tussi84 Skrevet 29. september 2020 #1 Del Skrevet 29. september 2020 Syns det er vanskelig å beregne hvor mye klær jeg trenger til meg selv på sykehuset da jeg kun har fått beskjed om at jeg skal settes i gang og at barsel opphold i etterkant av fødselen skal i utgangspunktet ca være 4 dager. Jeg har også fått beskjed om at når de prøver å sette i gang så blir jeg samtidig innlagt på sykehuset. Hører jo at det å bli satt i gang kan ta alt fra noen timer til flere døgn, derfor vet jeg ikke hvor mye jeg trenger. Synes jeg egentlig har pakket alt for lite, men får knapt plass i en cabin koffert.. Har i utgangspunktet sett for meg lengst mulig opphold til nød med 9 til 10 dager fra innleggelse. Har pakket til meg sekvfølgende: - 10 truser. Mulig det blir litt lite, da jeg pleier fort å blø igjennom. De har netting truser på sykehus men hører jo at en del ikke finner de behagelige - 2 par svarte jogge bukser. Er redd for å blø igjennom klær her også.. - 2 amme bh. - 6 par sokker. Pleier egentlig å skifte sokker hver dag, men har ikke særlig med plass i bagen - 3 ammetopper/t shirts - 1 amme genser - 1 tynn jakke jeg kan ha utenfor tshirt - 1 pysj - amme innlegg - purelan - 2 pk bind. Sykehuset anbefalte at jeg tok med egne da de som de hadde kunne bli for store etterhvert. - en bok - lader til mobil telefon. - slippers - shampoo/balsam ... Gjenstår å pakke: - medisiner - tannbørste og tannkrem - hårbørste og noen hårstrikk - snacks og drikke (har egentlig ikke plass) - morgenkåpe (ikke plass) - nettbrett (tenker det kan være greit å ha hvis dette med igangsettelse tar lang tid) - leppomade .... Mannen kommer med egen bag med klær til seg selv og baby når han får lov å komme inn (aktiv fødsel) han får også være med på barsel. ... Jeg kjenner på en måte at jeg mulig har pakket litt for lite. Ingen kan levere noe ekstra til oss i ettertid heller mens vi er der. De slipper ikke inn på sykehuset og vi slipper ikke ut av avdelingen pga corona restriksjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 29. september 2020 #2 Del Skrevet 29. september 2020 Jeg ble satt i gang. Var på sykehuset 8 døgn. Det tok nesten 3 døgn fra jeg ble lagt inn til baby var ute. Jeg ville kanskje tatt med noen flere singletter/t-skjorter. Dropp morgenkåpe. Pakk en liten "håndbagasje" evt om du ikke får plass i kofferten. Lykke til da 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Del Skrevet 29. september 2020 Hvor skal du føde? Hadde ikke tatt med så mye klær. På barsel surrer man rundt i sykehusskjorte.. de fleste sykehus har også morgenkåper, bare spør. Synes også det er rart om sykehuset ikke har vanlig bind, men sikkert greit å ha med da. 10 truser høres også overdrevent ut. Kort fortalt, du får ikke plass til str 8 bind (de man får på barsel) i ei vanlig truse. Nettingtrusene er vel mer strømpebukse stoff, ikke trang selvsagt. (Hvis den er trang kan du bare klippe litt i den;) ) sokker.. tja. Skal du føde nå eller senere når det er kaldere? Under corona må man jo oppholde seg mest på rommet.. føler slippers, snacks og nettbrett er viktigst 😂 lykke til! Anonymkode: 31259...7b4 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #4 Del Skrevet 30. september 2020 10 truser 😵😅 Anonymkode: f8e4a...fb0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 30. september 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 30. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 10 truser 😵😅 Anonymkode: f8e4a...fb0 1 til hver dag om jeg blir liggende i 10 dager? Er vel normalt å bytte engang om dagen. Burde kanskje ha flere siden jeg blør igjennom så fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente599 Skrevet 30. september 2020 #6 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg lå ca en uke med igangsettelse og fødsel. Syns det var deilig med egne truser, men brukte sykehusets bind. enig i flere topper/t-skjorte. Jeg var varm og svettet en del de første dagene. Morgenkåpe er ikke nødvendig, men jeg brukte en litt lang og myk cardigan. Kommer til å velge det samme ved evt neste gang. Ellers ville jeg pakket en bag med ca det samme som fødebagen, som mannen din kan ta med på fødsel. Et par myke bukser og noen overdeler. Evt litt snacks til deg. Her ble det spist litt på barsel og ikke under fødsel. Men det varierer jo😊 lykke til❤️ 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #7 Del Skrevet 30. september 2020 Bor dere nært sykehuset, så mannen kan komme med påfyll av ting etter hvert? Jeg brukte bare nettingtrusene, syntes de var veldig behagelige. Jeg måtte være der i fem døgn. Jeg svettet som en gris, og måtte skifte topp hver dag. Hadde heldigvis mann som fylte på med ting for meg daglig. Anonymkode: b0ff4...3a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #8 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg syns nettingtrusene var helt greie. Brukte de de første dagene. Brukte ammesinglet og når melken kom måtte jeg bytte hele tiden for det lakk gjennom. Lakk gjennom mye mer melk enn jeg blødde gjennom. Anonymkode: ccde5...e30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #9 Del Skrevet 30. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Bor dere nært sykehuset, så mannen kan komme med påfyll av ting etter hvert? Jeg brukte bare nettingtrusene, syntes de var veldig behagelige. Jeg måtte være der i fem døgn. Jeg svettet som en gris, og måtte skifte topp hver dag. Hadde heldigvis mann som fylte på med ting for meg daglig. Anonymkode: b0ff4...3a3 Mannen kan komme inn, men drar han ut igjen får han ikke komme inn igjen. Så er ikke så enkelt å få noen til å komme med ting. Anonymkode: fba62...4f5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #10 Del Skrevet 30. september 2020 Sykehuset kan vaske klær og. De avd jeg har jobbet ved har vaskemaskin på skyllerommet, for å vaske klær for pasienter som ligger lenge 😊 Anonymkode: bf343...773 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 30. september 2020 #11 Del Skrevet 30. september 2020 Ble også satt i gang, lagt inn tirsdag, dro hjem søndag. Jeg hadde med egne truser, men dette var helt bortkastet for min del. Brukte kun sykehustrusene. Hadde også med nattbind, også bortkastet, da sykehuset hadde to ulike typer. Jeg bodde ikke i sykehusklær, hadde på mine egne fra dagen etter fødsel. Hadde også med en del lesestoff og Mac, men rakk ikke å bruke/lese noe av dette. Mest sannsynlig pakker du altfor mye, du finner ikke ut av hva du faktisk trenger og hva du fint kunne ha klart deg uten før du står i det. Det som andre har klart seg uten, kan være gull å ha med for andre - umulig å vite på forhånd 😊 Lykke, lykke til! 🥰 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #12 Del Skrevet 30. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mannen kan komme inn, men drar han ut igjen får han ikke komme inn igjen. Så er ikke så enkelt å få noen til å komme med ting. Anonymkode: fba62...4f5 Han får ikke komme inn på avdelingen nei, men han kan levere bag i resepsjonen, så kan sykepleieren hente der😊 Anonymkode: 761f6...eb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
colsey Skrevet 30. september 2020 #13 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg endte opp med å kun gå i sykehuskjortel, sykehustruse med sykehusbind og flip-flops. Tror kanskje du kommer til å synes at du har pakket litt mye. Jeg ville tenkt mest på hva du skal kle deg med når du skal reise fra sykehuset. Da er det godt å komme inn i egne, rene klær 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #14 Del Skrevet 30. september 2020 Jeg brukte kun sykehusskjorta da jeg var på rommet. Svettet så ekstremt mye, og var ganske digg å slippe å ta med hjem alle de utsvetta