eller ei

Anonymkode: aeac4...c64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...