Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen vet om det er helt trygt å ta bikini voks (altså brasiliansk) når man er gravid?
Har funnet forskjellige svar når jeg googlet litt, inkludert noen nettsider som sier:

- At det ikke er sikker at det er trygt i første trimester
- At det er mer sannsynlighet for små blødninger i området pga økt blodsirkulasjon (noe som jeg tenker gir mening, men går ikke akkurat helt "mot" det)
- At man bør unngå varm voks siden den av og til kan inkludere eteriske oljer, som kanskje kan være utrygg, og man bør bruke striper istedenfor

Jeg er nå i andre trimester og føler som jeg "trenger" å få ryddet litt der nede 🤣 
Setter pris på svar av dere som har info rundt temaet eller erfaringer ❤️

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar brasiliansk hver 4.uke. Stripsfri voks. De på salongen har aldri sagt noe på det, og jeg gjorde det forrige gang og. Første gangen denne gang hadde jeg barbert i mellom pga Coronastengte salonger, og da var det helt inn i h.... vondt 😅 mye verre enn som ikke gravid. Var sår og øm i flere dager. Men nå er det ikke vondt lenger. Er 32+6 nå og har vokset jevnlig siden uke 16-17 ish. Er jo ekstremsport å drive på med en høvel der nede når magen er så stor som nå😅

• Liker 1
Skrevet

Vet man ikke skal fjerne hår siste måneden før termin helst. I tilfelle det blir keisersnitt. 

Anonymkode: 8dced...f1a

Skrevet
1 time siden, Strikkesokken skrev:

Jeg tar brasiliansk hver 4.uke. Stripsfri voks. De på salongen har aldri sagt noe på det, og jeg gjorde det forrige gang og. Første gangen denne gang hadde jeg barbert i mellom pga Coronastengte salonger, og da var det helt inn i h.... vondt 😅 mye verre enn som ikke gravid. Var sår og øm i flere dager. Men nå er det ikke vondt lenger. Er 32+6 nå og har vokset jevnlig siden uke 16-17 ish. Er jo ekstremsport å drive på med en høvel der nede når magen er så stor som nå😅

Takk! Ja har også hørt at det gjør mer vondt når man er gravid, tenker da er det å bete tennene sammen og bare få det overstått 😅
Enig med at det er vanskelig å barbere selv, er nesten 17 uker men gravid med tvillinger, så magen har vokst ut ganske mye allerede. Det er allerede vanskelig å bøye meg "på den måten".

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet man ikke skal fjerne hår siste måneden før termin helst. I tilfelle det blir keisersnitt. 

Det har jeg også lest, men lurer på hvorfor det er sånn? Har det noe med infeksjonsfare å gjøre? Hvis du vet, kan du dele? ☺️

Skrevet

Gjorde det i første trimester, ca 11 uker. Gjorde tusen ganger mer vondt enn vanlig og jeg ble full av små sår og masse blåmerker 😱 så det ble med den ene gangen.

Anonymkode: 47937...a2a

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, Avianna skrev:

Takk! Ja har også hørt at det gjør mer vondt når man er gravid, tenker da er det å bete tennene sammen og bare få det overstått 😅
Enig med at det er vanskelig å barbere selv, er nesten 17 uker men gravid med tvillinger, så magen har vokst ut ganske mye allerede. Det er allerede vanskelig å bøye meg "på den måten".

Det har jeg også lest, men lurer på hvorfor det er sånn? Har det noe med infeksjonsfare å gjøre? Hvis du vet, kan du dele? ☺️

Ja, det er pga infeksjonsfare. Ser det står her «en uke før fødsel» men i skrivet jeg har fått fra sykehuset så står det en måned før. 

https://altformamma.no/artikler/166/article/item/null/barbering-foer-foedsel

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt brasiliansk jevnlig i graviditeten. Spurte jordmor om det, og ingen føringer derfra, man gjør bare det man føler for. Jeg fødte med keisersnitt.

Anonymkode: d912b...5ee

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt brasiliansk jevnlig i graviditeten. Spurte jordmor om det, og ingen føringer derfra, man gjør bare det man føler for. Jeg fødte med keisersnitt.

Anonymkode: d912b...5ee

Ja folk får jo gjøre som de vil. Jeg skal ha planlagt keisersnitt og fikk ihvertfall et skriv om å ikke fjerne en måned før. Vil ihvertfall gjøre det jeg kan for å unngå infeksjon jeg da. 

Skrevet

Jeg skulle planlegge godt og «time» voksing i god tid før fødselen, så tok voks i uke 36.. Men fødte uventet samme uke, dvs tok voksing på mandag og fødte på fredag 😅 Men det gikk fint.. Vaginal fødsel. Var bare bekymret om jordmor tenkte på meg som fryktelig forfengelig, men hun sa selvsagt ingenting, og i tillegg ja, var jo ikke planlagt å føde tre uker før termin.. 

Anonymkode: e4bf2...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...