skjortene😂 hadde med et par bukser, men kjolen jeg hadde med (fødte på sommeren) ble brukt mye mer for det var ingen trykk over magen da. Tenker å ta med kjole nå også selv om jeg skal føde nærme jul, rett og slett fordi det var mer behagelig for meg. Jeg for min del hadde pakket aaaalt for mye, og lista mi var ganske lik din. Anonymkode: 4015b...e15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kladd Skrevet 30. september 2020 #15 Del Skrevet 30. september 2020 Pakk halvparten også la mannen ta med den andre halvparten når han kommer? Du blir jo ikke i 10 dager (10 truser, 2 joggebukser...) før fødsel antakeligvis. Jeg ville personlig ha droppet så mange truser (brukte nettingtruser på barsel, med "bleiebind" helt til jeg dro hjem egentlig), pysj og morgenkåpe. Ville heller tatt med en litt lang cardigan som du kan bruke både på dagen og for å slenge over på natta. Ville også droppet så mange par sokker (begrenset hvor mye tåfis det blir av å være inne på sykehuset), og heller tatt med noen få par vanlige sokker + et par ullsokker. Å lese bok var nok ikke i tankene mine engang, men så ble ikke jeg igangsatt heller. Men kanskje holder det med nettbrettet med noen serier lastet ned? Selv var jeg ikke i form til å vaske håret før etter jeg kom hjem fra sykehuset, og det går an å vaske håret med sykehussåpa om det er krise. Det jeg ville lagt til er drikkeflaske med tut (type Imsdal-flaske). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #16 Del Skrevet 30. september 2020 Svigers måtte komme med flere bukser til meg 🙈 jeg undervurderte nettingtruser og bleiebindenes effekt og blødde igjennom, samt det lukter av gammelt blod. Neste gang jeg skal føde blir det minimum 3 joggebukser med i baggen😆 syntes også det var merkelig de ikke hadde ammeinnlegg der og jeg lakk som en sil. Ser du har skrevet du har det med, det vet jeg i alle fall at jeg skal påse å få med meg neste gang. Anonymkode: 72e4e...b6e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Månestjerne Skrevet 30. september 2020 #17 Del Skrevet 30. september 2020 Ville droppet bok og morgenkåpe. Bok rekker du ikke og du får ikke gå ut av rommet. Personlig kommer jeg til å pakke ned to pakker ammeinnlegg, for det har de ikke på sykehuset og sist gang hadde jeg veldig mye melk og lakk rett gjennom. Amme-bh er unødvendig hvis du har ammesinglett. Det er lurt å ha med noen bodyer og bukser til baby hvis du skal være der lenge. Og bleier størrelse 1, for sykehuset har bare str 2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #18 Del Skrevet 30. september 2020 13 hours ago, tussi84 said: 1 til hver dag om jeg blir liggende i 10 dager? Er vel normalt å bytte engang om dagen. Burde kanskje ha flere siden jeg blør igjennom så fort.. Jeg brukte bare sykehustruser. Så jeg ville pakket maks 3 par truser Anonymkode: a5b70...739 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #19 Del Skrevet 30. september 2020 Badesko/sko som tåler vann til dusjen Eget håndkle og egne vaskekluter Div kosmetikk Pose til skittentøy Flere skift med nattøy. Man svetter som en gris etter fødsel Smokk og evt mme til baby hvis det blir nødvendig Paracet - de ansatte kan være gnitne på smertestillende Hoppetau eller treningsstrikk Anonymkode: a0dd0...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2020 #20 Del Skrevet 30. september 2020 Hadde droppet pysj og morgenkåpe, kan bruke sykehusskjorten, eventuelt bare tatt med en pysjshorts pga svettingen. Hadde halvert trusene da det går mest nettingtruser (om du ikke skulle være så heldig å blø så lite at du kan raskt gå over til vanlige bind), men i motsetning til andre tatt med et par sokker til hver dag. Ville og tatt med Multimam kompress og ansiktsservietter (har ikke vaskekluter på mitt sykehus) Anonymkode: c2c8c...121 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå