AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #1 Skrevet 29. september 2020 Jeg er egentlig arbeidsledig for tiden, studerer master men har ikke inntekt eller studielån (avslag). Trenger penger så har søkt på alt som kan søkes på. Jeg fikk vikariat/engasjement som barnehageassistent til luselønn (50kr mindre i timen enn hva jeg er vandt til). Jobbet sist med regnskap (har bachelor). Flyttet under korona, så måtte si opp, ikke funnet ny stilling. Hadde min første dag her i dag og det var helt grusomt, energien var sugd ut og jeg har bare vært helt miserabel i dag. Skal jeg virkelig fortsette med dette for å få inn litt penger? Jeg kan klare meg til nyttår, økonomisk. Men redd for å ikke få til noe innen da. jeg er ikke oppriktig glad i andres barn, og avdelingen hadde visstnok mange problembarn som var grunnen til at de var innvilget ekstra personale. Jeg er der fem timer om dagen og det er et rent helvete. ville du fortsatt? kanskje dette bare var en sutremelding, eller kanskje jeg bare håpet å lese at noen skrev: slutt. Jeg vet ikke. Jeg har bare vært så nedfor i dag. Jeg har vokst opp med sterk omsorgsvikt og har jobbet så hardt for å få meg et liv og bli noe. Diagnosert PTSD kompleks, men er opptatt av at jeg skal bestemme livet mitt, og ikke mine foreldre i fortiden. Har to barn selv og hadde ikke noe å gi dem i dag siden jeg var helt tom og det gjorde meg mer nedfor. Del så veldig gjerne hva du synes jeg burde gjøre her. Anonymkode: 9f894...525
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #2 Skrevet 29. september 2020 Hvis du jobbet i min barnehage med de holdningene der, hadde jeg rådet deg til å finne noe annet å gjøre. Anonymkode: af168...368 11
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #3 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du jobbet i min barnehage med de holdningene der, hadde jeg rådet deg til å finne noe annet å gjøre. Anonymkode: af168...368 Jeg har ikke vist disse holdningene i barnehagen altså. Jeg har skjult de godt, og er ganske sikker på at de ikke merker dette. Gjennom min oppvekst kan jeg si at man blir veldig flink til å late som. Er mer når jeg kommer hjem at jeg faller sammen. Anonymkode: 9f894...525
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #4 Skrevet 29. september 2020 Slutt! Dersom du mistrives så mye og ikke vil jobbe med barn så ikke gjør det. Alle er ikke skapt for å jobbe i barnehage. Barn merker mer enn man tror, og jeg råder deg til å ikke jobbe i barnehage. Anonymkode: 7aa58...0f7 5
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #5 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Slutt! Dersom du mistrives så mye og ikke vil jobbe med barn så ikke gjør det. Alle er ikke skapt for å jobbe i barnehage. Barn merker mer enn man tror, og jeg råder deg til å ikke jobbe i barnehage. Anonymkode: 7aa58...0f7 Takk for svar ❤️ Anonymkode: 9f894...525
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #6 Skrevet 29. september 2020 Slutt i jobben! Barna trenger ikke slike mennesker rundt seg! Anonymkode: 4aa0d...f20 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #7 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Slutt i jobben! Barna trenger ikke slike mennesker rundt seg! Anonymkode: 4aa0d...f20 Dette var ikke deprimerende nei Anonymkode: 9f894...525
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #8 Skrevet 29. september 2020 Jeg har også kompleks ptsd, er barnehagelærer. Du burde slutte, da du åpenbart ikke liker det Anonymkode: cf812...6f5 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #9 Skrevet 29. september 2020 Jeg hadde sluttet, jeg er heller ikke spesielt glad i andre sine barn, og å jobbe i barnehage står for meg som et mareritt. Anonymkode: 1458b...883 5
AnonymBrukern Skrevet 29. september 2020 #10 Skrevet 29. september 2020 Det er ikke verdt å slite seg ut på vikarjobber...
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #11 Skrevet 29. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette var ikke deprimerende nei Anonymkode: 9f894...525 Ikke i det hele tatt! Jobber selv i barnehage og hverken kollegaer eller barn trenger å forholde seg til mennesker som ikke klarer jobben. Jobber du med barn, må du være glad i dem generelt. Barna klarer du ikke å lure. Anonymkode: 4aa0d...f20 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #12 Skrevet 29. september 2020 Føler med deg, ta. Jeg prøvde selv å jobbe en dag som vikar i barnehage og skjønte raskt at det absolutt ikke var for meg. Endte opp med å jobbe som vikar med vakter i eldreomsorgen. Kanskje det kunne være noe? Med vakter på kveld/helg var det ok betalt, og lar seg kombinere med studier og familie Anonymkode: 3cab3...02d 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #13 Skrevet 29. september 2020 TS har et valg, barna derimot må forholde seg til de som er rundt dem. Anonymkode: 4aa0d...f20 4
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #14 Skrevet 29. september 2020 Jeg må stemme i resten, slutt! Både for din del og dine barns del og for barna i barnehagens del. Det er psykisk veldig usunt å misstrives på jobb over tid. Barna dine fortjener en mor med overskudd, glede og energi når de kommer hjem. Barna i barnehagen behøver trygge gode voksene som blir oppriktig glade for å se dem i barnehagen. Voksene som er engasjerte, lekene og ser det positive i hvert individ. Barnehagen er en stor del av barnas oppvekst, og de behøver å føle seg trygge, sett og bekreftet der! Barn fanger opp mye mer enn man tror (husk at kroppsspråk er så mye viktigere del av kommunikasjonen for dem enn for oss voksene) og de vil bli usikre og utrygge når de plukker opp undertoner hos deg. Du finner deg helt sikkert noe annen å gjøre - fortsett å søk på alt som kan være aktuelt. Sykehjem, bensinstasjon, telefonselger, foodora - alt er bedre enn å stå i denne situasjonen. Anonymkode: ebb5f...1ea 1
appelsinjuice Skrevet 29. september 2020 #15 Skrevet 29. september 2020 Jeg håper du sier opp. For barnas skyld. De fortjener voksne som ønsker å være sammen med de.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #16 Skrevet 29. september 2020 Slutt. Barna i barnehagen fortjener mennesker som har lyst å være sammen med de! Anonymkode: 22b4d...d06 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #17 Skrevet 29. september 2020 De første dagene i barnehagejobb er veldig intense og slitsomme. Men det kommer man fort over, og etter en uke takler du det bra. Hilsen en som skulle jobbe to dager i barnehage og som har nå 18 års fartstid... Men barnehagejobb er absolutt ikke for alle. Vært innom veldig mye ymse gjennom årene mine der iallefa.. Anonymkode: b71a6...9be
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #18 Skrevet 29. september 2020 Selvfølgelig jobber man om man kan! Vil du få andre penger inn? Ikke si at du vil søke dagpenger eller sosial stønad...Man jobber om man er frisk! Hvor har abeidsmoralen gått i Norge.... Anonymkode: 0f0e3...fdd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå